Väsynyt äiti. Vauva 3kk yökylään, että äiti saa juhlia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystäväkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystäväkö

Vieras
Tuttavani sai 3kk sitten vauvan, valittaa väsymystä. Asunto on kuin pommin jäljiltä ja delegoi paljon kotitöitä töistä tulevalle lapsen isälle. Hän sanookin, että on vieraan vika jos ei heillä sekasotkussa viihdy.
Nyt vappuna lapsi oli yökylässä, että äiti saa "levätä" ja olla juomassa.

Päivästä toiseen kuuntelen, miten rankkaa elämä on. Äiti on hoitoalan koulutuksen käynyt, tosin vakituista työpaikkaa ei saikkujen jne takia ole järjestynyt. Raskausaikakin oli alituista narinaa, kun jokapaikkaan koski. Jopa kaukosäätimen pöydältä neidon käteen ojensi tuleva isä, kun äiti ei "kyennyt" sitä kakea pöydältä vajaan puolen metrin päästä ottamaan. Samaan aikaan kyllä kykeni Tupperware iltoja silloin tällöin pitämään.

Tämä narisija äiti, ymmärtääkö hän että minulla on 3 pientä lasta. Hoidan kolmea alle 5 vuotiasta lasta, käyn töissä ja mies tekee pitkää päivää.
En valita, minulle omaa aikaa on myös lasten kanssa vietetty aika.
Raksausaikana hoidin kahta pientä lasta.. ainoa rasitus oli sinun jatkuvan narinan kuuntelu. Yritin asiasta nätisti sanoa, mutta et ymmärtänyt viestiäni.

En mitenkään usko, että lepoa on baarissa vietetty alkoholin huuruinen yö.
Eikö lepoa ole rauhallinen kävely luonnnossa rakkaan kanssa, ystävien tapaaminen esim. ruokailun merkeissä hyvässä ruokaravintolassa. Siihen päätteeksi hyvä elokuva ja kunnon yhtenäiset yöunet.

Kun sanoin, miten voit baariin mennä juomaan ja jättää pienen lapsen vanhemmillesi hoitoon, ihmettelit kun en sinua ymmärrä.

Ok, pidän vain vauvaa tärkeämpänä kuin juhlimista ja juomista.
Ja minusta juhliminen ja juominen klo 4.00 ei ole lepoa.. kun vauva sitten karpulan huurussa lähdetään hakemaan kotiin monen kymmenen kilometrin päästä. Voitko sanoa levänneesi? Auttaako tuollainen lepo jaksamaan seuraavan kuukauden tai kaksi?

en ymmärrä miten huonosti luoja on asiat järjestänyt kun tommoset saa lapsia. Joo rumasti sanottu tiedän, ärsyttää noi kitisijät ja vauvan hoitoon laittajat, jättäsivät sikiämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Miksi mulla ärsyttää tämä aloitus vaikka olen viiden lapsen äiti, joka ei juurikaan baareile että ei voi ainakaan kolahtelusta johtua :whistle:

Siksi koska tällaisten aloitusten tekijä haluaa aina ylentää itsensä mollaamalla toisia. Ap varmaan on ollut työpaikanjakotilaisuudessa kuulemassa, kuinka kyseisen äidin vakkaripaikka evättiin sairaslomien takia. Ja tottakai hän voi 100 % varmuudella myös meille kertoa, että sairaslomat ovat olleet turhia.

Ap sitten tietää mikä on toisille lepoa ja mikä ei. Mulle baarissa RELAAMINEN ystävien kanssa on juuri lepoa parhaimmillaan, ei mikään happihyppely metsässä.

Alkuperäinen kirjoittaja kätevä emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Miksi mulla ärsyttää tämä aloitus vaikka olen viiden lapsen äiti, joka ei juurikaan baareile että ei voi ainakaan kolahtelusta johtua :whistle:

Siksi koska tällaisten aloitusten tekijä haluaa aina ylentää itsensä mollaamalla toisia. Ap varmaan on ollut työpaikanjakotilaisuudessa kuulemassa, kuinka kyseisen äidin vakkaripaikka evättiin sairaslomien takia. Ja tottakai hän voi 100 % varmuudella myös meille kertoa, että sairaslomat ovat olleet turhia.

