väsynyt äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Olen väsynyt mieheni tapoihin hoitaa asioita. Hänellä on korkea virka, ja menestyy työssään todella hyvin. Hän on alkoholisti(töissä eivät ole huomanneet mitään). Alkoholia kuluu päivittäin keskimäärin 6-8tölkkiä 0,5litran olutta. viikonloppuisin menee kaksi isoa lavaa(á 24 tölkkiä), näitä puolen litran oluita. Ja sen lisäksi vielä toisinaan konjakkia tai punkkua...

Naimisissa ollaan oltu kohta 2vuotta.

Tänään oli tilanne päällä: mies sanoi et oon käyny lauataina kuudelta kahvilassa. Löysi siis tekstarin puhelimestani, jossa olin kysellyt tapahtuman ajankohtaa. Mies oli vieressä, kun silloin kyselin ja sain tämän viestin. Ei muista. Veti herneet nenään ja lähti, kuulema baariin. Sanoi lähtiessään että kyllä tyttö hoidetaan ja laitetaan kaikki. Sanoin ja olin näyttämässä hänelle keneltä viesti tullut, muttei suostunut enään keskustelemaan..

Kaksi kertaa minulle on annettu 7päivää aikaa poistua kotoa -ilman tyttöä. Kolmatta kertaa pelkään ;( Onkohtan tälläistä oikeutta kenelläkään?

Olen väsynyt yhden pienen prinsessan äiti. Olen hoitanut kaiken itse, yksin. Nyt vaan tuntuu siltä, ettei enään jaksais..

Sossuun kai pitäis mennä juttelemaan, et sais tämän pienen prinsessan osalta asiat parhain päin sujumaan.. Tuolle miehelle en uskalla jättää lasta hetkeksikään yksin! Koko ajan saa jännittää ja pelätä mitä kotona tapahtuu (vaikka kävisin autolla nopeaan kaupassa). Kynnys on kuitenkin korkea, voikohan sossuun tai mihin pitääkään olla yhteydessä ottaa nimettömästi kontaktia?

Mitä teen?

Kummallakaan vanhemmalla ei ole oikeutta viedä lasta toiselta vanhemmalta. Miehesi taitaa olla aika loppu tuon alkoholisminsa kanssa ja hakee hakemalla syytä juomiseen sinulta. Soita ihmeessä sossuun, vaikka lastenvalvojalle, joka työkseen hoitaa mm. tapaamisoikeuksia erotilanteissa. Lastenvalvojalla varmasti on soittoaika, jolloin hänellä on aikaa keskustella. Nimeä ei tarvitse sanoa, mutta ei siitä mitään haittakaan ole. Vaitiolovelvollisia ihmisiä ovat kaikki.

Jotain apua perheellenne olisi pakko saada, jos aiotte jatkaa yhdessä. Pystyykö miehellesi puhumaan silloin kun hän on selvinpäin? Tunnustaako hän omaa ongelmaansa? Onko sinussa naista lähtemään, jos tilanne sitä vaatii?

alkoholistit on maailman parhaimpia valehtelee. aina on muissa se syy lähtee ryyppään. eikä monikaan huomaa ja myönnä että on alkkis. lähde ennen ku laps kärsii enemmän.

Hae apua itsellesi ja tyttärellesi. Saat sitä kyllä kunhan vain lähdet liikkeelle. Miehesi saa sitten tapaamisoikeuden toivottavasti vain valvotuissa olosuhteissa. Kyllä ne viranomaiset katsovat myös tyttäresi etua, eivätkä anna alkoholistille tytärtäsi esim. viikonlopuksi.

Voimia sinulle ja hyvää kevättä.

Oon siitä asti, kun mies antoi 7päivää aikaa poistua miettiny et jos lähtisin ihan kokonaan. Jotenkin tuntuu vaan niin vaikealta ottaa ja lähteä :( Tuttu ympäristö, ja yks kaks olisinkin ihan yksin! Tilannetta ei auta yhtään sekään, että mulla on virka(toisella puolella suomea). Oon vaan halunnu uskoo, et mies pystyis lopettamaan.. ja et kaikki menis parempaan päin.

Mutta eipä siltä näytä. Tilanteessa mukana on useampi lapsi, josta nuorin alle 3v kantaa isälleen aina "YÄKIN", kun tämä sitä pyytää :( Vanhemmat ovat jo lähes "täysikäisiä".

Seuraava neuvola käynti on syksyllä.. Eikä se täti tunnu sellaselta kenelle vois avautuu :(

Ehkä mä vaan pelkään, että ottavat neidin multa pois jos oon yhteydessä sossuun tms. Vaikka tiedän, etteivät sitä voi tehdä. Nyt oon lapsen kanssa kaksin kotona, itkulle ei näy loppua...

Sossuunko pitää ottaa yhteyttä? Neuvolaan en tässä tilanteessa ottais...

niin väsynyt, kun kaikki pitää hoitaa itse (lukuunottamatta raha asioita, jotka mies hoitaa).. arkiset askareet ovat suuria, tälläisen taakan rinnalla :/

Kiitokset kaikille.

Pitää vaan selvittää vielä, mistä sitä apua saa. Ja ennenkaikkea kerätä vaan rohkeus ottaa yhteyttä ja viedä asiaa siten eteenpäin!

Raskas kevät tulossa !

raha asit? ettei vaan juo niitäkin kurkusta alas. ei sun mies tule muuttumaan mihinkään suuntaan. sairas se on. ja jos ei mee hoitoon omasta tahdostaan niin et voi asialle mitään. alkkikset lupailevat vaikka mitä. mutta ei toteuta mitään niistä. mun kaks veljeä on alkkiksia. ja tiedän asiat. kumpikin juonu asuntonsa. ei oo muuta omaisuutta kun vaatteet päällä. muut juodaan.

että onko miehes oikeasti hoitanu noi teidän raha asiat.

raha asiat on kunnossa, miehen nimissä autolaina(tiedot tulee kuukausittain), luottokortti (parikin) löytyy. Kuussa rahaa tulee käteen 4000? miehelle ja mulle se maaginen kotihoidontuki.. Vuokralla asutaan, ja laskut maksetaan ajallaan. Kaikki ylimääräinen raha menee alkoon.. olen vaan niin pitkään miettiny, et miten tämän meidän yhteisen lapsukaisen kanssa asia menee, miten saisin yksinhuoltajuuden? en haluais tätä miestä lapselleni malliksi isästä -sillä ei mielestäni ole siihen kykenevä. viimeksi eilen illalla huusi lapselle kurkku suorana tosi lujaa "pistä turpa kiinni ja pää tyynyyn!!!" Ehkä mua jollain tavalla pelottaa miehen käytös, saa miettii mitä voi milloinkin tehdä :(

Yhteistyössä