vaunuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekaisin

Vieras
Asiasta on varmaan keskusteltu sen sata kertaa, mutta neuvoja kaipaisin.
Eli vaunuja ollaan ostamassa ja niissä olisi kääntyvä ratasosa eikä heittoaisaa. Onko tälläinen kääntyvä ratasosa kuinka hankala kääntää? Onnistuuko esim ulkona lenkin varrella vai pitääkö irrotella tyyliin jotain ruuveja, että sen saa käännettyä. Heittoaisa olisi kyllä tosi kätevä, ikävää että ne mallit maksaa maltaita enemmän.
Onko kenelläkään kokemusta Oran jovi air- yhdistelmävaunuista? Näitä olisimme hankkimassa, mutta ne on tilattavissa nettikaupasta joten ei ole kiva turvautua vain nettikuviin/- selvityksiin.
Kiitoos vastauksista! =)

mä se taidan olla vaunuista sekaisin etkä sä... mulla ihan oikeasti ei ole hajuakaan mistä sä puhut, vaikka ihan vaunuikäinen täällä meilläkin on...
heräs kysymys että mitä on kääntyvä ratasosa ja heittoaisa???
kääntyvän ratasosan kuvittelisin niin, että rattaissa voi olla ""matkustajan"" kasvot joko menosuuntaan tai työntäjään päin. osuiko?

No siis heittoaisa on semmoinen, että työntöaisa siis ""heilautetaan"" rattaiden istumaosan yli toiselle puolelle. Eli yhtäkkiä lapsi onkin kasvot menosuuntaan päin, eikä äitiä päin.
Mutta tuo kääntyvä ratasosa on mullekin arvoitus. Myös siinä saa siis lapsen matkustamaan kasvot tai selkä menosuuntaan päin, mutta että kuinka helposti se kääntäminen niissä käy? Heittoaisalla kun se käy hetkessä.

ahaa! en oo tiennytkään että noita suunnanvaihtoja voi tehdä tällasella heittoaisallakin. oli ihan uus juttu!! mutta mulla onkin käytössä nyt esikoisen vanhat ""vehkeet"".

oliskohan se kääntyvä ratasosa sitten sellanen kuin meillä...
Eli siinä tätä ""matkustajan"" katselusuuntaa vaihdetaan niin, että ratasosan sivuilta vedetään sellasista ""kahvoista"" ja irrotetaan ratasosa alustastaan. sitten vain käännetään menosuunta toiseksi ja pistetään paikalleen takaisin. eli ratasosan voi siis kiinnittää alustaan kumminpäin tahansa.
meillä ainakin ihan helppo juttu. siinä on vain ne ""kahvat"" ja sit sellanen turvalukko (ettei aukea vahingossa). mitään ruuvailuja ei tarvita. ihan vauvan kanssa suunnanvaihto yksin on hieman hankalaa kun vauvaa ei saa laskettua kesken matkan mihinkään (kyydissä ei silloin voi olla). mutta hieman isomman kanssa se kyllä käy kädenkäänteessä. JOS sillä siis tarkoitetaan tällaista ratkaisua.

Eiköhän se varmaan ole sitten sellainen kun teillä. Kiva kuulla, että sekin on noin kätevä. Eli eiköhän me päädytä ostamaan sieltä nettikaupasta sitten semmoiset.
Kai se heittoaisa on sitten aikas uusi juttu. On vaan tosi kätevä!

Meillä on Emmaljungan yhdistelmät, joissa myös voi vaihtaa kopan toisinpäin nostamalla sen irti ja käntää sen vain sitten toiseensuuntaan. Heräsi kyllä kysymys, että kääntääkö joku useinkin kopan toiseen suuntaan? Itse en ole vaihtanut suuntaa kertaakaan, vaunut ovat olleet päivittäisessä käytössä nyt reilu 3 kk. Ainoastaan jos aurinko paistaa vauvan silmiin, niin kopan kääntö ehkä voisi olla paikallaan, mutta usein on niin, että seuraavan mutkan jälkeen taas aurinko onkin vaunujen etupuolella, joten tuota suunnan vaihtoa saisi olla sitten koko ajan tekemässä..

