Vauva 3kk flunssassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija äiti

Vieras
Onko teidän näin pienet flunssailleet?
Mistä tiedän, milloin lääkäriin tai milloin jokin hätänä?
Meillä yksi edellinen pieni (syntyi talvikuukautena pienipainoisena) joutui sairaalan lima-imuun ollessaan 4viikkoinen, sairastui flunssaan ja lima ei vain irronnut kotikonstein jonka vuoksi syöminen vaikeutui ja hengitys oli työlästä. Tämä kokemus sinänsä jätti hirmu ison huolen mun mieleen, samalla lailla kuin yhden lapsen myöhempi liman oksentelu flunssassa.
Meidän perheen pienin on himpun reilu 3kk ja sairastui maanantaina flunssaan, joka on kaikilla muillakin perheessä suht lievänä. Nenää imetään niistäjällä, käytössä on myös tipat. Kuumetta ei ole ollut.
Pieni syö oikein hyvin, hieman enemmän kuin tavallisesti vaikka aina suuriruokainen. Hengitys on tasaista, joskin rohisee välillä (ääni vaikuttaa tulevan nenästä) ja nenästä tulee niistäjään väritöntä eritettä, on yskinyt pari kertaa päivällä ja puklasi ensimmäistä kertaa. Oli eilen illalla tosi kiukkuinen, annoin panadolia painonmukaisen määrän ja olo helpottui ihan silmissä tunnin sisällä. Alhaalle on tulossa läpi myös eka hammas, joten erotusdiagnostiikka hieman hankala. Nukkui viime yön samalla kaavalla kuin ennenkin, päiväunet meni samaan aikaan tänään kuin norm paitsi vaikutti toki hieman väsyneemmältä kuin terveenä ja kaipasi paljon viihdykettä sekä syliä.
Nyt itse ongelmaan: Mä en uskalla mennä nukkumaan, koska pelkään etten herää jos kakookin limaa tms. eikä saakaan happea?! Tai jos sen nenä meneekin niin tukkoon, ja luin ettei vauvat hengitä suun kautta?
Mistä mä nyt sitten tiedän pärjäileekö hän, vai vieläkö tämän ikäinen viedään "kaikista pöpöistä" lääkäriin? Nukkuu kyllä ihan levollisen oloisesti tuossa mun sängyn vieressä kehdossa pääpuoli kohotettuna.. Äh kun mä olen aina huolesta soikeana.

Mä annoin nukkua mun päällä mahallaan maaten tuon ikäisenä jos oli nuha... ajattelin että herään jos vauvalla on joku hätänä.

Tee mikä susta on oikein. Jos sun mielestä vauvalla on joku hätänä niin vie sairaalaan.

Yhteistyössä