Vaunuissa nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä87"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä87"

Vieras
Mikä avuksi kun kohta 6kk oleva vauva ei enää suostu olemaan vaunuissa tai edes nukkumaan siellä? Ennen ei ollut mitään ongelmaa tämän kanssa. Nukahti suunnilleen heti kun laittoi vaunuihin mutta nykyään tulee heti huuto kun laittaa sinne. Ongelmaa on kestänyt nyt reilu kaksi viikkoa. Vauva on suurimaksi osaksi aina nukkunut päikkärit vaunuissa mutta nykyään ei enää millään. Ei auta vaikka vaunut liikkuisi. Sama huuto siitä seuraa ja ei lopu ennen kuin nostaa pois vaunuista. Onko kellään kokemusta asiasta? Onko vaan joku ohimenevä vaihe vai?

Onko alkanut kiinnostamaan ympäristö? Meillä alkoi huuto jos oli liina edessä eikä nahnyt maisemia, annoin katsoa maisemia ja sitten se nukahti tyytyväisenä tai sitten ei. Mulla oli kantoreppu aina mukana jos tuli kesken matkan totaali raivarit.

onko lapsella sopiva vaatetus, kylmä/kuuma? älä laita vaunuihin jos vauva ei ole selkeästi väsynyt. Vaunuihin mukaan myös uniriepu tai nalle, tutti suuhun ja sitte vaan lykkäät niin kauan ku nukahtaa.

Mulla on samantapainen ongelma, tosin vauva on vasta 3 kk... Herää, kun laitan vaunuihin, eikä useinkaan suostu enää nukahtamaan. En tiedä mitä pitäisi tehdä, sisällä saa nukuttua mutta se on kuulemma pahasta vauvalle, sit jos yritän nukuttaa ulos niin saattaa jäädä koko päiväunet nukkumatta. Niin tai näin, aina väärinpäin. :(

siis oliko ongelma se, että ei nukahda vaunuihin vai ei ylipäätään suostu olemaan vaunuissa ilman huutoa?jos viimeksi mainittu, niin nosta istuin osaa/tukea vähän, jotta vauvakin näkee ympärilleen..

On varmaan kiinnostunut maisemista eli verhot pois ja istuinta vähän koholle, jos olette jo antaneet olla pystymmässä. Oma 2-vuotiaani alkaa huutamaan kun laitan makuuasentoon vaikka hällä olisi jo silmät kiinni. Pitää antaa nukahtaa kunnolla ja sitten vasta laitetaan maate.

[QUOTE="Vieras";28512076]Mulla on samantapainen ongelma, tosin vauva on vasta 3 kk... Herää, kun laitan vaunuihin, eikä useinkaan suostu enää nukahtamaan. En tiedä mitä pitäisi tehdä, sisällä saa nukuttua mutta se on kuulemma pahasta vauvalle, sit jos yritän nukuttaa ulos niin saattaa jäädä koko päiväunet nukkumatta. Niin tai näin, aina väärinpäin. :([/QUOTE]

Ei se sisällä nukkuminen ole pahasta, joten nukuta rauhassa sisällä. Voittehan ulkoilla muutenkin ja pitää ikkunoita auki, niin ilma vaihtuu. Eikai missään muualla länsimaissa nukuteta lapsia ulkona.

Ongelmana on siis sekä vaunuihin nukahtaminen että siellä oleminen hereillä. Ei ole auttanut vaikka olen nyt kokeillut nostaa selkänojaa niin että sieltä voi katsoa maisemia. Hetken toinen voi olla rauhassa siellä mutta sen jälkeen alkaa huuto. En tiedä mitä tehdä. Alkaa vain itseä ahdistamaan kun ei enää pääse pitkille lenkeille ulos.

[QUOTE="Vieras";28512076]Mulla on samantapainen ongelma, tosin vauva on vasta 3 kk... Herää, kun laitan vaunuihin, eikä useinkaan suostu enää nukahtamaan. En tiedä mitä pitäisi tehdä, sisällä saa nukuttua mutta se on kuulemma pahasta vauvalle, sit jos yritän nukuttaa ulos niin saattaa jäädä koko päiväunet nukkumatta. Niin tai näin, aina väärinpäin. :([/QUOTE]

Anteeks mitä???!!!!
Tuleeko vauvalle traumoja, epäsosiaalisuutta, luonnonläheisyyden puute sisällä nukkumisesta vai mikä?

Muistelen, että lapseni ei enää 7kk iässä nukkunut vaunukopassa, koska alkoi heti kääntyä mahalleen ja pystyyn...
Rattaissa nukkui turvavöissä, kun näki paremmin ympärilleen, tosin pari kuukautta oli, että alkoi heti huutaa, kun joutui rattaisiinkin, ei kai halunnut nukkua?
Kantorepussa ulkoili, onneksi oli kesä..

Yhteistyössä