vatsankiristysleikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko täällä palstalla muita abdominoplastiaa suunnittelevia tai sen tehneitä?
Itse kovasti suunnittelen, Suomen olen todennut aivan liian kalliiksi minun budjetilleni, joten suuntaan siis Tallinnaan.
Kuvia olen lähettänyt sekä suomalaisille että virolaisille kirurgeille, yhden luona käynyt ihan konsultaatiossa. Tuomioksi tuli vatsalihasten diastaasi ja alkava napatyrä. Lisäksi tietenkin roikkovatsa ja kauheat jenkat.
Leikkaus tulee siis minun kohdallani sisältämään kaiken mahdollisen; lihasten kiristyksen, roikon leikkaamisen, sekä rasvaimun (4 aluetta).
Muiden kokemuksia ja kertomuksia lääkäreistä ja klinikoista sekä itse toimenpiteestä odotan innolla!

Mulla on suunnitteilla abdominoplastia puolentoistavuoden päästä. Suomessa ja ihan kotikaupungissa meinaan tuon teetättää. Hinta tulee olemaan n. 5000€ + jos pitää jäädä yöksi heräämöön tulee päälle n. 350€/yö. Korjauslistalla on 10cm välin vatsalihasten välillä kiinni kurominen, pienen napatyrän korjaaminen, "kengurupussin" ja muun tuhoutuneen kudoksen pois leikkaaminen ja pienen rasvamäärän poisimeminen. Lisäksi rasvaa lähtee leuan alta ja jenkkakahvoista.

Tämän lupasin itselleni toisen lapsen synnyttyä ja vaikka melkein kolme vuotta jaksoin treenailla niin tuon lihasten välisen eron kuuleminen vahvisti mun omat epäilyt: tää paskakasa mitä keskivartalossani kannan ei häviä ilman puukkoa. Ehkä tuon jälkeen mun vatsa ei enää näytä oudon neliömäiseltä ja joku vaate vois vaikka istuakin niin, ettei läpi paista mun kengurupussi.

Mulla on suunnitteilla abdominoplastia puolentoistavuoden päästä. Suomessa ja ihan kotikaupungissa meinaan tuon teetättää. Hinta tulee olemaan n. 5000€ + jos pitää jäädä yöksi heräämöön tulee päälle n. 350€/yö. Korjauslistalla on 10cm välin vatsalihasten välillä kiinni kurominen, pienen napatyrän korjaaminen, "kengurupussin" ja muun tuhoutuneen kudoksen pois leikkaaminen ja pienen rasvamäärän poisimeminen. Lisäksi rasvaa lähtee leuan alta ja jenkkakahvoista.

Tämän lupasin itselleni toisen lapsen synnyttyä ja vaikka melkein kolme vuotta jaksoin treenailla niin tuon lihasten välisen eron kuuleminen vahvisti mun omat epäilyt: tää paskakasa mitä keskivartalossani kannan ei häviä ilman puukkoa. Ehkä tuon jälkeen mun vatsa ei enää näytä oudon neliömäiseltä ja joku vaate vois vaikka istuakin niin, ettei läpi paista mun kengurupussi.

Mihin olet menossa? Kuulostaa tosi edulliselta.
Kävin itse kotikaupungissani leikkausarviossa ja hinta oli noin 14 000 euroa. Tähän päälle vielä yöpyminen (450e) sekä tukitekstiilien hinta (n. 400e). Kyseessä siis sektioarven ja navan väliin jäävän pussin poistaminen, napatyrän korjaaminen, erkaantuneiden vatsalihasten korjaaminen, jenkkakahvojen pienennys sekä sisäreisien pienehkö rasvaimu.

Itselläni on ollut ongelmana vatsa, joka ei mitenkään pienene. Lääkäri vahvisti epäilykseni: vaikka asuisin kuntosalilla niin erkaantuneet vatsalihakset eivät palaudu. Ja miten paljon minäkin olen käyttänyt aikaani siihen, että saisin vatsani kuntoon! Ja miten paljon olen saanut osakseni halveksuntaa kun "olen laiska" enkä palaudu raskauksien jälkeen normaalilittoihin!

Missä hintaluokassa liikutaan Tallinnan klinikoilla? Tuossa kahdessa vastauksessa on todella iso hintaero niin mietin tuota Tallinnaa. Onko jollakulla kokemuksia Tallinnasta?

Juuri juttelin lääkärini kanssa tuosta leikkauksesta. On kuulemma niin kivulias, että täällä Sveitsissä käyttävät epiduraalia 48h leikkauksen jälkeen kivunhoitoon. Eli älkää siinä sairaalayössä säästäkö, koska sairaalassa on aina tehokkaampaa kivunhoitoa tarjolla kuin kotona/hotellissa.

Alvittomuudesta, mutta muutenkin on parisen tonnia halvempaa. Suomen klinikoiden nettisivujen hinnat on usein laitettu tuolla nollalla myös. Lisää kokemuksia kaipaisin edelleen, onko joku päässyt julkiselle leikkaukseen?

Yhteistyössä