Vatsan näkyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noilla viikolla mullakin oli turvotusta,joka katos siinä 12 viikon paikkeilla.Sitten olikin pitkä aika kun ei näkynyt yhtään mitään,ekasta alkoi kasvaa 25 viikolla,kaksoset alkoi huomaamaan 20 viikolla ja kuopus 26 viikolla.Nyt oottelen rv 6 että josko näkyis vähän ees aiemmin...Mä niin kadehdin toisten masuja,jotka kasvaa jo aiemmin.Lääkäriltäkin kysyin missä vika,luut ovat kuulemma mulla pienet,että vauva mahtuu kasvamaan luisessa lantiossa niin pitkälle.Vaikka olen vajaa 160 pitkä ja 55 kiloa.Ihmiset jaksaneet taivastella kun ei YHTÄÄN näy...mrrr..Oli iso tai pieni maha,aina jaksetaan ihmetellä!!

Mulla vatsa näkyy myös jo vaikka oon alle 10rv (ja kokoisesi Kata).Turvotustahan se tietty on,mutt poikkeaa normaalista ulkomuodostani.En haluais että näkyy kun työpaikalla sellainen tilanne ett vakituinen työpaikka olis mahdolliseti tulossa mutt pelkään ett raskaus vaikuttaa, jos joku saa tietää ennen valintojen tekemistä :(

Mulla myös turvotusta noilla paikkeilla, kunnolla masu alkoi näkyä jo viikoilla 14 ja siitä eteenpäin. Se turvotus oli sillain hassua, että aamusella oli ihan normaali ja illalla oli niin pömppö maha etta!

Mulla on aina ollut pömppis vatsa ja raskaudessakin se pullahti tosi aikaisin, vkolla 13 oli jo pötsi. Ja kasvu senkun jatkuu hurjana.
Se on niin yksilöllistä, aluksi järjetön turvotus ja sitten se alkaa siellä jo muutenkin pömpöttään.

Mä meen nyt viikkoa 15+ ja ei näy vielä yhtään... :o( Minä ja mies kyllä odotetaan sitä jo kovasti, ja joka aamu katson peiliin et josko se ois jo pullahtanut, mut ei. Saa nähdä mille viikoille menee ennenkuin edes itse huomaa...

Täällä on kuudes viikko menossa ja vatsa on kooltaan kuin koripallo, paitsi että sivusta katsoen siinä on semmoinen terävä 'kulma' etuyläviistoon (?!) Töissäkin asian on jo muutamat huomanneet. Turvotustahan tuon täytyy olla, mutta se terävä sivuprofiili ihmetyttää. :P

Tämä ei kyllä salassa pysy enää kovin kauaa..

Jouduin kertomaan töissä viikolla 19, eikä kukaan ollut arvannut.. nyt viikko 25 ja noin pari viikkoa sitten alkoi vatsa kasvamaan kunnolla, alkaa kait pian näkymään ihan ulkoiluvaatteissakin :) Tuo vatsan kasvu on hirmuisen yksilöllistä, ei kannattaisi verrata muihin, mutta sitähän me kaikki tehdään joka tapauksessa : )

Minulla jo viikosta 13 lähtien vauvamaha ja siitä eteenpäin on vain kasvanu. Mitään pienenemistä/turvotuksen laskemista en ole huomannut. Nyt viikolla 17 kaikki taivastelevat isoa mahaa, saman kokoinen kuin työkaverilla, jolla la 2 kk minua ennen. Että yksilöllistä on!

-16+6-

Minulla alkoi turvotus heti viikolta 6. Turvotusta lisäsi myös se, että oli pakko syödä koko ajan tai huono-olo yllätti. Vauvamasu alkoi näkyä rv 10 aikoihin ja nyt rv 15 ei sitä enää voi peitellä! Kaikki vannottavat että odotan kaksosia, mutta kahdessa ultrassa ei ole näkynyt kuin yksi möngertäjä.. Ja sitten kysellään, että oletko ihan varma ettei kuitenkin ole kaksoset?!?

Pari päivää sitten juttelin lääkärin kanssa asiasta joka ihmetteli, että olen todella kasvanut viikkoja 36+1. Lääkäri vain totesi, että jokaisella naisella kun hormoonitoiminta on erilaista niin mahan kasvu on niin yksilöllistä vaikka kuinka olisi terveet elintavat niin maha voi vaan ottaa vallan. Minulla maha alkoi näkymään todella aikaisin ja viikon 13 jälkeen sitä ei paljon piiloteltu. Painoa tuli aina kerralla vähän enemmän ja sitten tasaantui ja taas enemmän ja tasaantui. Kun painoa tuli +20kg parisen kuukautta sitten niin paino jäi siihen ja lisää ei ole tullut.

