Vastuuton mies ja meillä on 3viikon ikäinen lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
Mutta miten mä nyt yksin lapsen kans täällä.. pääse ees suihkussa käymään tai vessassakaan rauhassa.
Ja miten mun hermot kestää ku en saa ees sitä pientä hetken rauhaa minkäverran nyt tästä vähästäkin saan kun ukolle sänkyyn lapsen vien muutamaksi minuutiksi..

Etkös juuri sanonut ettei mies siinä vieressäkään katso sen perään vaan huutaa sulle et miks toit tänne huutamaan? Pääset suihkuun kun lapsi nukkuu ja vauva pärjää pari minuuttia sitterissä kun käyt vessassa ja leluja eteen mitä se voi tutkia (kohta on jo tarpeeksi iso). Ja sulle jää enemmän aikaa kun sun ei tartte siivoilla miehen sotkuja (tiskata sen astioita, pestä sen pyykkiä ym ym ym) loppu peleissä jäät vaan voitolle. Ja sit et olisi aina "pahalla" päällä kun ei tartte katsoa sitä miestä.

Ja tällä hetkellä rahaa menee viinaan, se on kallista lystiä.

Tuli vaan mieleen, että en varmaan sinuna edes uskaltais jättää lasta miehen hoitoon. Mistäs sitä tietää mitä keksii, kun on sitä mieltä ettei ole hänen lapsi edes! Voi vaikka jättää yksinään itkemään sen ja itse lähteä baariin, sillä välin kun sinä käyt vaikka kaupassa!

Eli miehestä ei ole mitään hyötyä tai edes neutraalia vaikutusta, vaan haittaa.

Miksi pitää tehdä lapsia tuollaisten selkärangattomien juoppojen kanssa? Jätä mies vaikka ihan vaan lapsesi takia. Olen alkoholistiperheestä ja toivon todella, että alkkisten vaimot tajuisivat ajatella lastensa parasta ja erota.

No, esikon jälkeen vahingosta viisastuneena, en kattelis tuollaista juoppo-renttua enää hetkeäkään!! |O Nyt mulla on uus mies, joka hoitaa meidän vauvaa siinä missä minäkin, ja esikoinen on saanut paremman miehen mallin, kuin mitä isänsä on.

Ja loppujen lopuksi yksin pärjäsin paljon paremmin esikoisen kanssa, kun ei ollut jatkuvaa pahaa oloa parisuhteesta, se muuten heijastuu yllättävän paljon myös vauvaan.

No, esikon jälkeen vahingosta viisastuneena, en kattelis tuollaista juoppo-renttua enää hetkeäkään!! |O Nyt mulla on uus mies, joka hoitaa meidän vauvaa siinä missä minäkin, ja esikoinen on saanut paremman miehen mallin, kuin mitä isänsä on.

Ja loppujen lopuksi yksin pärjäsin paljon paremmin esikoisen kanssa, kun ei ollut jatkuvaa pahaa oloa parisuhteesta, se muuten heijastuu yllättävän paljon myös vauvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Juu mut sit kannattaa ainakin pyytää hoitoapua jostakin ja ei kaikki naiset ole valmiita jäämään yh-äideiksi,minä en ainakaan.

No helpommallahan Henna pääsis ilman äijäänsä.

Pihalle vaan miettimään, luultavasti tulee järkiinsä, kun ymmärtää mitä on menettämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Juu mut sit kannattaa ainakin pyytää hoitoapua jostakin ja ei kaikki naiset ole valmiita jäämään yh-äideiksi,minä en ainakaan.

No tietenkin kannattaa hoitoapua pyytää, mutta oletko tosiaan sitä mieltä että parempi olla huonossa suhteessa juopon miehen kanssa kuin YH:na elää rauhallista elämää lapsen kanssa?
Tajuatko sitä murheen ja työn määrää mikä tulee kun hoitaa yhtä krapulaista äijää siinä lapsen ohella?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:

Tota just tarkoitin edellisessä viestissä.
Tiskirätti vaan osasi ilmaista asian paremmin. :)

No turha se on miettiä menneitä. Nyt katsotaan tulevaan.

