Vauva 10 kk pitää kamalaa meteliä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandra

Vieras
Ongelma siis se, että tyttömme reilut 10 kk "laulaa" esim. kävelyllä, bussissa ja joskus kotonakin. Karjuu ja kiljuu siis täyttä kurkkua, niin lujaa kuin pystyy. Huuto ei ole mitään kiukuttelua tai itkua vaan ihan vaan huutoa. Välillä vähän hiljemmalla äänellä niinkuin laulaisi ja taas yltyy kovemmaksi. Tähän ei auta muu kuin tutti tai joku leipä tms. nakerrettavaksi ja välillä ei nekään kelpaa. Mikään lelu ei auta, voi näpertää lelua, mutta silti huutaa samalla. Ja kun tuttia haluaisin yrittää jättää pois, mutta mahdottomalta tuntuu.

Olenko jo nyt onnistunut jotenkin sössimään kasvatuksen vai mistä tämä hirveä joikuminen johtuu kun tuntuu muiden vauvat niin hiljaisilta?

Osaisiko joku antaa rakentavia neuvoja kun tuntuu välillä niin vaikealta tämä äitinä oleminen kun ensimmäinen lapsi on ja ei juurikaan ennetään kokemusta vauvoista?

Kiitos etukäteen =)

No hei, pieni on löytänyt äänensä ja kyvyn huutaa, mikäs sen hauskempaa! Miläli siis lapsi nauttii tilanteesta, niin kuin ymmärsin. Anna siis huutaa - kyllä maailmaan meteliä mahtuu :). Mitä enemmän kiinnität asiaan huomiota, sitä enemmän lapsi huutaa, koska jokainen ipana nauttii suunnattomasti huomiosta. Kyllä se siitä hiljenee ajan kanssa, kun keksii jonkun muun kivan jutun.

mulla on 10 kk poika ja en muuta keksi sanoa kun, josko lapsesi on keksinyt tämän kivan karjunnan ja siitä tulevan äänen. Tietty riippuu kaunko tämä on siis kestänyt. Meillä ainakin muksu kiljuu ja päristelee, varsinkin silloin, kun on sen asian hoksannut tosissaan. En keksi muuta sanottavaa. Tsemppiä!
terveisin äiti joka tuskailee samanlailla asioista..kasvatuksesta, äitiydestä ym.

Juu, meillä on kans kova komentaja :) Varsinkin jos kauikuu yhtään niin kauhee papatus on päällä...ja mummoilla on hauskaa :)
Ja etenkin kun poika sanoo usein TÄH!!

Itseäni huuto ei haittaa, mutta on ihan hirveää kun joka päivä pariin kertaan joudutaan bussilla matkustamaan ja kiva kun täydessä ruuhkabussissa kiljuu niin, että lasit helisee. Ja minä kun olen vielä sellainen ihminen, että ajattelen kauheasti (liikaakin) , mitä muu ihmiset mahtaa ajatella.

Yhteistyössä