Vauva 6 kk ei huoli rintaa eikä korviketta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Mun mielestä taas kiinteiden määrä ei kuulosta mitenkään erityisen isolta. Meillä on mennyt varmaan samaa luokkaa, kuopuksen kanssa enemmänkin.

Tosiaan meillä keskivertoa vähän isompi poika, ei ole kuulemma mitenkään isot ruokasatsit tämän kokoiselle, 8,5 kg ja 72 cm. Mutta ilmeisesti liian isot kuitenkin, koskei maito maistu enää.

Mun vauvat olleet samankokoisia, 8,5 kg menny rikki ennen 6kk päivää ja ihan pelkällä maidolla tosiaan ovat, yhtä lukuunottamatta, pärjänneet :) Keskimmäinen rupesi kiinteille juuri ennen 6kk päiväänsä, mutta tuossa vaiheessa meni muistaakseni lähinnä sormiruokaa.

Kyllä nyt selkeästi lapsi saa jossakin kohtaa liikaa kerta maito ei maistu :) Toivottavasti pulma ratkeaa ja äitikin saa mielenrauhan!

Tuntuu ettei neuvolan terkat nykyään tiedä mitään. Itse olisin esikoisen kokemattomana äitinä ihan pulassa ilman tätä kaksplussaa, ja nettiä yleensäkin.:-)

No onkohan niillä kaikilla ikinä ollut lapsiakaa ja niillä joilla on - töissähän nuo ovat kai olleet enimmän aikaa ja joku muu on heidän lapset hoitanut?

Mun mielestä taas kiinteiden määrä ei kuulosta mitenkään erityisen isolta. Meillä on mennyt varmaan samaa luokkaa, kuopuksen kanssa enemmänkin.

Tosiaan meillä keskivertoa vähän isompi poika, ei ole kuulemma mitenkään isot ruokasatsit tämän kokoiselle, 8,5 kg ja 72 cm. Mutta ilmeisesti liian isot kuitenkin, koskei maito maistu enää.

Meillä oli kuopus puolivuotiaana tasan 9 kg ja pituutta taisi olla samat 72 cm kuin teillä. Ruokaa meni tosiaan isoja määriä jo silloin mutta meneehän sitä isolle lapselle. Mä en ehkä vähentäisi kiinteiden määriä mutta tarjoa aina sitä tissiä ensin. :)

Kiitos sinulle, tätä kokeiltiin tänään, ja tepsi. Ei niin kauaa syö enää kuin aiemmin, mutta tämän ikäisellähän imu on käsittääkseni tehokkaampaa eikä kestä niin kauan kuin nuorempana.

Kiinteiden määrästä, en tosiaan vähennäkään niitä, terveydenhoitajan kanssa juttelin tänään, ihan Ok määrät on. Tämän ikäisille on kuulemma nuo "tissilakot" tyypillisiä, ja googlettamallakin löysin samansuuntaista tietoa. Edellinen lakkoiluaika meillä oli 3 kk kohdalla.

Niin ne sosemäärät vielä, mistä moni sanoi että ovat liian suuria. Siis joka krt ei mene puoltakaan purkkia vaan aika usein 1/3 purkkia kerralla. Eli se tekee 1-1 1/2 purkkia sosetta päivässä. Lisäksi puuroa kun ollaan vasta harjoiteltu vähän aikaa, niin menee ihan pikkusatsit aamuisin ja iltaisin, noin 0,4-0,5 dl. Oikein hyvät sosemäärät siis tämän kokoiselle.

Tänään tosiaan onneksi jo helpompi päivä.

Löysin yhden vanhemman ketjun jossa on vauvan sosemääristä. Moni nuorempikin vauva saa paljon enemmän soseita kuin minun omani. Ei siis saa liikaa ruokaa. Kamalan vaikea arvioida tuota ruuan tarvetta.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t961590

Yhteistyössä