Ja tekisin niin, että kävisin teettämässä isyystestit (yritä saada ilmaiset) ja hankkisin uuden asunnon (tai kuka nykyisen omistaa/päävuokralainen..tai jos on liian iso vuokra sulle) ja sitten ukko pihalle tai häipyisin. Ja tietysti kiakki kannattaa tehdä laillisesti. Sit vaan elarit mieheltä ja muuta.

Hän on alkoholisti. Ei parannu. Ellei ihmeitä satu. Mut eipä siltä näytä, kun yksi ihme on tapahtunut ja ei mitään vaikutusta!

Miten sais muuten ilmaiset isyystestit?? Kun olen käsittänyt etät ne maksaa aika paljon ja molemmat meistä elää minimirahoilla ja en todellakaan tahdo että ukko jättää isyyden sit testaamatta sen vuoksi kun ei rahaa ole ja miettii lopun ikänsä että onkohan se mun vai ei. Tahdon kyllä että se selvitetään hälle jottei mitään epäilyksiä ukon puolelta jää mutta en varmasti ala siihen yksin maksumieheksi.

Alkoholismi on ollut tiedossa ja me asumme erillään sen vuoksi.. että tässä nyt on sen puolesta "helppo" erota.. ja olemme jo aikaisemminkin päättäneet että otan lapsen yksinhuoltajuuden hänen alkoholisminsa vuoksi.. helpottamaan sitä ettei joka lappuun tarvi odotella miehen nimeä jos vaikka sattuu oleen ryyppyreissulla yms.. noh.. raskauden aikana selitti että kyllä hän sitten lopettaa kun lapsi syntyy.. mutta on tosiaan lisääntynyt vaan.
Enne oli viikon kaksikin selvinpäin.. nyt tosiaan tän kotioloaikanamme on käyny periaatteessa vaan rapulat nukkumassa täällä ja sit kun virkistynyt niin lähteny taas juomaan.

No eikös sen saa ilmaiseksi, jos miehesi sitä vaatii? Siis vauva-aikana? Vai pitääkö se vauva olla vielä syntymätön? Nuo hinnat näyttäis olevan jotain 300e luokkaa kotitestityylillä, mutta en tiedä mitä sitten vaikkapa terveyskeskuksessa.

http://www.urjala.fi/portal/sosiaali-_ja_terveyspalvelut/lasten_ja_perheiden_palvelut/isyyden_selvittaminen/ Tuossa on tosta juttua.

Miten sit, hän on ilmeiessti tunnustanut lapsen? En tiedä, että onko sitten maksullista. Mutta jos ei ole, niin sitten käsittääkseni saa ilmaiseksi. Mitä jos soitat vaikka neuvolaan? Eiköhän he osaa ohjata eteenpäin. Ja sanot vaan, että on niin niskuroiva ukko ja tarttet mahd yksinhuoltajuutta varten nuo. Ja kyselet heti, et josko sais ilmaiseksi tai paljon maksaa ym.

kauhea äijä sulla. Mä en kattois tollasta yhtään. Enkä olis edes tehny tollasen juopon kaa lasta? Mitä sä oikein mietit ku hankkiuduit tollaiselle ryyppääjälle paksuks? No nyt voisit vähän miettiä ja erota. sullahan on kaks holhottavaa.

mun mies teki kaikkea yhtä paljon ku mä. mulla onki aika kova kriteeri miesten suhteen, ihan ketä tahansa en kelpuuttanut lasteni isäksi.