Niinpä. Koskaan ei voi tietää onko tällaisten ketjujen aloittajalla oikeasti ärsytyksen aihetta ( ja varmasti on jos toinen ei muuta teekään kuin pura arjen kurjuuttaan eikä edes mieti mitä ystävälleen kuuluu ) vai onko kyse "minulla on rankinta tässä maailmassa ja te muut ette tiedä oikeasta väsymyksestä mitään"-ihmisestä.

Juu, enpä ole itsekään ollut vauvaa hoitoon viemässä tai baariin menossa, mutta ärsyttää tuollainen jeesustelu ja marttyyriesitys kuin tällä kirjoittajalla! Anna ystävyyden olla, jos ei ole mieleisesi ystävä! Ihme juttu, kun pitää tulla tänne valittamaan, kun joku toinen valittaa!

Ruuan laittoa ja siivousta, en ehtinyt ketjua seuraamaan.
En jeesustele, mutta tää leidi on toistamiseen vienyt vauvan hoitoon yöksi, että saa levätä. Seuraavan päivän kuuntelen valitusvirttä, miten väsyttää ja nukuttaa kun tuli valvottua.
On minullekin tarjonnut vauvaa yökylään.. olen sanonut, että minulla on 3 pientä lasta ja työ, joten arvaa kahdesti otanko vauvan yökylään.

Ja en ole ollut missään työpaikan jakotilaisuudessa, mutta tää leidi on ollut todella monessa paikassa sijaisena. Aloittanut sijaisuudet milloin mihinkin vaivaan vedoten.. loistamalla poissa ololla tai saikulla. Näinpä sijaisuudet on jäänet lyhyiksi ja vakipaikka ei ole tullut.
Näissä työpaikoissa muut pitkäaikaiset sijaiset on saaneet vakipaikan. Leidi sitten haukkuu työnantajat maanrakoon, kun sitä vakipaikkaa ei tule. Hyvin jaksaa touhuta sellaista, mikä itseä kiinnostaa. Kuten käydä tupperware illoissa esittelemässä kippoja, olla kuskina kavereille, tanssia baareissa jne.

Mitään perussairautta lääkärissä ei ole todettu. Lääkärit ovat kyllä kehoittaneet noudattamaan dieetti ruokavaliota ja kuntoilemaan. Mutta leidi ei omasta mielestä syö liikaa tai makeaa.. suklaalevyjä ei tietenkään lasketa.

Ja minkäs minä voin jos teitä tämä valitusvirsi vituttaa, en sentään kotona miehelle ja ystäville saatikka lapsille valita ja kitise asioista.

Ja olen ystävälle puhunut asiasta, vaan eipä tuo minun sanomisista ole valittamista ja kitinää lopettanut.

Toivottavasti sun ystäväs tajuaa kuinka "hyvä" ystävä sä olet kun kehtaat tollai arvostella toisen elämää. Luepa noi kirjotukses läpi uudestaan ja mieti... Etkö tajua edes hävetä?

Toi kuulostaa niin tyypilliseltä ihmiseltä jolle ei mikään oo koskaan hyvin! valivalivali,niin se menee. mä en kans jaksa tollasta kuunnella,ei hitto vie jaksa kun tietää et itellä on paljon enemmän töitä kotona ja useampi laps nii huh huh!! ei muutaku lopeta ystävyys jos et jaksa kuunnella. tai sit otat puheeks tälle ystävälle asiat nätisti ja kysyt onko hänellä mikään asia HYVIN elämässä?????? vois herätä sekin muija niiistä pilvilinnoistaan leijailemasta. ärsyttävää tollanen....en halua moittia,mut kaikki tuoki on itestä paljon kii! ASENNEVAMMA on pahin vamma!

en vaan tajua mitä hittoa se kellekään kuuluu ryyppääkö baarissa vai käveleekö ulkona??? en voi ymmärtää sellaista et kun on äiti niin sen jälkeen voidaan alkaa sättimään miten huvittaa. silloin jos ei laiminlyö lastaan niin jokainen vois pitää turpansa kiinni. onko tää enemmän kateellisten narinaa kun itse ei "voi valittaa" eikä pääse tuulettumaan. ja kyllä, 3 kk:n vauvan hoitaminen on rankkaa! en yhtään ihmettele jos välillä tekee mieli vetää perseet!

Alkuperäinen kirjoittaja Ystäväkö:
Ruuan laittoa ja siivousta, en ehtinyt ketjua seuraamaan.
En jeesustele, mutta tää leidi on toistamiseen vienyt vauvan hoitoon yöksi, että saa levätä. Seuraavan päivän kuuntelen valitusvirttä, miten väsyttää ja nukuttaa kun tuli valvottua.
On minullekin tarjonnut vauvaa yökylään.. olen sanonut, että minulla on 3 pientä lasta ja työ, joten arvaa kahdesti otanko vauvan yökylään.

