Vatsatauti vai ruokamyrkytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Poika sairastui 24h synttärijuhlien jälkeen. Tauti alkoi kovilla vatsakivuilla ja sen jälkeen on oksentanut lähes tauotta yi 12 tuntia :/ Aloin jo miettimään että voiko tavallinen vatsatauti olla näin raju ja mieleen hiipi ajatus ruokamyrkytyksestä. Selvyyttä asiaan ei varmaan saa ja ei sillä noin nyt väliäkään ole. Onko nyt liikkeellä jotain oikein ärhäkkää vatsatautia?

varmaan voit saada jonkinlaisen selviyden jos soitat muiden lasten vanhemmille ja kysyt onko heillä ollut jotain vatsatautia liikkeellä tai onko muilla oireita, jos olisi ollut ruokamyrkytys :S

Ainakin kaksi muuta lasta on sairastunut samaanaikaan mun meidänkin lapsi. Ruokamyrkytys voi itää 24h. Eli niiltä synttäreiltä on levinnyt, mutta mikä se on niin sitä en tiedä. Rajulta vaikuttaa :/

Mulla on ruokamyrkytyksiksi epäilemäni menneet yleensä ohi ihan yhdellä tai kahdella oksennuksella. Vatsataudit taas ovat kestäneet pidempään. Eli veikkaisin ruokamyrkytystä

Voisi olla hyvin norovirusta. Joka tietty voi tulla joko tartuntana muilta, tai sitten tullut ruoasta.

[QUOTE="vieras";23406532]Mulla on ruokamyrkytyksiksi epäilemäni menneet yleensä ohi ihan yhdellä tai kahdella oksennuksella. Vatsataudit taas ovat kestäneet pidempään. Eli veikkaisin ruokamyrkytystä

Voisi olla hyvin norovirusta. Joka tietty voi tulla joko tartuntana muilta, tai sitten tullut ruoasta.[/QUOTE]
Ei kun siis tarkoitin veikata vatsatautia. Todennäköisimmin juuri noroa tms. Sopisi senkin itämisaikaan, jos oikein muistan.

[QUOTE="vieras";23406530]Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on? Lapsi on sairas ja se siitä.[/QUOTE]

On sillä väliä, jos yrittää ennakoida sairastuuko muutkin perheessä. Tai toisaalta, jos on kyse ruokamyrkytyksestä, kannattaisi varmaan kertoa synttäreiden järjestäjälle, jos olisi kyse jostain sellaisesta, johon järjestäjä olisi voinut vaikuttaa. (Aina ei tietty voi, jos ruoka on pilaantunut jo kaupassa, mutta useimmiten vika on kuitenkin kotona. Varsinkin juhlissa ruoka seisoo helposti liian kauan väärässä lämpötilassa.)

Ei sillä nyt niin väliä ole, harmittaa vaan lapsen puolesta kun niin kipeä on. Sitä tässä mietinkin että óllaanko kohta koko perhe samassa jamassa ja pahin on se että jos minä sairastun ja samaan aikaan perheen kuopus (vuoden) Niin ei tästä tule kyllä mitään :/

JA tosiaan jos ruokamyrkytys niin infoaisin kyllä juhlan järjestäjälle asiasta. Nyt en ole viitsinyt mitään laittaa. Mielessä kyllä kävi että jos heillä ollaan just oltu kipeenä ja silti pidetty synttärit.

Mulla ruokamyrkytys alko kaksi tuntia syömisen jälkeen. Oksensin kaksi kertaa, tilanne oli ohi. Kävin ihan lääkärissä, ja kyseinen ravintola missä kävin tutkittiin.

Mutta nyt on oikeasti liikenteessä TODELLA ärhökkää vatsatautia. Meillä lapset oksensi yli vuorokauden, ja olivat tosi huonoina. Minä ja mieskin sairastuttiin.
Oli aika tarttuvaa, eli kantsii tosiaan siivota huolella.

Paranemisia lapselle :)

Jos heillä on vaikka kaikilla ollu viimeviikolla oksennustauti, ja kaikki paikat on pesty.
Ja kukaan ei ole enään oksentanut muutamaan päivään ei tauti tartu.
JA näin päättelen siks, että en saannut itsekkään kun 2 päviää sairaslomaa vaikka olin vatsataudissa.

Yhteistyössä