Vauva 2kk ja äiti lähtee taas bilettämään. Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkahattua sovittelen päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkahattua sovittelen päähän

Vieras
Millainen äiti lähtee taas bilettämään vaikka vauva vasta 2kk. Nimenomaan TAAS bilettämään. Tottakai vauva on korvikevauva ja kyseessä vielä nuori äiti.

Miksi, oi miksi niitä lapsia on pukattava maailmaan, jos niitä ei jaksa hoitaa TAI menohalut ovat kovat? En ymmärrä. Kertokaa teini-/nuoret äidit.

Mikä on taas? Jo toista kertaa, vai onko tosiaan ihan joka vkl bilettämässä tai bilettääkö arkenakin?
Itse voin kertoa lähteneeni 3 päivän häämatkalle ja polttaritkin oli pidetty ennenkuin lapsi oli 2kk, eli kyllä TAAS! Mutta en kokenut noista parista poissaolosta huonoa omaa tuntoa. Äitikin saa viettää vapaahetkensä, jotkut äidit viettää ne 5 krt viikossa kuntosalilla/ lenkillä tms. tunti kerrallaan ja toiset bilettämällä. Varmasti molemmilla tavoilla pää "puhdistuu" ja jaksaa sitten taas olla parempi äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkahattua sovittelen päähän;29965634:
Millainen äiti lähtee taas bilettämään vaikka vauva vasta 2kk. Nimenomaan TAAS bilettämään. Tottakai vauva on korvikevauva ja kyseessä vielä nuori äiti.

Miksi, oi miksi niitä lapsia on pukattava maailmaan, jos niitä ei jaksa hoitaa TAI menohalut ovat kovat? En ymmärrä. Kertokaa teini-/nuoret äidit.

Ai no SITTEN!! :mad:

Mitä se kenellekään kuuluu, jos isänsä hoidossa on. Mulla oli kaksi kollegoiden väitöskaronkkaa, kun vauva oli 2kk vanha. Kyllä, olin molemmissa ja vauva oli kotona rakastavan isänsä kanssa. Ja ongelma oli?

Tottakai on niitä nuoria äitejä, joilla ei ehkä ole kaikki kotona ja pukkaavat lapsia maailmaan ja itkevät omalle äidilleen, kun ei ota hoitoon, kun kaverit lähti ryyppäämään (nähty on). Mummon pitää peruttaa omat menonsa.

Mutta älä nyt todellakaan kaikkia nuoria äitejä leimaa jonkun yhden tai muutaman perusteella. Itse olen nuori kahden lapsen äiti ja olen ollut ehkä kerran kolmen vuoden aikana juhlimassa. Tuo on pieni vähemmistö, jotka ovat noita Saritan tapaisia, joille maistuu viina ja lapsi kiinnostaa vaan koristeena. Samaa löytyy ihan vanhemmastakin väestöstä. Näillä nuorilla vastuuttomilla äideillä on yleensä kotoolot olleet lapsuudessa surkeat eikä eletä ihan reaalimaailmassa.

Jotkut tarvitsee tuota pääntuulettelua tai muuten niitä ei vaan haittaa olla erossa vauvasta.

Enemmän ihmettelen kun esim. facebookissa on yksi kaveri joka valittaa aina ettei mies hoida heidän kahta lastaan. "ihana päivä" heillä on se kun mies suostuu olemaan lasten kanssa tunnin, jotta äiti voi käydä yksin kaupassa. Muuten mies on aina "kavereillaan" jne. Ja nyt heille on kolmas lapsi tulossa... Joo, kaikki elää miten haluaa, mun korvaan toi vaan on melko ihmeellistä "perhe-elämää"...

Joillain kestää äidiksi kypsyminen vähän pidempään ja jos ennen raskautta on bilettänyt usein, niin tuntuuhan se 9 kk tauko jo pitkältä. Välttämättä äiti ei koko vauvavuotta tiheästi ravaa baareissa, vaikka jo nyt olisi pari tai muutaman kerran käynyt. Tavallaan tuossa vaiheessa vauvan jättäminen hoitoon on helpompaa, vauva nukkuu vielä paljon eikä vierasta.

On tietysti niitäkin, joille jatkuvasti bilettäminen on tärkeysjärjestyksessä turhan korkealla, mutta aloituksen tiedoilla en vielä ketään tuomitsisi. Itse tosin kävin ensimmäisiä kertoja baareissa vasta kun lapsi oli 1,5-vuotias, kovin paljon aiemmin ei olisi onnistunutkaan, koska vauva ei huolinut tuttipulloa ollenkaan. Mutta imetys voi epäonnistua vaikka äiti haluaisikin imettää, onneksi harvat tarkoituksella syöttää pienet vauvat korvikkeella päästäkseen rajoituksetta bailaamaan.

miks aina yleistetään että nuoret äidit on tollasia? ite sain esikoisen 18 vuotiaana enkä käynyt missään ilman vauvaa ensimmäisen vuoden aikana, toisen kohdalla sama. nyt kolmas on 5kk eikä edes tee mieli lähteä baareihin. lopettakaa se yleistys!

Mun siskoni sai esikoisensa just 38 vuotiaana. Korvike vauva ja nyt ekan ½v aikana käynyt viihteellä 2krt/kk. Lapsi on silloin meillä.

Asialliset hommat hoidetaan,mutta hän on "juhlansa ansainnut".

Mun mielestä on ihan ok olla 1yö/kk erossa vauvasta jos vauva on isänsä kanssa ja muuten on vauvan kanssa suurimman osan ajasta. Jos biletys menee perheen edelle niin silloin ei ok. En oikeestaan ymmärrä mikä ongelma. Itse en olisi fyysisesti kyennyt bilettämään vielä tuolloin, mutta toisilla synnytys ja imetys/valvominen ei verota voimia niin kovin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkahattua sovittelen päähän;29965634:

Veikkaan kyllä, että jos tekisi abortin sillä perusteella, että äitiysloman aikana jättäisi lapsen muutaman kerran isälle tai isovanhemmille hoitoon, niin sitäkään ei oikein hyväksyttäisi :confused:

Sädekehät ne vaan kiiltelee. Hyvä äiti ei käy baareissa, huono äiti käy? Sekö äidin hyvyyden määrittelee?

Mä olin ekan nerran baarissa lapsen ollessa 2,5kk, hyvin pärjäsivät isän kanssa. Niin, lapsi oli täysimetyksellä...

[QUOTE="Shh";29966625]Sädekehät ne vaan kiiltelee. Hyvä äiti ei käy baareissa, huono äiti käy? Sekö äidin hyvyyden määrittelee?

Mä olin ekan nerran baarissa lapsen ollessa 2,5kk, hyvin pärjäsivät isän kanssa. Niin, lapsi oli täysimetyksellä...[/QUOTE]

Huono, forever. Ikinä et anteeksi saa, tähän on kuule tarkat mittarit ja kerran ku sen ylität niin ai ai... Jos olet siis nuori? Oletko? Muuten olet vain rento mude, henkisesti nuori aina koska elämänkokemus opetti.

Yhteistyössä