G: Kroppasi synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Daniela"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi "tyttö" ei oikein sovi mielestäni enää 20+ vuotiaalle. Tai tiedän että jossain päin käytetään, mutta ainakin Helsinkiläisenä se kuulostaa jopa itsensä alentavalta. Tyttö on joku 12v.
Nuori nainen on etenkin 20-25v vaikka voisi nuoremmastakin sanoa toki. En tytöttele täysi-ikäisiä ihmisiä kuin korkeintaan puolihuumorilla. :)

1. Vähän kasvoivat ja masentuivat. En tehnyt mitään kikkakolmosia.
2. Jäi raskausarpia, mutta ne haalenevat ja jättävät jälkeensä sellaisen vähän epätasaisen ihon. En kovinkaan järjestelmällisesti rasvannut. Paino nousi kyllä molemmissa parikymmentä kiloa, tosin lähes kaikki arvet tuli ekasta.
3. Ei mitään isompia muutoksia
4. Imetysaikana lähti keskimääräistä enemmän hiuksia. Farkut ei tietenkään mene (no ekan jälkeen meni kun jakson vielä laihduttaa) Kengänkoko ei kasvanut.

1. Minkalaiset rintasi olivat imetyksen jälkeen?
Mulla 75B ennen, eivät kasvaneet odotuksen/imetyksen aikana, mutta olin muutenkin "huono" imettäjä, yrityksistä huolimatta maitoa ei tullut.

2. Entäpä vatsasi? Jäikö paljon raskausarpia tai löysää nahkaa .. ? Piditkö synnytyksen jälkeen sitä vyötä mikä auttaa vatsaa palautumisessa ja kokeilitko rasvoilla esim. ehkäistä raskausarpia ja kuinka hyvin rasvat ovat toimineet? Paljon painosi nousi myöskin raskauden aikana ja teitkö jotain erityistä treeniä päästäksesi takaisin kuntoon siitä keskivartalosta?

Vatsanahka on löysempi 3 lapsen jälkeen, mutta 1 lapsen jälkeen ja kun olet noin paljon nuorempi, sulle tuskin ihmeitä edes jää. Esikoisen jälkeen ei tullut paljon extrakiloja, mutta muiden raskauksien myötä kyllä ja niistä kiloista on ollut vaikea päästä eroon :(

3. Entäs alapää, menikö "huonoon kuntoon" ettei seksi enää ollutkaan mielyttävää? tai muuten vaan ruman näköiseksi .. ? tulikos virtsanpidätysvaivoja ja mitenkä lantiopohjalihas treeni auttoi jos sitä teit ? miten oppisin muuten löytämään omat lantiopohjalihakseni kun tuntuu etten osaa löytää niitä ?
Joo tuli ongelmia, virtsanpidätysvaivoja paljon, 3. asteen repeämät kun vauva syntyi huonossa asennossa. Sen jälkeen olen saanut fysioterapiaa ja käynyt leikkauksen. Treeni ei oikeasti auttanut mut leikkauksesta oli apua. Täysin ei tilanne korjaantunut. Mullakin oli ongelmaa edes löytää ne lihakset. Esim. yhdellä jalalla seisten automaattisesti yleensä aktivoit ne lihakset ja voit huomata mistä kyse. Tai kun istut, irrota kädet ja jalat pöydältä ja lattiasta. Silloin ne lihakset aktivoituu ja voit aktiivisella työllä vielä tehostaa lihasliikettä. Seksi on kyllä ollut kivaa synnytysten jälkeenkin, sitä ongelmaa ei tullut.

4. Sit vähän tälläisiä juttuja mitkä ei tuu ihan ensimmäisenä mieleen. Lähtikö sinulta kuinka paljon tukkaa raskauden seurauksena? olen kuullut että itse raskaus aikana tukka voisi todella hyvin, mutta imettäessä sitä sitten irtoaisi enemmän tms... entäs kengänkoko, kasvoiko? jouduitko uusimaan kenkävarastoa? entä meneekö entiset farkut päälle jne? Oli tällaista vaihtelua hiuksissa, mutta ei mitään dramaattista. Kengänkoko kasvoi! Yhdellä mut silti hassu juttu! Entisten farkkujen kanssa - varmaan ne jollain aikavälilllä meni, mut ei tod. heti.

Tsemppiä vaan, uskon että ihan kiva saada lapsia nuorena jos on siihen itse valmis!

