Vatsalihasliikkeet raskauden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maha

Vieras
Kuinka pian saa ruveta tekeen niitä? Oon kuullu että jonku "raon" pitäis umpeutua eka mut millon se umpeutuu ja mistä sen tietää?

En oo vielä kyllä synnyttänykkään mutta laskettu aika on kohta ja haluaisin ruveta sitten mahd. pian treenaamaan taas että saa oman kropan joskus takaisin...

Kyllä sen raon tuntee suht hyvin kun jännittää vatsalihaksia. Yksilöllistä varmaan on tuo miten ne lihakset palautuu kohdilleen. Mulla oli se ummessa 5kk synnytyksestä, mutta samalla oli kyllä vatsakin kuten ennen raskautta.

Veikkaisin kuitenkin, että yksilöllistä on. :) Tsemppiä tulevaan! =)

Olen kuullut ja lukenut monesta paikkaa suosituksen olevan jopa 6kk, ennen kuin aloittaa varsinaista vatsatreeniä. Itse olen tuota suositusta noudattanut, jotta mahaan ei vahingossakaan jäisi mitään roikkumaan, vaikka kahden raskauden jälkeen ei ole jäänytkään mitään mutta haussani onkin timmi vatsa. Synnytän joulukuussa ja pakko se on sinne kesän korville malttaa, että aloittelee treeniä. Olen kyllä treenannut muita lajeja ja perusjumppaa monipuolisesti, jotka toki osaltaan ottavat vähän vatsaankin. Ja vatsaa olen aina vetänyt sisään heti synnytyksen jälkeen, sekin on pientä treeniä :D

no voi :O niin kauan? No, turha vissiin haaveillakaan sitten jatkavani mun harrastusta pitkään aikaan, kun mun lajissa käytetään aika paljon vatsalihaksiakin...

Ikävä kyllä siinä menee aikaa. Eikä kannata riskeerata tuota. Mun yks kaveri aloitti treenaamisen lähes heti kotiuduttuaan, kun ei ollut kuullutkaan moisesta. Nyt 4v synnytyksestä rako ei koskaan palautunut ja vatsa roikkuu. :(

Ikävä kyllä siinä menee aikaa. Eikä kannata riskeerata tuota. Mun yks kaveri aloitti treenaamisen lähes heti kotiuduttuaan, kun ei ollut kuullutkaan moisesta. Nyt 4v synnytyksestä rako ei koskaan palautunut ja vatsa roikkuu. :(

Näin ja jos ei ole hankkinut ylimääräisiä kiloja aiemmasta, siinä puolessa vuodessa ne lihakset ehtii jo itsekseenkin palautua melkoisesti.

1. raskaudessa itselläni ole pientä löllöä useamman kuukauden ajan, mutta 2. raskauden jälkeen vatsa supistui parissa päivässä suunnilleen entiseen kuosiin. Joten ulkonäöllisesti itseäni ei tuo tauko haittaa, henkisesti tekee vaan tiukkaa antaa lihasten olla rauhassa.

Näin ja jos ei ole hankkinut ylimääräisiä kiloja aiemmasta, siinä puolessa vuodessa ne lihakset ehtii jo itsekseenkin palautua melkoisesti.

1. raskaudessa itselläni ole pientä löllöä useamman kuukauden ajan, mutta 2. raskauden jälkeen vatsa supistui parissa päivässä suunnilleen entiseen kuosiin. Joten ulkonäöllisesti itseäni ei tuo tauko haittaa, henkisesti tekee vaan tiukkaa antaa lihasten olla rauhassa.

Mulla takana tuo 1 raskaus. Tosiaan muutaman kuukauden oli myös täällä löllöä, mutta ilman treeniä oli vatsa lähes ennallaan kun saattoi treeninkin aloittaa. Varmasti helpottaa, jos on muuten vatsalihakset hyvässä kunnossa. Eli ap huoletta sen suhteen, jos kerran harrastat jotain sellaista lajia, jossa myös sun lihakset ovat olleet kunnossa ennen raskautta. :)

niin ja vielä, vaikutttaako se vatsalihasten palautumiseen, että kuinka hyvässä kunnossa ne on ollut ennen? Esim palautuuko hyväkuntoiset vatsalihakset nopeammin kuin huonokuntoiset, tai toisinpäin?

Yhteistyössä