Vastuuton koiranomistaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iloittautuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iloittautuu

Vieras
Meillä siis ennestään kaksi puudelia. Toinen on hyväntahtoinen hönppä. Ei osaa paljon mitään, mutta eipä kyllä tee mitään pahojaankaan, hyvätapainen ja kohtelias koira. Toinen taas suorastaan nero ja osaa monia temppuja.Molemmat niin nöyriä, että hakisivat minulle kuun taivaalta, jos pyytäisin. Rakastavat lapsia.

Kaverilta kuulin sitten villakoirasta, joka oli jäänyt kodittomaksi puolitoistavuotiaana, kun sen ottanut mummo kuoli. Lupauduin ottamaan sen, koska minulla on niin hyviä kokemuksia rodusta. Mutta tämä on ihan päinvastainen! Mitään ei usko, tekee tarpeet mihin sattuu, tuhoaa kotia, urisee lapsille... Olen ongelmakoirakouluttajan kanssa käynyt ongelmia läpi, mutta tilane paenee vain. Muut koirat pelkäävät tätä ja lapsillekkin se on murissut. Kouluttaja epäili, että koska tämä on virontuonti, niin voi olla sisäsiittoinen ja siksi mielenvikainen. Vanhemmat koirat molemmat hyvämaineiselta kasvattajalta.

Nyt sitten olen ihan pattitilanteessa. Yritänkö vielä koiran kanssa (ollaan nyt 8kk tahittu). Annanko sen pois (en haluaisi siirtää ongelmia eteenpäin). Vai vienkö piikille? Alkaa olla takki tyhjä. Nytkin tuo kalvaa tuolla omaa häntäänsä ja murisee.

Niin ja vielä se että koira ei ole sama asia kuin lapsi, eikä koira voi koskaan olla ihmislapsi koska silloin koiran pää ei kestä ja tulee juurikin monenlaisia käytöshäiriöitä ja osa ihan vakaviakin. Koiralapsi voi olla ja ihmisen paras ystävä, mutta tietyin ehdoin ja ne vastuullinen ja asiantunteva koiranomistaja tietää ja otta selvää.

No kuulostaa siltä että sinä et puhu totta tai kyseinen koirankouluttuja on ihan ammattitaidoton.

Jokainen kun varmaan ymmärtää että koira joka puree oma häntäänsä ja murisee ilman syytä, on tod.näk. jollain tapaa hyvin, hyvin sairas. Oletko käyttänyt koiraa eläinlääkärillä, sillä voi olla kovia kipuja? Voi myös olla että teidän elämäntavassa/ elinympäristössä on jotain joka stressaa koiraa hyvin paljon, meinaan jos se on jo ollut teillä 8 kk niin sitä tuskin enään kummittelee menneen elämän kauhut. Koirat nimittäin toipuu huonoistakin oloista hyvällä hoidolla ja koulutuksella.

Mäkin mietin oletko käyttänyt lääkärissä? Ja mitäs tää koirankouluttaja sitten suositteli? Oikeastaan kuka tahansa voi rahastaa koirankouluttajana vaikkei omaisi edes koulutusta.

Olemme käyneet useaan kertaan eläinlääkärillä ja koiralla on lääkitys epilepsiaan sekä sydämen sivuääni, sekä d:n lonkat. Eläinlääkärin mukaan näiden ei pitäisi käytökseen vaikuttaa, paitsi epilepsia on voinut aiheuttaa hermostovaurioita. Olemme käyttäneet ongelman hoitoon jo sievoisen summan. Kouluttaja oli liiton suosittelema ja hän on tehnyt kotikäyntejä, sekä olemme käyneet siellä. Meillä on nuorinkin lapsi jo 12 ja osaa käsitellä koiria. Kaksi vanhempaa koiraa, sekä kaksi edesmennyttä, hyvin käyttäytynytta koiraa todisteena siitä, että koiraa osaan käsitellä.

Koiraa kohdellaan hyvin ja sen eteen on nähty vaivaa. Olen sitä mieltä, että tämä koira on mielenvikainen.

