Mitä mieltä olette tästä mun ja miehen viime öisestä keskustelusta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Mä en edelleen ymmärrä, miks ap riehut täällä niille, jotka on eri mieltä sun kanssa? Jos tilanne on sun mielestä niin paha, oikee kanava ois puhe miehes kanssa, ei tappelu keskustelupalstalla.
Valvomisvuorot teidän sovittava, jollei se onnistu, teidän parisuhteessa on muutakin häikkää kuin tämä valvomishomma, sehän on selvä.
Toisekseen: täällä aika monikin on kysellyt, miksi toinen teistä ei jäisi kotiin sairaan lapsen kanssa, siinä tosiaan sais ottaa sitten vähän rennommin ja nukkua päivällä, kun lapsikin lepää?

Sori täytyi tässä tehdä vähän töitä koneen ulkopuolellakin, joten kesti vastaaminen. En riehu, mutta en myöskään ymmärrä miksi kaikki väittää, että isä saa nukkua yöt ja äitin kuuluu valvoa aina... :S Kuten olen sanonut niin mies on ihana päivällä ja vapaa-aikana mutta yöllä kiukkuaa ja kiroilee. Eikä ymmärrä puhetta. Mutta taidanpa lopettaa purkautumiset täällä kun aina vaan saa paskaa niskaan. Sori kaikille, jatkan yövalvomisia ja poltan itseni loppuun...

Mitäs paskaa tuo mun viesti sisälsi? Tätä juuri tarkotan, ei oo reilua alkaa motkottamaan niille, jotka ei välttämättä oo satasella samaa mieltä sun kanssa. Meinaan siis, että jos ite koet tilanteen noin huonoks, et varmaan tarvitse itsellesi palstan hyväksyntää. Sitä paitsi olisin huolissani tuollaisesta miehestä, joka on auvoinen isäntä päivällä ja yöllä tyystin erilainen ja outo. Ja "sori kaikille, jatkan yövalvomisia..", sulle ei siis käy mitkään ihmisten ehdotukset vuorojen sopimisesta yms yms ja sitten vielä melskaat täällä kaikille. Huhhuh. Mikset sano miehelles, että homma kusee?

Ja sitten vielä tuosta hoitamisesta: Nyt oikeesti miettikääpä hiukan. Sanot, ettei ollut tarvetta muuttaa hoitosuunnitelmaa, kun mummo muutenkin lapsen hoitaa. No, et siis halunnut ottaa vastaan mahdollisuutta jäädä kotiin ja levätä?!! Kuinka väsynyt sitä sitten on, jollei tuota mahdollisuutta ota ilolla vastaan?

No, saatpahan sairaslomalla sitten levätä, kun oot ensin polttanu ittes loppuun, niinkuin sanot.

Onnistuuko miehen kanssa paivasaikaan keskustelu asiasta, ja sopimus, etta vuorotellen hoidatte lapsen yoherailyt (siis nain kun tiedatte etukateen etta on kipeana ja varmaan herailee)? Etta kun on sinun vuorosi nukkua niin laitat korvatulpat ja nukut (jos ei mies heraa lapsen itkuun muuten niin menkoon sitten lapsen huoneeseen siksi yoksi nukkumaan) ja sitten taas seuraavan yon sina valvot suosiolla ja mies saa nukkua.
Jos ei tuollainenkaan sopimus onnistu niin ei oikein voi mitaan :(. Epareilu mies munkin mielesta, sympatiat ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Ja sitten vielä tuosta hoitamisesta: Nyt oikeesti miettikääpä hiukan. Sanot, ettei ollut tarvetta muuttaa hoitosuunnitelmaa, kun mummo muutenkin lapsen hoitaa. No, et siis halunnut ottaa vastaan mahdollisuutta jäädä kotiin ja levätä?!! Kuinka väsynyt sitä sitten on, jollei tuota mahdollisuutta ota ilolla vastaan?

No, saatpahan sairaslomalla sitten levätä, kun oot ensin polttanu ittes loppuun, niinkuin sanot.

Minulla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin lasta hoitamaan, täytyisi olla lääkärintodistus ja tosi hyvä syy jäädä kotiin. Itse en tätä sääntöä keksi vaan sen sanoo meidän TES ja työnantaja. TES sanoo, että työnantajan ei ole pakko hyväksyä edes lääkärintodistusta eli voi jättää palkan maksamatta, jos katsoo ettei ole hyvää syytä olla kotona lapsen kanssa. Ja mun työnantajahan käyttää tätä tilaisuutta surutta hyväkseen. Mies taas ei välitä jäädä kotiin, häntä tarvitaan enemmän töissä kun tietää että lapsi on hyvässä hoidossa mummon kanssa eikä häntä väsytä eli ei ole tarvetta jäädä kotiin.