Ja en ole ollut missään työpaikan jakotilaisuudessa, mutta tää leidi on ollut todella monessa paikassa sijaisena. Aloittanut sijaisuudet milloin mihinkin vaivaan vedoten.. loistamalla poissa ololla tai saikulla. Näinpä sijaisuudet on jäänet lyhyiksi ja vakipaikka ei ole tullut.
Näissä työpaikoissa muut pitkäaikaiset sijaiset on saaneet vakipaikan. Leidi sitten haukkuu työnantajat maanrakoon, kun sitä vakipaikkaa ei tule. Hyvin jaksaa touhuta sellaista, mikä itseä kiinnostaa. Kuten käydä tupperware illoissa esittelemässä kippoja, olla kuskina kavereille, tanssia baareissa jne.

Mitään perussairautta lääkärissä ei ole todettu. Lääkärit ovat kyllä kehoittaneet noudattamaan dieetti ruokavaliota ja kuntoilemaan. Mutta leidi ei omasta mielestä syö liikaa tai makeaa.. suklaalevyjä ei tietenkään lasketa.

Ja minkäs minä voin jos teitä tämä valitusvirsi vituttaa, en sentään kotona miehelle ja ystäville saatikka lapsille valita ja kitise asioista.

Ja olen ystävälle puhunut asiasta, vaan eipä tuo minun sanomisista ole valittamista ja kitinää lopettanut.

jos vaikka miehelles ja lapsilles sit vaik valittaisit! vituttaa tollanen selän takana jauhaminen ja toisen arvostelu.

Alkuperäinen kirjoittaja :
en ymmärrä miten huonosti luoja on asiat järjestänyt kun tommoset saa lapsia. Joo rumasti sanottu tiedän, ärsyttää noi kitisijät ja vauvan hoitoon laittajat, jättäsivät sikiämättä.

tää ei oo mikään jeesuspalsta!!!!

Kuulostaa aika tutulta... Eräällä läheiselläni vähän samanlainen tilanne. Lapset ovat hoidossa jo nyt isovanhemmillaan kaikki viikonloput ja vanhin lapsista usein arkenakin yökylässä jotta äidin ei tarvitsisi herätä niin aikaisin viemään häntä kouluun, perhetyöntekijä käy lisäksi kahdesti viikossa. Silti kauhea valitus kun on niin rankkaa eikä ikinä "omaa aikaa" ja lapset saavat monta kertaa päivässä kauheat huudot kun ovat liian äänekkäitä eivätkä anna äidin levätä rauhassa. Töissä tämä ihminen ei käy, vakipaikkaa ei ole viitsinyt edes hakea ja pitkät sijaisuudetkin yleensä kaatuvat pitkiin sairaslomiin milloin milläkin syyllä. Viimeksi sai puolen vuoden sijaisuuden josta oli töissä yhteensä ehkä 2 kk. Lapsista ovat päivät koulussa tai hoidossa, silti koti on aina kuin pommin jäljiltä, pyykkivuori kylppärissä, kärpäsiä ikkunalaudat täynnä ja roskapussiläjä haisee keittiön nurkassa kun "ei pienten lasten kanssa voi ehtiä kaikkea tehdä". Iltaruokaa sentään laittaa lapsille mutta muuten saavat kyllä pärjätä itse, etsiä puhtaat vaatteet päälle (jos niitä on) ja selvitä läksyistään. :(

En häpeä, sen verran korvia myöten kyllästynyt joka päiväiseen narinaan. Olen täysin kypsä siihen, että se leidi lukee nämä kirjoitukset ja jättää narisematta. Olkoon vaikka soittamatta ja käymättä.
En edes pidä häntä enää ystävänä, vuodesta toiseen tuttavuutemme on ollut sitä, että kuuntelen narinaa, mihin koskee ja miten väsyttää. Vain hänellä on rankkaa.
Nyt hänen raskausaika oli yhtä helvettiä ja arvelin, että tilanne muuttuu, kun vauva syntyy. Nyt se elämä vasta rankkaa on, kun täytyy hoitaa kotia (rivitalo osake), tehdä ruokaa miehelle, hoitaa vauvaa jne. Huvittavaa, mutta kun hän ei siivoa, ei tee päivittäin ruokaa, käskee miehen käydä töistä tullessa kaupassa. Sitten ihmettelee ääneen, kun mies moittii häntä kun hän ei tee mitään. Kun se vauvan hoito on rankkaa. Vauva on kiltti, ei turhia itkeskele ja nukkuu hyvin yöt 3kk ikäiseksi vauvaksi.

