vatsakipua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vellistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vellistä

Vieras
Poika (3,5 kk) niin kova syömään että olen antanut kolmena iltana velliä, ensin 50 ml velliä ja 150 ml maitoa, nyt kahtena iltana 100-100 maitoa ja velliä, siis sekoituksena. Äsken, siis 2 h syömisen jälkeen poika heräsi uniltaan ja huusi silmittömästi vatsakipua (?) puoli tuntia. Onko muilla vellien aloitus tehnyt samaa? Oletteko pitäneet taukoa, pienentäneet määrää tms?

Mitä velliä olet kokeillut? Meillä kokeiltiin peruna-porkkanaa. Pientä kitinää tuli ja maha alkoi ""toimia"". Kakka kiinteää mutta muutaman päivän jälkeen ei ollut enää kitinää. :)

kokeile maissia..ja kannattaa kokeilla aamulla aluksi kaikkea ettei yöt mene pilalle vatsavaivojen takia.itse aloitin niin että 50ml velliä,150maitoo. jätettiin vellit kyllä pois:vatsavaivaa eikä mitään hyötyä

meillä on aloitettu kummankin pojan kanssa maissivellillä... ja oikein hyvin on masu kestänyt =)
aloita pikkuhiljaa lisäämällä velliä maidon sekaan.
ai, niin ja monille tulee mahavaivoja siitä jos aloittaa heti vellin annon sillä vellitutilla, siitä tulee kerralla niin paljon että nielee mahdottomasti ilmaa ennen kun oppii sillä syömään.

Mä annoin pojalle (4 kk) toissailtana peruna-porkkanavelliä 50 ml + maitoa n. 100 ml.
Meni muutama tunti ja vauva oksensi koko mahan tyhjäksi, lensi ihan kaaressa kahteen kertaan.

Pikkasen pelottaa antaa velliä uudestaan, jospa kokeilisin maissivelliä päivällä ja vaikka lusikalla antaen sit jonkun ajan päästä...

Yhteistyössä