Vatsan pyöristyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turvotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turvotus

Vieras
Heippa!
Mulla on menossa vasta rv 6+4, mutta olo on ollut viime päivinä aika turvonnut tuolta vatsan seudulta. En kuitenkaan voi uskoa että raskaus vielä alkaisi näkymään... Turvotus johtuu siis varmasti jostain muusta. Mua nyt kuitenkin kovasti kiinnostaa, että koska teillä muilla on alkanut "vatsa pömpöttämään" ihan selkeästi? Siis niin, että housut kiristää ja tarkkasilmäisimmät voivat jotain jo huomata... Olen ihan normaalipainoinen, joten vatsan kasvun huomaa varmaan melko helposti (jos kaikki menee hyvin). Mutta ei siis vielä tietenkään. :)

Ihan kaikista tarkimmat olis voinu huomata jo viikolla 22, mutta vasta muutama viikko myöhemmin oli kunnolla havaittavissa. Itse oon kanssa normaalipainoinen ja vielä aika pieni kokoinen muuten, muttei siitä mahasta ollu tietoakaan ennen noita viikkoja. Vaikka kuinka yritin joka ilta peiliä tiirata:D

kyllä mulla tästä kolmannesta myös se turvotus alkoi heti melki kun testin tein minkä luulin vielä jossain vaiheessa et laskee mut eipä ole laskenut ja rv nyt 11 joten tuskin se laskeekaan ennen varsinaisen vauva vatsan alettua kasvamaan! ja housut kyllä todella jo painaa eikä esim.farkut tunnu todellakaan enään hyvältä päällä.enkä niitä siis enään pidä.
esikoisesta vasta liki 20 viikolla näkyi. toisesta tuli myös aika pian tämä turvotus. lapset kaikki vajaan 2v. ikäerolla.

Molemmissa raskauksissa aluksi oli hervoton turvotus, josta saattoi päätellä raskauden. Molemmilla kerroilla turvotus hävisi rv 10-12 (en muista tarkalleen enää ekasta). Maha pullahti esikoisen aikana rv 13 ja nyt rv 14. Tosin vaatteilla saisi vielä peiteltyä, mutta en halua. Joten kyllä kaikki näkee että olen raskaana.

Kiva kuulla, että niin moni samassa tilanteessa. Itse kärsin vatsan turvotuksesta (näytän siltä kuin olisin jo vaikka ties kuinka monennella kk:lla ja yritän piilottautua löysiin vaatteisiin ettei kukaan vielä arvaisi) vaikka LA vasta marraskuussa.

Mulla maha turposi rv 5 aikoihin ja oikea maha pullahti esiin mukavasti rv 10 aikoihin - samalla siirryin mammafarkkuihin. Ja kaksosethan siellä oli tulossa, selvisi sitten np ultrassa.

Olen kokoajan väittänyt miehelle et ei se vatsa ole vielä kasvanut kun se on sitä sanonut jo useamman viikon. Mutta nyt kyllä täytyy tunnustaa että on se kasvanut ja muuttanut muotoaan. Tällä viikolla on housut alkaneet kiristää istuessa ja on semmonen isomahanen olokin... Kerroin työkaverille tänään ja se sano et se jo yhtenä päivänä katselikin et istuessa mun maha näytti siltä et oon raskaana, eli kyllä sen jo tarkkanäköiset alkaa huomata hoikka kun muuten olen

Laura 12+

Illalla maha oli jätti! Ihan kuin jollain 5. kuulla, vaikka 3 vasta takana. Nyt aamulla jotenkin "laskenut" vähän, mutta aika pömppö silti. Mutta pullea oli jo aiemmin alavatsa, joten ehkeivät eroa huomaa muut...

Mulla myös vatsa pullottaa kivasti,
ja rinnat on kyll kasvanu niin et on kyll ihme jos ei joku kohta huomaa.
Mulla eka raskaus ei näkyny ku sit vasta ku 5 kk tuli täyteen,
toka jo alko näkyyn ihan alus, niku nyt tää raskaus
viikkoja 7+2

Alussa aamuisin mahaa ei ollut, mutta illalla oli jo hillitön pömppä. Olo oli myös turvonnut ja tukalakin. n. rv 14 turvotus rupesi laskemaan, mutta tilalle alkoi kasvamaan oikea masu. Olen erittäin hoikka, kohtu tuntui käteen mukavan pyöristyneenä rv 16 häpyluun yläpuolella.

Yhteistyössä