vaunujen säilytys ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
meillä on sen verran pieni eteinen, ettei vauvanvaunuja mahdu säilyttämään siinä. voiko vaunuja pitää ulkona kopan kanssa, vai pitäisikö koppa nostaa aina sisälle ettei ole vauvalle liian kylmä? vai riittäisikö jos otan sisälle pelkän lämpöpussin? jos säilytätte vaunuja ulkona laitatteko päälle sadesuojan? meillä on kyllä katosta oven edessä jonkin verran mutta kovalla sateella vaunut varmasti kastuisivat sivulta.

meillä on sen verran pieni eteinen, ettei vauvanvaunuja mahdu säilyttämään siinä. voiko vaunuja pitää ulkona kopan kanssa, vai pitäisikö koppa nostaa aina sisälle ettei ole vauvalle liian kylmä? vai riittäisikö jos otan sisälle pelkän lämpöpussin? jos säilytätte vaunuja ulkona laitatteko päälle sadesuojan? meillä on kyllä katosta oven edessä jonkin verran mutta kovalla sateella vaunut varmasti kastuisivat sivulta.

Meillä oli vaunut aina ulkona katetulla terassilla seinän vieressä, jolloin renkaat saattoi tuulisella sadesäällä kastua. Sadesuoja oli aina päällä ja kuomu ylhäällä, kun eivät olleet käytössä.

Koppaa en nostanut sisään (ei tilaa sillekään), vaan laitoin siihen viileillä ilmoilla sisältä lämpimän lampaantaljan päälle ja vauvan lämpöpussissa. Minusta toimi ihan hyvin niissä olosuhteissa. Toki olisin mielummin ottanut koko vaunut eteiseen, mutta ei tosiaan ollut tilaa. Rattaat palvelivat mukavasti 3 lasta, mutta ovat nyt kyllä korkeintaan parvekerataskunnossa.

Viimeksi muokattu:
Meillä ei myöskään vaunuille tilaa eteisessä ja ulkovarastossa homehtuisivat, kuten kävi joku vuosi sitten kaupunkirattaille. Joka ilta nukkumaan mennessä nostetaan vaunujen ratasosa sisään ja runko on ulkona säällä kuin säällä. Ulko-oven edessä on siis katoksellinen kuisti mutta ilma on välillä niin kosteaa ulkona että pelkään vaunujen homehtuvan, varsinkin jos pidän sadesuojaa paikallaan. Pelkkä ratasosa ei onneksi vie niin paljon tilaa.

Mekin nostetaan istuinosa aina sisälle ja rattaiden runko jää kylmään ulkovarastoon. Vauvan ollessa pieni istuinosan päällä oli vielä pehmeä kantokoppa. Ihan alussa harjasin ahtaassa tuulikaapissa rattaiden renkaat, ähelsin rengassuojat paikoilleen ja lykin kärryt sisälle. Enää ei energia riitä siihen. =)

Alkuperäisen tapauksessa nostaisin ainakin sen kopan sisälle. Eihän se mikään sisustuselementti ole, mutta en ottaisi sitä riskiä että kankaat homehtuu.

Itse säilytin vaunuja olohuoneen nurkassa kun eivät eteiseen mahtuneet. Meillä on myös pieni katos pihalla jossa olisi voinut periaatteessa vaunuja pitää mutta halusin että pysyvät siisteinä (ruostumattomina ja homeettomina). Pikkurattaita säilytin tuon katoksen alla ja ne kyllä jonkin verran ruostuivat :(.

Minä oon pitäny vaunuja aina ulkona ja sen ovat näköisetkin. Ovat siis terassilla, jossa on katto, joten sade ei niitä tuhoa, mutta eipä se kosteus tai pakkanenkaan niille varmaan hyvää tee. Itse olen vain niin laiska, etten jaksa nostaa niitä sisälle, eikä meillä oikein ole tilaakaan. Olohuone olisi ainut paikka, mutta en halua muutenkin pieneen olohuoneeseen vaunuja tilaa viemään.

Ostin vaunut käytettynä. Jos olisin panostanut vaunuihin ja laittanut niihin monta sataa, ehkä olisin ahkerampi nostelemaan niitä sisälle ja ulos. Nyt kun niillä ei ole muutenkaan enää mitään jälleenmyyntiarvoa, tuntuu ihan samalta, miten niitä käsittelen.

Meillä on myös vaunut ulkona katoksen alla. Kantokopan nostin aina sisään silloin, kun sitä vielä käytettiin. Ratasosaa en ole jaksanut irrottaa. Jos sataa, pyrin laittamaan vaunuihin sadesuojan, muuten säilytän sitä ilman sadesuojaa. Jos vaunut ovat päässeet kastumaan läpimäriksi, olen nostanut ne sisään kuivumaan. Ulkona säilytettyjen rattaiden jälleenmyyntiarvo on varmaankin pienempi kuin sisällä säilytettyjen, mutta satanen tai pari sinne tai tänne. Nykyisellä säilytysmenetelmällä vaunumme ovat kestäneet kaksi lasta ja eipä niistä myymällä taitaisi muutenkaan enää mitään saada.

Yhteistyössä