Vatsavaivoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa!!!

Vieras
Nyt siskot auttamaan!!!
Vauvan vatsaa vääntää kamalasti. Olen jo karsinut ruokavaliosta vaikka mitä. Onko minulta jäänyt jokin keskeinen vatsavaivoja aiheuttava ruoka-aine huomaamatta? Mikä avuksi? Voisitteko nyt varmuuden vuoksi listata niitä ruoka-aineita joista saattaa vauvalle aiheutua vatsaväänteitä? Lisäksi, miksi siis suklaa on pahasta? Ja onko se limsassa sokeri, joka vääntää pikkumasua vai hiilihapot? eli voiko juoda lightlimuja ja kivennäisvettä? Kiitoskiitos paljon jo etukäteen avustanne! Olen aivan epätoivoinen...

Kahvi,maitotuotteet,paprika,sipuli,herneet,rasvainen ja mausteinen ruoka,kaali ym.Yleensä kaikki huonosti sulavat ruuat,myös hiilihappoiset juomat.Vaikea sitä on kaikkea karsia pois omasta ruoka-valiosta,jättää ne mistä huomaa vauvan reagoivan masulla.Oletko kokeillut Rela-tippoja ja Disflatylia(tai Cuplatonia)antaa vauvalle?Myös vauvan jalkoja voi koukistella vatsaan päin(jumpata)ja antaa olla välillä masullaan.

Mulla juuri tuo hiilihappo sai vauvan kiljumaan vatsanväänteistä ja jätin kokonaan pois - vaiva hävisi samantien... Maito vois olla yks ehkä...siis jos sinä juot kovasti maitoa itse.. ja kaikenlainen sellainen mistä itsellesi voisi tulla rupsutusta eli just nuo mainitut kaalit ja herneet yms..

Sitrushedelmät ja omena, myös mehuina. Laku, pähkinät, valkosipuli, kananmuna (sellaisenaan syöty, ruokaan lisättäessä niin pieni määrä ettei luultavasti aiheuta mitään), ruisleipä, purukumi... muita ruoka-aineita ei tule nyt mieleen.

Meillä koliikki vauva ja suurimman avun on tuonut hieronta. Vauva makaa mahallaan jalkojeni päällä ja hieron koko kämmenellä ja sormilla napakoin vedoin selästä kylkien kautta pyllylle asti. Johan alkaa muutaman minuutin päästä pylly rupsuttamaan!=)

Yhteistyössä