Vatsa turpoaa ruoasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ilmapallo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ilmapallo"

Vieras
Välillä ruokailun jälkeen vatsani turpoaa niin, että suorastaan näytän siltä, että olen raskaana. Aina vatsa ei turpoa, enkä osaa yhdistää, mitkä ruoka-aineet minua turvottaa. Onko muilla vastaavaa? Olen monesti joutunut olemaan koko päivän syömättä, eli syön vasta, kun päivän menot on ohi. Turvonnut vatsa on nimittäin tosi epämukava, housut kiristää ja olo on kömpelö.

Kuulostaapa tutulta! Sekä minulla että tytölläni oli turvotus taipumusta. Aamulla ei ollut pömppömahaa mutta illalla oli. Me saimme apua terveysanalyysista, minun turvotuksen aiheuttaja on lehmänmaito ja tyttärelläni kotimaiset viljat. Nyt olo on moneen vuoteen uskomattoman hyvä. Paino tippui kummaltakin, maha ei ole enää kipeä/ilmavaivainen jne.

[QUOTE="unnunnunnu";26427404]Kuulostaapa tutulta! Sekä minulla että tytölläni oli turvotus taipumusta. Aamulla ei ollut pömppömahaa mutta illalla oli. Me saimme apua terveysanalyysista, minun turvotuksen aiheuttaja on lehmänmaito ja tyttärelläni kotimaiset viljat. Nyt olo on moneen vuoteen uskomattoman hyvä. Paino tippui kummaltakin, maha ei ole enää kipeä/ilmavaivainen jne.[/QUOTE]

Voiko hän siis syödä ulkomaisia viljoja? Mitä eroa on suomalaisella vehnällä ja vaikka ranskalaisella vehnällä, jota Suomeen tuodaan?

[QUOTE="unnunnunnu";26427404]Kuulostaapa tutulta! Sekä minulla että tytölläni oli turvotus taipumusta. Aamulla ei ollut pömppömahaa mutta illalla oli. Me saimme apua terveysanalyysista, minun turvotuksen aiheuttaja on lehmänmaito ja tyttärelläni kotimaiset viljat. Nyt olo on moneen vuoteen uskomattoman hyvä. Paino tippui kummaltakin, maha ei ole enää kipeä/ilmavaivainen jne.[/QUOTE]

Ok, enpä ole kuullutkaan aiemmin.

mulla sama..aina ollut koko ikäni,nyt ehkä vähän helpannut kun oon jättänyt leivän syönnin ja en niin paljoa syö hiilareita. En kuitenkaan karppaa mut vähän lasken...ja pidän säännölliset ruoka-ajat

[QUOTE="aapee";26427656]Onko gluteeniyliherkkyys yhtä kuin keliakia?[/QUOTE]

Ei ole. Keliakia on suolistosairaus, jossa gluteeni tuhoaa suolinukkaa. Yliherkkyys tarkoittaa sitä että se ei vain sovi vatsalle, mutta ei aiheuta mitään vakavampaa. Keliakia vaatii ehdotonta gluteenitonta ruokavaliota.

Tee ensin apteekin kotitesti keliakiasta! Jos se näyttää positiivista niin sitten lääkärille ja tähystykseen jotta saat diagnoosin. Gluteenitonta ruokavaliota ei saa aloittaa sitä ennen!

[QUOTE="vieras";26427362]Suosittelen ottamaan imodiumia. :)[/QUOTE]

Suosittelen selvittämään, mistä turvotus johtuu!! Vitsi et ärsyttää tää "lääkettä joka vaivaan"-hömpötys. Vittujakaan ei kiinnosta et mistä se oire johtuu, jos siihen on olemassa joku lääke! Eiks järkevämpää olisi etsiä aiheuttaja ja välttää sitä kuin lääkitä!

Yhteistyössä