No tuo TES juttu ei pidä paikkansa. Suomessa saa jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta, oli minkä tessin alainen tahansa. Palkanmaksu siltä ajalta on tosiaan asia erikseen. Mutta jos parin päivän ansionmenetys on sulle raskaampi taakka kuin väsymys, niin sehän on oma valintasi. Siitä on turha muita syytellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mitähän ap rupeaa yöllä jankkaamaan samaa kysymystä toistamiseen, johon jo sai vastauksen.

Siis? :o

kun isi ei jaksanut niin sitten piti jankata nih!

ilmeisesti?

mä en kyl tajuu tommosta ihmistä jonka pitää räyhätä yöllä. En mäkään kovin onnellinen oo yöllä herätessäni. mut tommonen raivoominen on ihan käsittämätöntä.

Meillä yöheräilyt on käytännössä katsoen kokonaan mun vastuulla. Olleet aina. Mun mies ei herää vaikka pommi räjähtäis. Ei meinaa kuulla omaa herätyskelloaankaan, ja voi jatkaa unia vaikka kello huutaisi vieressä. Joskus kun olen koittanut saada isää tekemään osuutensa, niin olen tajunnut sen turhaksi, koska siinä toista herätellessä piristyn itse niin paljon etten kuitenkaan saa heti unenpäästä kiinni. Ja toisaalta taas mies voi kyllä "herätä", mutta puhelee ihan pehmosia ja on jotenkin puoliunessa. Joten samalla vaivalla menen ja hoidan itse kaikki.
Eihän tää mikään ihannejärjestely ole todellakaan, mutta kaikkeen tottuu.

Musta mies oli kyllä tosi tyly. Jos noin sairas lapsi haluaa isin luokseen yöllä niin voi sitä nyt vähän muutakin miettiä kuin omaa napaansa ja lohduttaa lastaan. Ai että väsyttää, no sellaista se elämä on. Mun sympatiat on ap:n puolella.

Mä olen myös niiiin kyllästynyt kuulemaan tuota "mä tarvitsen enemmän unta kuin sä"... niinpä niin. Kyllä me molemmat unta yhtä paljon tarvitaan, mies vaan saa sitä enemmän. Olen hoitanut kahden PALJON valvottaneen lapsen yövalvomiset käytännössä katsoen yksin. Joo, olen päivät kotona, mutta kun nukkuu muutaman kuukauden puolen tunnin-kahden tunnin yöunilla niin mun mielestä voisi se toinenkin välillä nousta!

No, meillä tuo on taaksejäänyttä aikaa. Toki lapset valvottavat vieläkin esim. sairaana mutta mulla menee ne heräilyt jo rutiinilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
Ja mitähän ap rupeaa yöllä jankkaamaan samaa kysymystä toistamiseen, johon jo sai vastauksen.

ilmeisesti?

mä en kyl tajuu tommosta ihmistä jonka pitää räyhätä yöllä. En mäkään kovin onnellinen oo yöllä herätessäni. mut tommonen raivoominen on ihan käsittämätöntä.

Onko sillä kuumetta ja kohta uudelleen onko sillä kuumetta.

On se totta että toiset tarttee enemmän unta. Meillä se on minä, mies on tottunut pärjäämään ajoittain muutaman tunnin unilla. Siksi esikoisen yöheräilyt oli enemmän miehen heiniä, nyt toisen lapsen kanssa olen "opetellut" jaksamaan vähemmin unin ja osallistun öisin enemmän.

ilmeisesti?

Ei ehkä ollut tämän jutun pointti tämä 2 kertaa kysyminen... :laugh:
Pointti oli mielestäni se, että mies on itsepäinen omaa napaa tuijottava lapsesta välittämätön paskiainen. Vai mitä ap?

Kyllä palais käämit tuollaisen ukon kanssa jolle hyvä yöuni on lapsen hyvinvointia tärkeämpää. Ja aika itsekäs mies jos ei koskaan voi nousta lapsen vuoksi vaan aina toisen pitäis uhrautua. Onko sit joku joka kauheasti tykkää tulla herätetyks kesken makeimpien unien? en ole minä ainakaan vielä sellaiseen ihmiseen törmännyt. Kai se toisten uni on sit jotenkin arvokkaampaa ja tärkeämpää...

Ja kun moni kritisoi sitä että lapsen pyynnöstä toista herätetään niin kyllä herätettäis meilläkin jos sairas lapsi haluaisi just tietyn ihmisen syliin. Mä ainakin haluan tehdä kaiken mahdollisen sairaan lapsen olon parantamiseks.

No toivottavasti lapsi on jo paremmassa kunnossa ja ehkä se isukkikin vielä joskus kasvaa aikuiseksi.