[QUOTE="a p";24651303]Olemme käyneet useaan kertaan eläinlääkärillä ja koiralla on lääkitys epilepsiaan sekä sydämen sivuääni, sekä d:n lonkat. Eläinlääkärin mukaan näiden ei pitäisi käytökseen vaikuttaa, paitsi epilepsia on voinut aiheuttaa hermostovaurioita. Olemme käyttäneet ongelman hoitoon jo sievoisen summan. Kouluttaja oli liiton suosittelema ja hän on tehnyt kotikäyntejä, sekä olemme käyneet siellä. Meillä on nuorinkin lapsi jo 12 ja osaa käsitellä koiria. Kaksi vanhempaa koiraa, sekä kaksi edesmennyttä, hyvin käyttäytynytta koiraa todisteena siitä, että koiraa osaan käsitellä.

Koiraa kohdellaan hyvin ja sen eteen on nähty vaivaa. Olen sitä mieltä, että tämä koira on mielenvikainen.[/QUOTE]

Ei ole takeita edellisen omistajan käsittelytavoista ja mahdollisuus, että epilepsia olisi aiheuttanut aivovaurioita. Veisin piikille, jos jo noin pitkään yritetty.

[QUOTE="palma";24651309]Kokeile kipulääkekuuria. Voi muuttaa käytöstä yllättävän paljon.[/QUOTE]

Itse asiassa tätä on kokeiltu. Ei vakutusta. Rauhoittavat tasasivat käytöstä, mutta tekivät koirasta entistä arvaamattomamman kun räjähteli sitten varoittamatta.

Niin no, ikävä kyllä jotkut koirat vain ovat mielenvikaisia. Mun mielestä kuulostaa siltä että sä olet kuitenkin yrittänyt, joten tuskin voisit tehdä enempää, ja tuskin koira ainakaan paranisi jos joutuisi taas vaihtamaan kotia. Ellei sitten sopisi juuri jollekin yksinasuvalle vanhukselle jossa on todella rauhallista. Mutta... ehkä sinuna kysyisin vielä luotettavan eläinlääkärin mielipidettä lopettamiseen. (Ja todellakin luotettavan, meille eräs eläinlääkäri suositteli koiran lopettamista kun siltä 4-vuotiaana katkesi jalka - hänen mielestään oli tyhmää käyttää tonneja jalan korjaamiseen, koira ei kuulemma tuon rahan arvoinen kun on vielä sekarotuinenkin.. Koira nyt 7 v ja menee kuin jalassa ei koskaan olisi mitään vikaa ollutkaan.)

Niin no, ikävä kyllä jotkut koirat vain ovat mielenvikaisia. Mun mielestä kuulostaa siltä että sä olet kuitenkin yrittänyt, joten tuskin voisit tehdä enempää, ja tuskin koira ainakaan paranisi jos joutuisi taas vaihtamaan kotia. Ellei sitten sopisi juuri jollekin yksinasuvalle vanhukselle jossa on todella rauhallista. Mutta... ehkä sinuna kysyisin vielä luotettavan eläinlääkärin mielipidettä lopettamiseen. (Ja todellakin luotettavan, meille eräs eläinlääkäri suositteli koiran lopettamista kun siltä 4-vuotiaana katkesi jalka - hänen mielestään oli tyhmää käyttää tonneja jalan korjaamiseen, koira ei kuulemma tuon rahan arvoinen kun on vielä sekarotuinenkin.. Koira nyt 7 v ja menee kuin jalassa ei koskaan olisi mitään vikaa ollutkaan.)

Meillä itseasiassa on jo eläinlääkärin suositus piikille viemiseen. Vaikeaa koira olisi eteenpäinkään sijoittaa, kun tekee tosiaan kaikki tarpeetkin sisälle. Sen kuolleen mummon kodista löytyi ihan järjettömät määrät koiran ulosteita ja lattiat oli ihan pilalla. + kaikki muut ongelmat pälle.

Olisi varmaan armeliasta sekä koiralle että teidän perheelle viedä koira piikille. Ei voi oikeasti tietää mitä nuo sairausyhdistelmät tekevät koiralle, voi tosiaan olla että sillä on aivovaurio tai että se on kipeä mikä aiheuttaa nuo ongelmat.

Minusta te olette kyllä yrittäneet parhaanne, ei kai tuossa ole enää mitään tehtävissä?
Älä ainakaan anna koiraa enää eteenpäin, kyllä ne vaihtoehdot on aika vähissä.

Yhteistyössä