vaunuasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justinde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

justinde

Jäsen
15.02.2010
208
0
16
Suositelkaa mulle hyviä vaunuja, tilanne olis se että tuplat alottaa eskarin syksyllä, vauva syntyy marraskuussa, pitäs saaha vaunut, joita helppo ohjata lyhyen äidin 150 cm, renkaat semmoset että pääsee kulkemaan, meilä auraillaan sika huonosti kävelytiet, lisäks ne on niin kapeita että ohitustilanteita tulee välttää... 2 km matka eskariin, kaupassa pitäs käydä samalla kun lapset sinne vie, eli tavaratilan tulee olla reilu/ toimiva. Lisäks koira kulkee meidän mukana. Että näin, ideoita??

Mielipiteitä tästäkin asiasta on yhtä monta kun meitäkin:) En osaa suositella mitään koska meillä on kolmipyöräiset Gessleinit. Mutta malleja on niin paljon että niistä vaan valitsemaan, se onkin sitten "helppoa" hommaa;)...

Meilläkin Brio Happy Kombit, vanhanaikaisella "ritilällä", johon mahtuu hyvin parikin kauppakassia, kun laittaa niin ettei kaadu. Eikä ole hinnalla pilattu, uudet ostin 2 v sitten n. 400 eurolla. Ilmatäytteiset pyörät kulkee hienosti niin soralla kuin lumella, eikä vaadi sen enempää huoltoa kuin polkupyöränkään kumit. Mahdollista saada toiselle lapselle seisomateline. Meiltä puuttuu heittoaisa, mutta hyvin pärjätty ilmankin. :)

Emmaljunga City Cross.

Aivan uskomattoman kevyet työntää huonommassakin maastossa. Helppo nostaa myös autoon jos tarvetta. Vauvalle kannattaa ottaa erillinen city-koppa. Yhden muovikassillisen tavaraa saa hyvin vaunujen alle, ja sinne on helppo laittaa kassi/ottaa pois etenkin city-kopan kanssa. Nappisäätöinen aisa, joka helppo säätää lyhyemmällekin työntäjälle. Hyvä jousitus.

Suosittelen!

Monet ovat kehuneet Brio Happyjä, mutta niin tulen minäkin. Minulla on rattaat kovalla kantokopalla. Kerron omasta kokemuksestani, vaunut jo toisella lapsella käytössä

+ "Klassinen muotoilu", hyvä tavaratila, hyvä jousitus, kuvioidut ilmakumirenkaat pelittää kelillä kuin kelillä, mahtuu kaikista ovista, tarpeeksi korkealle teleskooppina tuleva aisa pitkälle ihmiselle, lapsi ylhäällä pitkäselkäiselle (vrt emmaljungat) (toisaalta lapsen isompana vaikea itse kiivetä kyytiin)

- minulla ei ole kääntyvää aisaa
- se osa, millä saa istuessa jalat joko suoriksi tai alaspäin, on hieman löystynyt, eikä käsittääkseni saa kiristettyä
- tumma kuomu on vaalentunut auringossa
- turvavyön jalkojen välistä tuleva hihna on istumaan opettelevalla polvissa -> muutaman kuukauden ajan lapsi valuu kokoajan epämukavaan asentoon

Olen todella tyytyväinen.

Yhteistyössä