Väsyttää tää vanhemmuus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suvi"

Vieras
Onko muita vanhempia, jotka välillä haluaisivat lapset mummulaan, sukulaisille yms niin, että pääsisivät viettämään rauhallista iltaa/viikonloppua ilman kiukutteluita, tappeluita, vaatimuksia, tottelemattomuutta, temppuiluja yms? Olen työviikon jälkeen niin väsynyt ja pe-iltaisin meidän lapsetkin ovat hoidosta väsyneitä ja siis kiukuttelevat ja tappelevat. Tuntuu, että ei jaksa tätä jatkuvaa vaatimusten viidakkoa. Meillä ei ole ketään minne voitaisiin lapset viedä. Asumme pk-seudulla ja sukulaiset asuvat Keski-Suomessa... eikä ole ystäväperheitä, joiden kanssa voitaisiin vuorotella lasten hoidossa. Jos totta puhutaan niin en kyllä edes jaksaisi ottaa kenenkään muun lapsia hoitoon. Tämä elämä on kyllä niin rankkaa... nytkin lapset katsovat tuossa lastenelokuvaa.
En tiedä onko mulla masennus, onko tämä väsymystä. Onko muilla ikinä sellaista oloa, että ei totaalisesti jaksa tätä ruljanssia?

Jepulis. :D

Meillä on 8v ja kohta 7v täyttävät erityislapset sekä 2,5v ja 6kk ikäiset pikkuiset. Nuo isommat ovat syksystä asti olleet kumpainenkin yhden viikonlopun kuussa viikonloppuhoitopaikassaan (eri viikonloput) mikä on kummasti rauhoittanut noita viikonloppuja. :) Nyt saivat juuri lisää noita hoitopäiviä ja parhaillaan ovat eka kertaa kumpikin siellä viikonloppua eli meillä on miltei lapsivapaata ja miehellä vielä vapaa viikonloppu. Ihan uskomatonta!

Ja tosissaan mitään sukulaisia ei ole apuna, tuo viikonloppupaikka oli viime syksynä eka kerta kummallekin yökyläilyä.

Voi voi :( Jos olisin paremmassa kunnossa, niin tutustuttaisiin ja mä voisin ottaa lapsiasi silloin tällöin "varamummolaan". Vielä ei ole nimittäin lapsenlapsiakaan. Mutta nyt toistaiseksi multa ei taida lastenhoito onnistua :/

On välillä sellainen olo tosi voimakkaastikin, mutta onneksi lapsen toisen puolen suku asuu täällä (omat vanhempani ja valtaosa sukulaisista asuu kaukana) ja lapsen mummi haluaa häntä välillä heille.
Lisäksi alan nyt luultavasti tekemään 50% työaikaa, joten sekin helpottaa aika paljon arkeamme, kun opiskelen lisäksi.

Oletko tutustunut sellaiseen varamummi ja -pappasysteemiin?
Pk-seudulla ainakin on sellaista toimintaa, eli vapaaehtoiset vanhemmat ihmiset ovat "varaisovanhempina" lapsille, tekevät heidän kanssaan juttuja ja ottavat lapsia kuulemma kylään ihan yöksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28518281:
Voi voi :( Jos olisin paremmassa kunnossa, niin tutustuttaisiin ja mä voisin ottaa lapsiasi silloin tällöin "varamummolaan". Vielä ei ole nimittäin lapsenlapsiakaan. Mutta nyt toistaiseksi multa ei taida lastenhoito onnistua :/

Mulla on jo lapsenlapsia seitsemän ja väliin olen olen hoitamassa naapureidenkin lapsia.

Yhteistyössä