vatsavaivaiset, huomio!!!! ja muutkin, jotka tahtovat leikkiä lääkäriä: katsotaanpa osaisiko joku teistä kullanmuruista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SyysYö

Aktiivinen jäsen
28.08.2010
2 496
1
36
hornantuutti
.. diagnisoida vatsani. on ollut nyt yli viikon kosketusarka oikealta puolelta, välillä tulee kipu joka iskee suoraan läpi selkään. välillä tuntuu myös, kuin ihoon johdettaisiin sähköä..
olen käynyt terveyskeskuksessa, yksityisellä ja ollut nyt kahtena päivänä sairaalan päivystyksessä: vatsaani on pumpattu useamman tyypin voimin, vertani on imetty litratolkulla, olen lirautellut purkkiin sen kymmenen kertaa ja saanut pisteenä ii:n päälle sormet persukseen & levittimen värkkiin. ultrakin on otettu.. laihoin tuloksin. ensin olivat sitä mieltä, että umpisuolihan se mutta normaalit tulehdusarvot kaatoivat tämän teorian. ei ole myöskään kohdunulkopuolinen raskaus, eikä virtsatie tulehdus.. testasivat klamydiankin rutiininomaisesti. ultrassa löytyivät sappikivet, mutta ne eivät kuulma mitenkään selitä tätä... välillä olo on ihan hyvä, luulen jo pahimman menneen ohi kunnes äkkiä kipu iskee taas. joten.. ideoita tahi arvauksia kellään ?

:attn: :confused: :kieh: :headwall:

Mulla oli samanlaista nuorena. Mitään ei vaan löytynyt, vaikka jopa paksusuoli kuvattiin ilman ja varjoaineen kera (kaikkesta kauhein tutkimus olikin). Sitten tein lapset ja vaivat meni.....kukaan ei koskaan saanut selville mikä mua vaivasi....

[QUOTE="typykkä";23180173]Mulla oli samanlaista nuorena. Mitään ei vaan löytynyt, vaikka jopa paksusuoli kuvattiin ilman ja varjoaineen kera (kaikkesta kauhein tutkimus olikin). Sitten tein lapset ja vaivat meni.....kukaan ei koskaan saanut selville mikä mua vaivasi....[/QUOTE]

no miulla on yksi lapsi ja lääkäri väläyttelikin kiinnikkeen mahdollisuutta.. sektion jäljiltä

Luultavasti on jotain ns. toiminnallista vatsakipua. Vatsa on ärtynyt, ilmavaivoja tms. Voi olla uskomattomatkin kivut ja turvotukset vaikkei mitään varsinaista lääketieteellistä koskaan löytyisi. Vatsa reagoi monille herkästi (myös mulla).

Voi tietty olla umpparikin, joskus se alkaa pikkuhiljaa pidemmän ajan kuluessa.

Onko sun vessakäynnit olleet entiseen tapaan vai...? Jos on vatsa löysällä/kovalla, tulee outoja ulosteita (limaa yms mukana) niin viittaisi ärtyneeseen suoleen.

Mitään colitis ulcerosaa tai crohnin tautia en kyllä veikkaisi vielä viikon perusteella!

Myös gynepuolen jutut voi olla... Ovulaatiokipua tai tulehdus tms.

Luultavasti on jotain ns. toiminnallista vatsakipua. Vatsa on ärtynyt, ilmavaivoja tms. Voi olla uskomattomatkin kivut ja turvotukset vaikkei mitään varsinaista lääketieteellistä koskaan löytyisi. Vatsa reagoi monille herkästi (myös mulla).

Voi tietty olla umpparikin, joskus se alkaa pikkuhiljaa pidemmän ajan kuluessa.

Onko sun vessakäynnit olleet entiseen tapaan vai...? Jos on vatsa löysällä/kovalla, tulee outoja ulosteita (limaa yms mukana) niin viittaisi ärtyneeseen suoleen.

Mitään colitis ulcerosaa tai crohnin tautia en kyllä veikkaisi vielä viikon perusteella!

Myös gynepuolen jutut voi olla... Ovulaatiokipua tai tulehdus tms.

umppari suljettu pois, kun tulehdusarvot olivat ok. kyselin keliakasta yms, mutta lääkäri tyrmäsi tämän

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;23180214:
ne sappikivet leikataan joka tapauksessa, kysyttiin haluako leikkauksen ja sanoin kyllä. että aikaa tässä odotellessa... olen myös miettinyt, että eihän tämä nyt mikään gynekologinen vaiva vain ole?

Siis mulle ei ole edes ehdotettu leikkausta, vaikka kärsin kokoajan vatsavaivoista, jotka kaikkien muiden paitsi lääkärini mielestä johtuu sappikivistä:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;23180252:
inhottavinta tässä on, kun päässä on ääni joka huutaa syöpää tms |O vaikka olisihan se syöpä ultrassa huomattu..

Mitenkään edes vihjaamatta, että sulla olisi syöpä niin ei kaikki syövät suinkaan ultrassa näy....

Missä kohtaa vatsaa kipu tuntuu? Oikealla puolella siis mutta onko alavatsalla vai kylkikaaren alapuolella vai missä? Mulla tulee colitis ulcerosan takia tuohon kylkikaaren alle ihan järkyttäviä kipuja välillä.

Pari vinkkiä mitä voit kokeilla (jos tahdot):

Kokeilepa ostaa luontaistuotekaupasta Valmarin-nimistä nestemäistä litkua, jota sekoitaan lusikallinen/lasillinen vettä. Mulla se rauhoittaa ihan loistavasti vatsan. Ei ole kallista, maksaa muistaakseni alle 10 euroa/pullo ja kestää pitkään. Vähennä hiilihydraatteja ruokavaliosta ja rupea juomaan piimää.

Voi olla ihan Ärtyneen suolen oireyhtymäkin, siihen ei ole lääkettä, sitä ei pysty millään tutkimuksella diagnosoimaan vaan yleensä ihan oireiden peruusteella sen dg:n saa. Mulla on toi, ollut jo kolmatta vuotta ja siihen auttaa ruokavalion muutos ja tupakan polton lopettaminen joka itsellä onnistui hyvin :) nyt menty melkein vuosi ilman kipuja.
Multa tutkittiin umpilisäke, munasarjat, kohtu, munuaiset -> ei mistään löytyny vikaa. Kipu tuli ja meni ehkä kolmesti viikossa, tuntui sekä vasemmalla alavatsalla että oikeallakin. Kipulääkkeen voimin mentiin pitkään kunnes huomattiin muuttaa ruokavalio kokonaan.

Yhteistyössä