Meillä on Hartanin Topline Sunit ja niissä on hettoaisa. Se on kyllä tosi kätevä.....Jos aurinko esin. paistaa vauvaa silmiin , voi vauvan kasvojen suuntaa vaihtaa kätevästi ettei tarvi peitellä koppaa harsolla...Meillä nimitätin vauva hereillä ollessaan joskus protestoi harsoa kun haluaa nähdä----

kyllä mä kääntelin ratasosaa esikoisen kanssa joskus. alkuun kun oli tosi pieni oli paljon tyytyväisempi kun näki äidin koko ajan. myöhemmin halusi nähdä enempi maisemia ja sit oltiin toisinpäin.
meillä kun ei ole ollut sitä heittoaisallista mallia niin sitten auringon häikäistessä on esim. välillä vedetty rattaita perässä. ei sitä nimittäin ihan joka risteyksessä viitsi käännellä..

Meillä on hankittuna nuo Jovi airit vaikka vauveli syntyy vasta lokakuussa. Niissä ei ole heittoaisaa mutta kopan kääntö sujuu ihan helosti vääntämällä nappulasta ja nostamalla koppa toiseen suuntaan. Heittoaisasta on käsittääkseni hyötyä ainakin jos paljon joutuu liikkumaan kaupungissa bussilla tms, tosin ystävilläni ei ole kellään heittoaisaa mutta hyvin pärjäävät julkisessakin liikenteessä...
Ostimme Jovit tehtaanmyymälästä Noormarkusta ja testailimme siellä vaunujen liikkuvuutta. Todella hyvin menevät eteenpäin ja ovat muutenkin ihan ketterät. Muitakin vaunuja kävimme testiajamassa mutta Jovit olivat hintaansa nähden ehdottomasti parhaan liikkumaan. Nehän ovat kai tulleet toiseksi jossain vaunuvertailussakin, joten eivät ihan huonot voi olla. Meillä on autona Opel Astra johon vaunut menevät ilman ratasistuinta takaluukkuun. Kun ottaa renkaat pois mahtuu koko vaunut taakse. Eivät ole kaikkein pienimmät kokoontaitettuna mutta mahtuvat ainakin meille... Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä...

Meillä on autona opel astra farmari, että pitäisi paksiin mahtua. Luin myös, että ne ovat juuri hyvän liikkuvuutensa takia menestyneet jossain testissä. Meillä ei ole mahdollisuutta päästä niitä kokeilemaan etukäteen, joten kiitos kommentista. Nyt niissä on joku alennus (359 euroa), joten taidetaan laittaa tilaten, vaikka vauvan syntymään on vielä aikaa... =) Noita vaunuja saisi kahdet niiden emmaljungien sijaan, mitä käytiin katsomassa. Niin se vaan on, että merkki todellakin maksaa. Tosin niissä oli heittoaisa ja ilmastointi vaunun pohjassa, mitä näissä ei ole. Mutten pidä niitä 400 euron arvoisena!

Meillä on kyseiset vaunut käytössä ja ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä!!! Itse ostin vaunut liikkeestä, joten pääsin testailemaan niitä jo kaupassa. Mä en nyt ihan heti osaa sanoa vaunuista mitään negatiivista, me on tykätty niistä niin kovasti ja neitikin on viihtynyt niissä hyvin=) Ja Jovihan on vanhimpia vaunujen valmistajia, joten sen puoleen kokemusta alalta on ja niihin voi luottaa. Mä kyllä suosittelen vaunuja. Jos sulle tulee jotain kysymyksiä niin kysele pois, mä käyn täällä kurkkimassa ja vastailen sulle.

Kivaa kuulla, ettei ole negatiivista sanottavaa! Huomenna tilataan ne, näin on jo päätetty. Niihin näyttäisi tulevan kaikki muu mukaan, paitsi sellainen hoitolaukku.Se pitää tilata siinä mukana. Mutta senkin hinta on 22 euroa kun se liikkeessä maksoi 50 euroa...
Kiitos paljon kokemuksista, nyt löytyi meillekin sitten vaunut =)

Yhteistyössä