Väsymys keskiraskaudessa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eevis

Vieras
Mulla on nyt rv 22+3, ja viikon verran olen ollut tosi väsynyt. Töissä ei tahdo millään jaksaa, päiväunet pitää ottaa heti kotiin päästyä, ja silti on väsynyt koko illan. Raitis ilma ja kävelylenkit eivät tunnu auttavan, olen syönyt Multitabs 2+-monivitamiinia, paljon hedelmiä ja juonut vettä. Öisin nukun ihan hyvin, mutta silti väsyttää samoin kuin alkuraskaudessa. Hemoglobiini oli kuukausi sitten 123, mikä on mulle ihan normaalilukema, samoissa se on pyörinyt ennen raskauttakin. Huomenna on neuvola, siellä hemppa taas mitataan, mutta jos se ei ole tuosta laskenut, niin mikä avuksi? Tiedän jo etukäteen, että neuvolantäti sanoo, että se on ihan normaalia, niin kuin jokaiseen kysymykseeni. Mutta eikö keskiraskauden pitäisi olla energistä aikaa, jolloin jaksaa mitä vaan? Voiko pelkän väsymyksen vuoksi saada sairauslomaa? Onko ketään kohtalontoveria?
 
Tässä yksi kohtalotoveri. Mulla on nyt 18. viikko ja väsymys on hieman helpottanut alkuraskaudsta, mutta kyllä olen kovin väsynyt edelleen. Tiedä sitten, johtuuko katkonaisista yöunista vai mistä... periaatteessa kuitenkin nukun lähes 9-tuntisia yöunia arkena ja n. kellon ympäri viikonloppuna. Ja joskus päiväuniakin. Öisin herään n. 3-5 kertaa, mutta saan yleensä hyvin nukahdettua uudelleen. Ihmettelen myös missä se energinen keskiraskaus viipyy... toki olen alkuraskautta energisempi mutta normaalia olotilaa ei tämä kyllä vastaa vieläkään.
 
Ei mulla ainakaan mitään energistä keskiraskautta ole. Ihan normaali olo ja ehkä aamuisin, jos aikasin pitää nousta niin puolille päivin haukottelen. Välillä jaksaa, välillä ei.. Oon ihan tottunut tähän olotilaan. Nyt 20 viikko.
 
Mulla on kans aivan mieletön väsymys koko ajan. Olo oli jo helpompi jossain vaiheessa siinä rv 10-14, mutta nyt väsymystä on ollut aivan mielettömästi. Juuri ja juuri jaksan olla töissä, ja kotiin päästyäni en jaksa tehdä yhtään mitään. Nukkumaankin usein tekee mieli jo mennä kahdeksalta. Nyt minulla on menossa rv 19. Minusta tämä on ainakin sietämätöntä. Olen jopa harkinnut jääväni sairaslomalle, koska olo on niin kauhea aina välillä, Itsekkin odottelen sitä niin puhuttua energisyyttä raskauden aikana...
 

Yhteistyössä