Vaua oksentaa korvikemaidon-kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elisa

Vieras
Laitan tämän nyt tännekin..

Vauva nyt 6kk, ja imetän edelleen. Välillä tullut oman sairastelun tms vuoksi tilanteita että olen joutunut tarjoamaan pullosta. Olen antanut nannia ja sitten kokeillut myös baby semppiä, mutta molemmat vauva on oksentanut. Nannia joi n 120ml illalla ja oksenteli rajusti koko seuraavan yön. Baby semppiä joi vain 30ml ja pari tuntia sen jälkeen oksensi pari kertaa taas oikein rajusti... Ihan vauvana annoin muutaman kerran nannia, silloin vain pulautteli ehkä normaalia enemmän, tämä oksentelu on nyt siis tullut viimeisen parin kuukauden aikana. Tuttelia en ole edes uskaltanut tarjota kun monet sanoo että se on vielä vahvempaa. Mistähän on kyse? Iho-oireita vauvalla ei ole, joskus vähän ilmavaivoja, mutta hän ei kuitenkaan ole mitenkään itkuinen vaan oikein iloinen lapsi. itse käytän normaalisti tai runsaanlaisesti maitotuotteita. terveydenhoitaja sanoi että saattais olla maitoallergiaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kiitollinen oisin...

Meillä vauva reagoi juuri oksentamalla. Joi korviketta (puolisen desiä) ja oksensi kaiken pois parin tunnin päästä. Oksentelua kesti tunnin, pari ja oksenteli niin paljon että todellakin väsyi, meni voimattomaksi yms. Sitten nukkui ja oli taas oma otsensä. Meillä oli myös iho-oireita.
Ja maitoallergia todettiin sitten lääkärissä, kun altistettiin (eli annettiin lääkärissä maitoa ja oksenteli sielläkin).
Suosittelisin että puhuisit lääkärille.

Vaadi päästä maitoaltistukseen sairaalaan! Meillä poika reagoi aluks noin(tosin ei saanut korviketta aan puuroa missä maitoa->sama asia) sairaalassa altistuksessa tuli anafylaktinen shokkivaikka verikokeitten mukaan ei pitänyt olla allerginen...

Kiitos vastauksista! Reagoiko teillä vauva jotenkin rintamaitoon jos itse käytitte maitotuotteita? Ja liittyykö maitoallergiaan myös jotain muita allergioita?Minkä ikäisenä maitoallergia todettiin ja mitä maitoa lapsenne sitten joi? tämä on mulle ihen vieras asia, koska kummankaan suvussa ei ole allergisia...

Muutimme vastikään, ja edellinen neuvolantäti suositteli noita testejä, mutta tämä uuden paikkakunnan terkka ei oikein ottanut mitään kantaa... mietin vaan että mitä ihmettä sitten teen jos joudun taas tilanteeseen jossa maito ehtyy enkä voi antaa näitä tavallisia korvikkeita... tähän neuvolantäti vain hymyili.. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 16:11 Elisa kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Reagoiko teillä vauva jotenkin rintamaitoon jos itse käytitte maitotuotteita? Ja liittyykö maitoallergiaan myös jotain muita allergioita?Minkä ikäisenä maitoallergia todettiin ja mitä maitoa lapsenne sitten joi? tämä on mulle ihen vieras asia, koska kummankaan suvussa ei ole allergisia...

Muutimme vastikään, ja edellinen neuvolantäti suositteli noita testejä, mutta tämä uuden paikkakunnan terkka ei oikein ottanut mitään kantaa... mietin vaan että mitä ihmettä sitten teen jos joudun taas tilanteeseen jossa maito ehtyy enkä voi antaa näitä tavallisia korvikkeita... tähän neuvolantäti vain hymyili.. :/
Soita tk:lle suoraan aikaa lastenlääkärille, tai jos on vakuutus menkää yksityiselle. Meillä poika reagoi myuös ihollaan, eli ihottumaa oli paaaljon kun itse viel käytin maitotuotteita. Nyt diettaan muutamia ruokia, kun ei olla korvikettta löydetty vieläkään.
Puklaileeko lapsi muuten kuin korvikkeen annon jälkeen? Meillä puklailu alkoi vasta 3kk iässä, jo silloin sanoin nlassa et tää ei oo normaalia, no eipä uskoneet, sittempä errältä reissulta lääkäriin saatriin pikalähete sairaalaan tutkimuksiin kun poika lehahti täyteen pieniä vesikelloja..