Vaunu pähkäilyä, auttakaa nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtii

Vieras
Tilanne on tämä. Meille tulossa kolmas lapsi, mutta vanhat vaunut jo myyty. Scootterit enää jäljellä ja niitä tarvitaan ajoittaan noilla vanhemmilla.

Eli nyt sitten tulokas tarttee vaunut. Minä haluan Ceroxit, vaaleat ja kovalla kopalla ja jalkapeitolla. Valmiina on jo duo lift ja hoitolaukku.

Tässä ongelma, ostanko uudet ja maksan niistä 650? vai etsinkö netistä kirppareilta käytettyjä ja maksan niistä rahteineen 300 ??

Mitäköhän noista uusista sit sais parin vuoden päästä ku ne myis? Eli kannattaako sittenkin uusi ostaa? Taloudellisesti, ei ekologisesti.

Uusien nyt 650 euroa maksavien hinta on parin vuoden päästä 300 euroa. Jos nyt ostat nuo käytetyt, saat niistä vielä 200 euroa myydessäsi ne eteenpäin. Laskepa itse, kumpi kannattaa ; )

Meillä oli hiukan sama tilanne, esikoiselta oli rattaat jäämässä, niillä ei selvitty vauvan kanssa pelkästään ja pähkäsin mitä tehdä..
Ostimme käytetyt yhdistelmät, koska ajattelimme säästävämme ja siirtyvämme näihin rattaisiin heti kun mahdollista, joten emme kokeneet uusia tarpeelliseksi. No, kökkö homma, mutta käytetyt olivat ihan p***at, ja jouduin taistelemaan myyjän kanssa kauan, että sain palautettua vaunut hänelle ja sain rahani takaisin, varsinkin kun eivät olleet mitkään vanhat ja huonot! Mutta rikkinäiset!
Sen jälkeen meillä päätettiin ostaa uudet, ja myydä omat vanhamme pois, Joten: ostimme uudelle vauvalle travelsystem yhdistelmät, joilla meinaamme pärjätä nyt koko kärryttely ajan! Mielestäni lopputulos on enemmän kuin hyvä, ja itse en ainakaan suosittele käytettyjen hankkimista, ellet sitten todella tiedä keneltä ostat!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli hiukan sama tilanne, esikoiselta oli rattaat jäämässä, niillä ei selvitty vauvan kanssa pelkästään ja pähkäsin mitä tehdä..
Ostimme käytetyt yhdistelmät, koska ajattelimme säästävämme ja siirtyvämme näihin rattaisiin heti kun mahdollista, joten emme kokeneet uusia tarpeelliseksi. No, kökkö homma, mutta käytetyt olivat ihan p***at, ja jouduin taistelemaan myyjän kanssa kauan, että sain palautettua vaunut hänelle ja sain rahani takaisin, varsinkin kun eivät olleet mitkään vanhat ja huonot! Mutta rikkinäiset!
Sen jälkeen meillä päätettiin ostaa uudet, ja myydä omat vanhamme pois, Joten: ostimme uudelle vauvalle travelsystem yhdistelmät, joilla meinaamme pärjätä nyt koko kärryttely ajan! Mielestäni lopputulos on enemmän kuin hyvä, ja itse en ainakaan suosittele käytettyjen hankkimista, ellet sitten todella tiedä keneltä ostat!

Tjaa, minä taas olen ostanut kahdeksat vaunut ja rattaat ihan tuikituntemattomilta ihmisiltä eikä ole sattunut tuollaista kohdalle. Ne pitää testata paikan päällä ennen kuin ostaa. Erinomaisia kauppojakin voi tehdä.

Toi just että toisaalta käytetyistä saa sit parinvuodenkin päästä sen 100 ?. Mutta myöskin noista joska uutena ostan saan koko pakettina myydessäni varmaan sen 400-450 ?. Jos uutena ostan ei oo ongelmia toimivuuden kanssa ja kun rattaat kuitenkin tulevat kovaan käyttöön....

Tää on niin vaikeeta....

Kyllä mä ostaisin käytetyt, jos lapsiluku on täynnä. Jos vielä lisää tulossa, ehdottomasti uudet. Mutta ei kai kauheasti järkeä maksaa tuplahintaa jos käyttöaika on kuitenkin verrattain lyhyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohtii:
Toi just että toisaalta käytetyistä saa sit parinvuodenkin päästä sen 100 ?. Mutta myöskin noista joska uutena ostan saan koko pakettina myydessäni varmaan sen 400-450 ?. Jos uutena ostan ei oo ongelmia toimivuuden kanssa ja kun rattaat kuitenkin tulevat kovaan käyttöön....

Tää on niin vaikeeta....

Ei se, että ne ovat uudet, takaa sitä, että ne ovat toimivat. Esimerkiksi Emmaljungissa ja Brioissa on ollut tosi paljon maanantaikappaleita.

Huutiksessa olis just tarjolla sellaiset ku haluaisin, mutta niihin pitää ostaa jalkapeitto, n. 20 ?. Ja sit tietysti rahti 20 ? ja sit ei oo takeita millä hintaa ne sais. Eli jos huuto loppuis 260 ? niin sit ehkä....

Ja sit on kans se että niitä on välillä säilytetty kylmässä varastossa.

Huutiksessa olis just tarjolla sellaiset ku haluaisin, mutta niihin pitää ostaa jalkapeitto, n. 20 ?. Ja sit tietysti rahti 20 ? ja sit ei oo takeita millä hintaa ne sais. Eli jos huuto loppuis 260 ? niin sit ehkä....

Minä en suostu ostamaan rattaita matkahuollon kautta, ne pitää nähdä itse ennen ostopäätöksen tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Minä en suostu ostamaan rattaita matkahuollon kautta, ne pitää nähdä itse ennen ostopäätöksen tekemistä.

Mutta sitten tää on jo liian rajallista. Tulee sitten viel bensakulut... Meenkö vaan kauppaan ostaan uudet, vai mahtaiskohan tuo jubis mulle diilata semmoiset hesasta.....

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Tää on niin vaikeeta....

Ei se, että ne ovat uudet, takaa sitä, että ne ovat toimivat. Esimerkiksi Emmaljungissa ja Brioissa on ollut tosi paljon maanantaikappaleita.

Mutta uusissa on aina kumminkin takuu. Ja ainakin Brioissa 2 vuotta.

Minä ostaisin ihan uudet :) Saat puhtoiset ja taatusti toimivat ja ehjät rattaat vauvalle. Parin vuoden päästä saat niistä ihan taatusti puolet takaisin. Eikös se nyt ole sen väärti ajella sitten uusilla vaunuilla ;)

Yhteistyössä