Omaan kroppaan jäi muisto tai pari raskaudesta. Synnytyksestä on nyt reilu vuosi

1) Kuppikoko kasvoi vaikka pudotin tässä vuoden aikana yli kymmenen kiloa. Roikkuvat toki imetyksen jäljiltä (imetin melkein vuoden) mutta jotenkin vain olen oppinut pitämään niistä enemmän kuin ennen. Kuppikoko nyt 70F

2) Painoa tuli kymmenen kiloa ja pienikokoiseksi omasin raskausaikana valtavan vatsan. Jäljet jäi, koska maha on täynnä rumia, pitkiä arpia jotka eivät vaaletessaankaan tule olemaan huomaamattomia. Ei siis bikineissä enää rannalle. Alavatsalla arpi hätäsektiosta

3) Sektion takia alapää ei runnooutunut mitenkään

4) Hiuksia lähti todella paljon. Hiusraja pakeni ohimoilta mutta tilanne normalisoitui yhden priorin-kuurin jälkeen. Lantio leveni ilmeisesti pysyvästi koska siitä ei senttejä katoa painon pudotuksen myötä. Jalka jäi puoli kokoa suuremmaksi ja enn tiedä kuvittelenko mutta pitkien kävelyiden jälkeen jalat turpoavat helpommin kuin ennen

Paras muutos on kuitenkin ollut se miten paljon armollisemmin suhtaudun raskauden jälkeen omaan kroppaan ja ulkonälöön :)

1. Minkalaiset rintasi olivat imetyksen jälkeen?
- Ennen synnytyksiä 80B, kahden lapsen jälkeen 75 D ja nyt tuppaavat taas näköjään suurenemaan kun kolmas on tulossa. Raskausarpia oli jo ennestään, lisää niitä ei tullut.. Imetysten jälkeen lupsahtivat :/ Silkkareita tmv. suunnitelmissa sitten kun kaikki lapset on tehty ja imetetty.

2. Entäpä vatsasi? Jäikö paljon raskausarpia tai löysää nahkaa .. ? Piditkö synnytyksen jälkeen sitä vyötä mikä auttaa vatsaa palautumisessa ja kokeilitko rasvoilla esim. ehkäistä raskausarpia ja kuinka hyvin rasvat ovat toimineet? Paljon painosi nousi myöskin raskauden aikana ja teitkö jotain erityistä treeniä päästäksesi takaisin kuntoon siitä keskivartalosta?

-Paino nousi molemmissa raskauksissa yli 90 kiloon, normaalipaino oli ennen raskauksia n. 70kg. Ensimmäisen lapsen kohdalla rasvasin vatsaa paljon ja arpia ei tullut. Toisen lapsen kohdalla en rasvannut ja tuli kuusi leveää ja syvää arpea. En ole treenannut mitään, ikinä, enkä kyllä aloittanut raskauksien jälkeenkään - vatsa oli palautunut n. 2 vuotta toisen lapsen jälkeen melkeinpä ennalleen ja kiloja lähtenyt n. 30.

3. Entäs alapää, menikö "huonoon kuntoon" ettei seksi enää ollutkaan mielyttävää? tai muuten vaan ruman näköiseksi .. ? tulikos virtsanpidätysvaivoja ja mitenkä lantiopohjalihas treeni auttoi jos sitä teit ? miten oppisin muuten löytämään omat lantiopohjalihakseni kun tuntuu etten osaa löytää niitä ?

- Ensimmäisen jälkeen luulin ettei tuo värkki palaudu koskaan ennalleen.. Mitään virtsanpidätysongelmia tmv. ei kyllä ollut. Toisen synnytyksen jälkeen meni muutama viikko ja alakerta oli ihan samanlainen kuin ennen raskauksia, tosin rujomman näköinen, ei onneksi jäänyt niin rujon näköiseksikään :) Lantionpohjalihasten treeniksi mulle on riittänyt seksi ja ihan normaali arkiliikunta, erikseen en ole niitä yrittänyt treenata.

4. Sit vähän tälläisiä juttuja mitkä ei tuu ihan ensimmäisenä mieleen. Lähtikö sinulta kuinka paljon tukkaa raskauden seurauksena? olen kuullut että itse raskaus aikana tukka voisi todella hyvin, mutta imettäessä sitä sitten irtoaisi enemmän tms... entäs kengänkoko, kasvoiko? jouduitko uusimaan kenkävarastoa? entä meneekö entiset farkut päälle jne?

-Ei multa mitenkään huomattavasti lähtenyt hiuksia.. Kengänkoko oli sama, vaikkakin lisääntynyt paino levensi jalkaa jonkunverran. Palautu kyllä entiseen kokoonsa.. Vanhat farkut menivät päälle noin. pari vuotta synnytyksen jälkeen, ja pienemmät jouduin ostamaan hetken sen jälkeen..

Yhteistyössä