Väsynyt äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamuäree Ei mieheni koe olevansa korvaamaton työssään,vastuuta kyllä., eikä meillä ole ikinä viety kipeitä lapsia hoitoon. Lapset on kaikista tärkeimmät. Lähinnä yritin kysellä miten muitten töissä käyvien arki sujuu.. Nyt meillä viimeinen lapsista vatsataudissa. Kunhan tämä helpottaa ja saa nukkua,niin arkikin alkaa sujua paremmin. Väsyneenä kaikki kiukuttaa.

Ehkä miehesi pitäisi mennä vakavasti pomonsa juttusille. Jos työn vastuu edellyttää kaiken organisoinnin ja vastuun jaon alaspäin jälkeenkin 15h työpäiviä ja kotiinkin seuraavia hommia niin kyllähän tuohon pitäisi palkata toinen ihminen työpanosta jakamaan. Jos ymmärrystä ei löydy niin se työpaikan vaihto ei varmaan olisi huono idea. 15h työpäivät ja kotiin seuraava vastuu vaikka palkan saa vain 8:sta tunnista, ei mitään järkeä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Niin sitähän mä koetin sanoa, että usein ne vanhemmat, jotka sairaita lapsia hoitoon tuovat, tai liian aikaisin, ovat niitä työn orjia, jotka eivät kertakaikkiaan (muka) kykene olemaan pois töistä- eivät 'uskalla' tai kokevat jotenkin liian tärkeiksi ja korvaamattomiksi itsensä TAI sen tienestinsä, viis siitä onko lapsi hoitokuntoinen vai ei.

JA miten te nyt voittekaan viedä hoitoon lapsianne- koska hoidatte kotona :D

En mä arvostele, lähinnä sanoa paukautan, että miehes tekee liikaa töitä ja väsyttää sillä menoa teidät molemmat. Sano mun sanoneen.

Meillä oli tilanne myös tuollainen, kunnes sille kertakaikkiaan pistettiin stoppi. Työt ajallaan mutta vapaa-aikaa on oltava myös.
Arkea me ei olla haltuun saatu vieläkään- siis siten että kaikki tapahtuisi ajallaan, ruokailut tms, mutta sillä tavalla tämä paketti on kasassa, kuin se meidän tyyliin sopii.
Työajat on kummallakin mitä sattuu, minä teen kolmivuorotyötä ja opiskelen, mies tekee yrittäjän töitä miten kuten sattuu, mutta kumpikin joustaa ja sairaat tenavat pidetään tarpeeksi kauan pois hoidosta, vatsatautien jälkeen 2 tervettä päivää.
Mies opetti itsensä jonkinlaisiin aikatauluihin ihan lasten vuoksi- yhtä lailla avioliittonsa vuoksi... rahaa ei ole enemmän eikä vähemmän- jostain kumman syystä balanssi on silti säilynyt, vaikka ensin pelkäs vaikka kuinka, että tili tyhjenee samantien, kun alkaa viettää aikaa myös kotosalla.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Hei! Meillä ei ole raha ongelmia. Sitä ei tarvitse ajatella. Minä irtisanouduin äitiyslomalla työpaikastani ja nyt siis perhepäivähoitajana. Eli meilläkin lapsia hoitoon viety,mutta ei kipeinä. Kunhan mies saa työpaikallaan kaikki sujumaan,sijaiset ym. Työmäärä normalisoituu. Nyt tuntuu radkaalta,kun uusi työ hälläkin. Tuota ei ole aikaiswmm
ollut,joten on paljon tekemistä.
Mukavaa kevättä kaikille!