Tuo kuumelääkkeestä kinastelu, anteeksi vaan, tuntui minusta siltä että ap dissaa miehen tavan hoitaa. Jos mies ei mielestäsi hoida oikein niin hoida sitten itse. Ehkä se mies arvaa, että jos hän valvoisi yön sairaan lapsen kanssa, sä aamulla tivaisit ja valittaisit jostain hoitotavasta tai sen puutteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Kyllä palais käämit tuollaisen ukon kanssa jolle hyvä yöuni on lapsen hyvinvointia tärkeämpää. Ja aika itsekäs mies jos ei koskaan voi nousta lapsen vuoksi vaan aina toisen pitäis uhrautua. Onko sit joku joka kauheasti tykkää tulla herätetyks kesken makeimpien unien? en ole minä ainakaan vielä sellaiseen ihmiseen törmännyt. Kai se toisten uni on sit jotenkin arvokkaampaa ja tärkeämpää...

Ja kun moni kritisoi sitä että lapsen pyynnöstä toista herätetään niin kyllä herätettäis meilläkin jos sairas lapsi haluaisi just tietyn ihmisen syliin. Mä ainakin haluan tehdä kaiken mahdollisen sairaan lapsen olon parantamiseks.

No toivottavasti lapsi on jo paremmassa kunnossa ja ehkä se isukkikin vielä joskus kasvaa aikuiseksi.

Ihana lukea näitä mua ymmärtäviä viestejäkin! :)

Tuo kuumelääkkeestä kinastelu, anteeksi vaan, tuntui minusta siltä että ap dissaa miehen tavan hoitaa. Jos mies ei mielestäsi hoida oikein niin hoida sitten itse. Ehkä se mies arvaa, että jos hän valvoisi yön sairaan lapsen kanssa, sä aamulla tivaisit ja valittaisit jostain hoitotavasta tai sen puutteesta.

Sori, mutta jos kuumetta on melkein 40 eikä mies näe aiheelliseksi antaa kuumelääkettä, niin on vähän aihettakin sanoa asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:

ilmeisesti?

Ei ehkä ollut tämän jutun pointti tämä 2 kertaa kysyminen... :laugh:
Pointti oli mielestäni se, että mies on itsepäinen omaa napaa tuijottava lapsesta välittämätön paskiainen. Vai mitä ap?

No joo, ei ollut. :D En kutsuisi paskiaiseksi mutta omaa napaa se kyllä tuntuu tuijottavan enemmän kuin lapsen napaa.

En dissaa koska tiedän että mies hoitaa vähintään yhtä hyvin lastamme kuin minäkin, jopa paremmin... jos vain haluaa!!! Osaa hoitaa päiväaikaankin, mutta yöllä uni voittaa ja lapsen annetaan kärsiä kunhan vaan saa itse unta... siltä musta tuntui viime yönäkin, päätin sitten itse hoitaa homman loppuun että herra saa nukkua...

Mikä järki on kummankin väsyttää itsensä samaan aikaan? Jos olit jo valvonut, olisit ollut aamulla väsynyt joka tapuksessa. Mies olisi ollut pirteämpi kun et olisi herättänyt. Nyt kun herätit hänetkin, niin molemmat oli aamulla väsyneitä. Vuoroyö-systeemi olisi ollut minusta paljon parempi.

mitä mieltä ? no en tiedä,ehkä mun korvaan vähän naurettavaa hösäystä ja sitä että tärkein syy ei ollut miehen herättämiseen se,että lapsi sen isin halus vaan se, että äitiä vitutti nukkuva isi .

meillä sen lapsen hoitaa yöllä se joka on hereillä ekana - vaikka se lapsi vaatis siihen itse paavi benedictusta hoitamaan itteään, niin valitettavasti sais tyytyä vaan siihen isiin/äitiin joka siinä tilanteessa ekana heräisi .

Mikä järki on kummankin väsyttää itsensä samaan aikaan? Jos olit jo valvonut, olisit ollut aamulla väsynyt joka tapuksessa. Mies olisi ollut pirteämpi kun et olisi herättänyt. Nyt kun herätit hänetkin, niin molemmat oli aamulla väsyneitä. Vuoroyö-systeemi olisi ollut minusta paljon parempi.

En usko, että miehen 15 min hereillä olo hänen unistaan paljoakaan vei, joten sai nukkua ihan täydet yöunet... kuten joka yö. Mä taas valvoin suurimman osan yöstä, kuten joka yö. Mies nukkui 23-2.45 ja 3-6.30, minä torkahtelin (en nukkunut) 23-2.30 ja valvoin 2.30-4, sitten nukuin koiranunta (kevyesti kuunnellen kaikkia mahd. ääniä) 4-6.30, eli en paljon unta saanut... olishan se vuoroyö-systeemi parempi, jos se vaan toimisi (oon tästäkin jo aikaisemmin kertonu...).

Yhteistyössä