Aloitin jopa tekstin "Tuttava", en sanalla "ystävä".
Ja käsittääkseni tämä on keskustelupalsta, jossa sisintään saa purkaa, niin minä kuin muut.
Onhan täällä kaikenlaisia vuodatuksia joka päivä asiasta kuin asiasta.

Ja tämä ei ole mikään marttyyri esitys. Hyvin minä jaksan lapseni hoitaa, harrastaa ja töissä käydä. Mutta, en halua siihen omien töiden päälle ottaa pientä vauvaa hoidettavaksi, vaan että yhden pienen vauvan äiti saa levätä. Ja kahvit keitän, kuuntelen mielelläni, jos aiheena on joskus muukin, kuin hänen vaivat ja rankka kotiäidin rooli.

Anteeksi, mutta tuntuu että nämä "on niin vaikeeta" ovat niitä, joiden ei ole tarvinnut ikinä tehdä kunnolla työtä. Äiti on passannut ikävuoteen 24v. Kun vauvan saa 25v, niin elämä on rankkaa kun oikeasti joutuu jotain tekemään.

Kun lukee ketjua, tais kolahtaa monen nilkkaan. Taitaa laiskoja kotiäitejä olla muitakin, joille elämän ainut eliksiiri on kapakassa rymyäminen ystävien kanssa. On se äitiys niin rankkaa. Vauva on niin vähän aikaa vauva, pian hän on taapero, leikki-ikäinen jne. joten on se vaikeaa jos ei pääse baariin kerran kuukaudessa ja jopa useammin.

en vaan tajua mitä hittoa se kellekään kuuluu ryyppääkö baarissa vai käveleekö ulkona??? en voi ymmärtää sellaista et kun on äiti niin sen jälkeen voidaan alkaa sättimään miten huvittaa. silloin jos ei laiminlyö lastaan niin jokainen vois pitää turpansa kiinni. onko tää enemmän kateellisten narinaa kun itse ei "voi valittaa" eikä pääse tuulettumaan. ja kyllä, 3 kk:n vauvan hoitaminen on rankkaa! en yhtään ihmettele jos välillä tekee mieli vetää perseet!

Just, jos hän ei baari-illan jälkeen soita ja kerro, miten väsyttää kun tuli valvottua. On huono-olo ja lähdenkö ajamaan kun vauva täyttyisi kotiinkin hakea. Ja voinko heti maanantaina lainata hänelle 50e, että saa vaippoja ostettua.

Olen hoitanut omia lapsia, eikä vauvan hoito todellakaan ole rankkaa. Vastuuta ja sitoutumista, mutta ei rankkaa.
Ja pääsisin minä baariin, kyllä mies on lupautunut lapsia hoitamaan, mutta ehdin myöhemmin käymään. Ei minulla ole intoa lähteä kännäämään. Mielummin käyn syömässä ystävien kanssa tai elokuvissa jne.
Kasvakaa aikuisiksi.

Ymmärrän hyvin ap:ta. Mulla on ollut kaksi paljon valvottavaa lasta ja silloin kun sitä yritti puolen tunnin yöunilla sitkuttaa päivän läpi, niin ei olisi tullut mieleenkään uhrata minuuttiakaan nukkumiseen käytettävästä ajasta baarissa roikkumiseen. Ei vaan kiinnostanut mikään muu, kuin koska pääsee nukkuun. Ymmärrän että baarissa käyminen voi käydä rentoutumisesta mutta ei kannata silloin univelasta valittaa...

Meni vähän sivuraiteille mun juttu, mutta siis tarkoitin että ymmärrän ap:ta kun ärsyyntyy kaveriin joka vaan valittaa ja valittaa, syö valtavasti energiaa kuunnella jatkuvasti toisen valitusta elämästä missä periaatteessa on kaikki hyvin. Sitä ei varmaan ymmärrä kuin samanlaisen kaverin valitusta kuunnellut. Jotkut ihmiset on niin perusnegatiivisia että mikään ei ikinä ole hyvin ja kaikilla muilla asiat paremmin kuin heillä.

Yhteistyössä