Mä laittaisin kiireesti ukon pellolle...ihan silläkin, että millaisen esimerkin se lapsi saa kun kattelee tuota menoa! Oon ite alkoholistivanhempien touhua kattelut koko lapsuuteni ja voin sanoa ettei herkkua ollut... :( Ja helpompaa sulla on kun on se ukko-kakara pois siitä. en uskaltais edes jättää tollaselle hetkeksikään lasta, edes suihkun ajaks. turvallisempaa esim. jossain puuhamatolla tai sitterissä. ja kantoreppu tms olis erinomainen niin vauva rauhottuu sun läheisyyteen.. toimii meillä!

En jaksa ymmärtää. Toi miestyyppi ei katoa koskaan, jos niiden hyysäys ei lopu. Ja nainen, päätä pystyyn. Kuulostaa melkoiselta opitulta avuttomuudelta sunkin jutut, kaikki on niin vaikeeta ja voi ja voi. Ei liene yllätys, ettei siinä nyt tässä kohtaa valitus paljon auta.

Älkää hitto vie lisääntykö noiden urpojen kanssa enempää! Millaiset äidit ei pysty katsomaan lastensa etua??? Puistattaa oikein.

Mutta miten mä nyt yksin lapsen kans täällä.. pääse ees suihkussa käymään tai vessassakaan rauhassa.
Ja miten mun hermot kestää ku en saa ees sitä pientä hetken rauhaa minkäverran nyt tästä vähästäkin saan kun ukolle sänkyyn lapsen vien muutamaksi minuutiksi..

Et kai jätä vauvaa miehesi viereen, kun hän on kännissä? Jos mies vaikka nukahtaa sängylle niin voi kierähtää unissaan vauvan päälle! :( Niinhän kävi yhdessä perheessä, jossa äiti ja vauva nukkuivat perhepedissä ja äiti oli kännissä. Känninen äiti/isä ei saa vahtia lasta.

Uskon että pärjäät paremmin ilman ukkoa. Et olle niin stressaantutnu ukosta, rauhoitut ja vauvakin rauhoittuu kun sinä rentoudut. Vauvat vaistoavat aika hyvin varsinkin äidin kireyden ja hermostuneisuuden. Vauva viihtyy sitterissä kun käyt suihkussa. Otat siis mukaan sinne suihkuu jotta näkee sinut koko ajan.

Onko normaalia että te jotka olette saaneet lapsen niin isä ei osallistu oikeestaan yhtään vauvan hoitamiseen eikä kotihommiin??
Vaipat on 2kertaa vaihtanut ja syöttänyt yrittänyt kerran kaks..
Ryyppää 2päivää,sit tahtoo rapulaansa nukkua 2päivää lähes putkella.. jos olen vauvan syöttänyt ja vienyt sänkyyn hänen viereen siksiaikaa että käyn vessassa rauhassa,ja jos vauva alkanu itkemään niin mies huutaa mulle että oliko pakko tuua se tähän parkumaan.
Sit selittää että itehän sä olet tätä lasta halunnut, ei ihme jos monet saa raskauden jälkeisen masennuksen.
Mielelläänhän minä kotitöitä tekisin,sehän ois mulle "lomaa" lapsenhoidosta vähäksiaikaa.. mutta kun meän lapsi huutaa paljon ja pitää sylissä kokoajan melkeen olla niin ei tuo mies jaksa sitä sylissä pitää,tai olkapäälle nostaa.. antas huutaa kurkkusuorana kokoajan mieluumin.
Olen ihan loppu kohta ja toinen vaan aattelee itteensä

Kuinka paljon miehet oikeasti osallistuu arkeen ja vauvan hoitoon??

Niin,ja ukko vielä epäilee että lapsi ei ole hänen, mä tiedän 100% että on.. Olen sanonutkin että siitä vaan, tee isyystestit

Kiitos että sain avautua :(

kuulostaa todella kamalalta.. jos asut jossain eteläsuomessa voin tulla ilomielin hyssyttelemään lastasi. itselläni on 2 lasta ja viikonloppusin mies voi hoitaa meidän lapsia niini minä voin tulla avuksesi.

Yhteistyössä