Vastuuntunnotonta ottaa kissa, jos perheessä on allergiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KristaXXX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KristaXXX

Vieras
Luin av:lla taas tuon pipsahullun aloitusta ja katselin tuon pipsan uusimman videon. KOvin se siinä videolla aivasteli ja aina kun kissa meni ohitse. Kommenteissa myös oli jotain vanhoja Pipsan kirjoittamia tekstejä miten ei voi eläimiä ottaa kun ovat molemmat allergisia. Niin miksi ihmeessä ovat sitten ottaneet kissan ja miten ihmeessä myyjä on antanut kissansa tuollaiseen epävarmaan allergiakotiin? Käy niin sääliksi tuota kissaa jos jonkin ajan kuluttua joutuvatkin antamaan kissan pois.

En nyt laita tähän mitään linkkiä mutta menkää itse katsomaan tuonne blogiin se video. Ei ole tällä kertaa mikään älyttömän pitkäkään. Video on siinä ensimmäisessä päivityksessä.

Jos allergia ei ole paha eikä reaktiot pahoja, nii mitäpä tuosta? Meillä on allergikkoja eikä niitä allergeeneja vältetä, ellei ne aiheuta niin pahoja oireita, ettei niistä helpolla selviä.

Altistushoito toimii usein hyvin. On paljon kissa-allergikkoja, joille ei tule oireita omista kissoista, koska ovat niihin tottuneita. Jos kissalla on mahdollisuus olla myös ulkona paljon, niin silloin ei tule niin paljon karvaa ja hilsettä taloon.

Toisilla taas, kellä oireet ovat pahat, voi allergiakin paheta. Joten silloin voi joutua luopumaan kissasta.

Altistamisen voi kyllä aloittaa niinkin, että vierailee paljon paikassa, jossa on kissa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="ipsukka";28614232]Silti vähän hassua, ettei aikuiset ihmiset tiedä, mille ovat allergisia.[/QUOTE]
ai miten niin? olihan tuolla selvitys että siitepölylle on allerginen. vai vaaditteko te jonkun pitkän listan mille eri siitepölyille on allerginen? voi apua teidän kanssa! en yhtään ihmettele tuota kommenttihyväksyntää tuossa blogissa.

ai miten niin? olihan tuolla selvitys että siitepölylle on allerginen. vai vaaditteko te jonkun pitkän listan mille eri siitepölyille on allerginen?
Ei vaan, että aikaisemmin oli paljonkin juttua siitä, etteivät he voi ottaa eläimiä, koska MIES ON MM. KISSOILLE allerginen. Sitä tarkoitin. Heillä olisi voinut olla jo ajat sitten kissa, jos Pipsan mies olisi muistanut (!!) mille on allerginen. Pipsa nyt myönsikin, että muistivat väärin (!!), mistä allergiasta olikaan kyse.

[QUOTE="ipsukka";28614255]Ei vaan, että aikaisemmin oli paljonkin juttua siitä, etteivät he voi ottaa eläimiä, koska MIES ON MM. KISSOILLE allerginen. Sitä tarkoitin. Heillä olisi voinut olla jo ajat sitten kissa, jos Pipsan mies olisi muistanut (!!) mille on allerginen. Pipsa nyt myönsikin, että muistivat väärin (!!), mistä allergiasta olikaan kyse.[/QUOTE]

Niin he olivat siis muistaneet väärin tuon allergiatestituloksen. Luulivat siis että mies kissalle allerginen mutta paperissa olikin lukenut kissalle 0 ja koiralle 2. Voihan sitä tuollaisia kömmähdyksiä sattua itse kullekin. Mutta olen iloinen että tuo selvisi ja saattoivat ottaa lemmikin. Tuo kissa vaikuttaa kyllä suloiselta tapaukselta, mitä nyt olen blogissa jotain lukenut.

Niin he olivat siis muistaneet väärin tuon allergiatestituloksen. Luulivat siis että mies kissalle allerginen mutta paperissa olikin lukenut kissalle 0 ja koiralle 2. Voihan sitä tuollaisia kömmähdyksiä sattua itse kullekin. Mutta olen iloinen että tuo selvisi ja saattoivat ottaa lemmikin. Tuo kissa vaikuttaa kyllä suloiselta tapaukselta, mitä nyt olen blogissa jotain lukenut.
Olen samaa mieltä. Ihana kissa ja tosi kiva, että voivat ottaa kissan.
Se on selvästi heille tärkeä ja rakas. Siksi vähän ihmettelin, ettei noin tärkeää asiaa kuin allergiaa muistanut jne. No, mitäpä siitä. Pääasia että asia on nyt
ratkennut onnellisesti.

Meille otettiin lemmikkieläimiä vaikka tyttärellä oli keväisin allersiaoireita. Toki harkitttiin asiaa ensin mutta tultiin siihen tulokseen että otetaan riski. Se riski kannatti koska allersiaoireet rajoittuvat edelleen vain siitepölyaikaan.

Meille otettiin aluksi kissa ja myöhemmin jopa koira vaikka olen allerginen molemmille. Ja simsalabim, en ole enää. Eli kannatti ottaa, niinhän ne lääkäritkin nykyään suosittelee :)

Yhteistyössä