vatsalihakset synnytyksen jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Tyksin ohjeissa lukee näin: "Varsinainen vatsalihaksia vahvistava harjoittelu voidaan aloittaa kun lantionpohjanlihakset ovat riittävästi toipuneet, eli aikaisintaan 4-6 viikon kuluttua. Voimakas ponnistus heti synnytyksen jälkeen saattaa aiheuttaa virtsanpidätyskyvyn heikkenemistä ja kohdun laskeumaa."

Eli tulkitsetko sinä kyseisen ohjeen niin, että ihan perinteiset vatsalihasharjoitukset(eli istumaannousut jne) saisi aloittaa tossa n.6 viikkoa synnytyksestä? Syvien vatsalihasten harjoituksia olen tehnyt synnäriltä saatujen ohjeiden mukaan heti seuraavana päivänä synnytyksestä jne.

Nyt olen treeneissä kuntopiiripäivinä jättänyt väliin nuo vatsalihakset, muutoin olen treenannut ihan normaalisti.

[QUOTE="vieras";26143715]Niin minä ymmärtäisin.
Itse en kyllä noin pian vielä vatsalihaksia alkais tekemään. En haluais sitä rakoa vatsalihaksien väliin. :/[/QUOTE]

mulla ei ole kummankaan raskauden jälkeen ollut rakoa vatsalihasten välissä- juuri tänään viimeksi koitin. Mut toisaalta, kyllä varmaan jälkitarkastuksessa lääkäri osaa sanoa, saako ruveta ihan perinteisiä vatsalihaksia tekemään :)

Yhteistyössä