Aluksi asia vaivasi, mutta tässä vaiheessa mitä väliä, kunhan tietää syövänsä tasapainoisesti ja terveellisesti ja välttäen älytöntä mässäilyä. Tosin eipä paljon rasvainen ruoka houkutakkaan kun välitön närästys alkaa ja kroppa suorastaan vaatii kasviksia ja kaurapuuroa.

Onnellista odotusta kaikille!

Elefantti

Aluksi oli hirveä turvotus, ja tuntui että kaikki varmasti arvaa. Noin viikon 13 tienoilla se laski, ja tuli ihmettelyjä että ethän sinä voi raskaana ollakaan kun maha on ihan litteä.

Sitten pullahti pikkuinen vauvamaha muistaakseni viikkojen 17-18 tienoilla, ihan yhtä-äkkiä parissa päivässä. Silloin olikin joku kasvuspurtti kun niitä kohdun kannattimia vihloi hirveästi kävellessä ja muutenkin. Nyt 20. viikolla taitaa olla uusi spurtti tulossa, vihlaisukivut ovat palanneet oltuaan välillä pari viikkoa pois.

oisten huomaamista ei kauheasti kannata huolehtia... harvemmilla oikeasti vatsa näkyy niin hyvin että ulkopuolinenkin huomaa vielä alku viikoilla. Yleensä huomataan ihan käytöksen perusteella jos huomataan ennen noin viikkoja 15-16.
Vaikka kyllähän odottaja ja omaiset sen vatsan näkevät aiemmin, kun läheinen juttu.

Ihan lapsia kylläkin...
Tiiän että toiset saa yhenkin lapsen kanssa elämän vaikeeks ja olen tottunut tähän päivittelyyn.
Mutta tämä meidän valinta,niinkuin osa päättää olla lapsettomiakin.Eipä heitä mennä herjaamaan...

no tuskin tuo herja oli. Onhan viisi jo melkoinen luku!! Töihin ei varmasti kannatta mennä vai? Älä nyt kuitenkaan enempää hanki, et kuitenkaan kykene pitämään taloudellisesti huolta niistä. Yhteiskunnan piikkiin menee.
hyvä kommetti toi eläintarha, eihän tota muuksi voi kutsua. Tai no joo tietty lastentarhaksi heh heh

No ei sulla Samma saken nimimerkki olis yhtään kauniimpaa kommenttia katalle kuin tuo.
Mielestäni on hienoa jos joku nykyään vielä uskaltaa ja jaksaa tehdä viisi lasta ja kasvattaa ne rakkaudella :)

Aika törkeetä tollanen juttelu, taitaa olla samma sakenilla huono päivä... ja pientä kateutta ilmassa kun toiset jaksaa ja itse pitää olla noin tiukka pipo. Kannattaa Kata olla ylpeä jaksamisestaan ja antaa mennä tuollaiset kommentit korvasta sisään ja toisesta ulos ilman suurempaa miettimistä.

No,tämä on todellakin puhuttava keskustelu,eikä taida liittyä ap:n kyssäriin lainkaan.
Yhteiskunta ei lapsiani elätä,mies sattuu olemaan hyväpalkkaisessa työssä.
Itsekin töitä teen,olen psykiatrinen sairaanhoitaja.

Sohville ja Huh:ille kiitokset,kyllä tekemistä riittää mutta ilolla ja rakkaudella lapseni hoidan sekä kasvatan.Kumpikaan meistä aikuisista ei olla sohvaperunoita vaan tykätään tehdä koko perheen voimin juttuja ja yhessä!
Jokainen tavallaan ja eiköhän tämä jo tästä riitä...=)

Itse tietysti vatsan kasvun huomaa eritavalla kuin muut, housut alkoi kiristämään jo viikolla 15. Useimmat olivat ajatelleet mun vain hieman lihonneen muttei uskoneet mun olevan raskaana. Liki 30 viikolle sai mennä ennekuin ihmiset huomas "lihomisen" oikean syyn. Toissapäivänä oli viimeinen työpäivä (rv 35) ja silloinkin vielä sain osakseni epäuskoisia katseita.

Yhteistyössä