Vauva 6kk ei viihdy hetkeäkään lattialla!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sonjas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sonjas

Vieras
Mikä auttaisi ja miten ihmeessä hän ikinä oppii kääntymään tai ryömimään kun ei suostu olemaan yhtään lattialla? Sitterissä ja sylissä on oikein tyytyväinen mutta, odotas kun laittaa lattialle alkaa sellainen huuto. Vauva ei siis vielä käänny mahalleen eikä pysy mahallaan jos laittaa niin, kierähtää heti takaisin seläleen ja röllöttää siinä ja huutaa. Alan kyllä jo vähän huolestumaan, oppiiko ikinä liikkumaan. Onko julmaa huudattaa vauvaa väkisin lattialla? Olisi kiva jos joltain tulisi ehkä omia kokemuksia tai hyviä vinkkejä. Kiitos.

Oletko itse vieressä?
Harjotella voisi ensin vaikka (teidän) sängyssänne, sitten petari lattialle, sitten vasta paljaalle lattialle. Ja ole itse mukana, lue vaikka lehteä. Voi olla että lattia on liian kylmä/kova/avara/yksinäinen....

Kai jäät itse siihe vauvan kanssa? Ja jos et, niin kannattaa koittaa. Jäät itse viereen istumaan/makaamaan, tarjoat leluja, luet kirjaa, teette jotain yhdessä.
Ja tosta liikkeelle lähdöstä, älä huoli, mun 9kk oppi nyt vasta ryömiin :)

osaa kuitenkin kääntyäa mahalta selälleen? :) Kääntymistähän sekin on. Jokin pehmoinen alusta tai puuhamattolattuialle, leluja ympärille ja sinä vauvan viereen pötköttelemään. Viintyisikö niin?

No siitä ei ole kyse etteikö vauvaa ole alusta asti lattialla pidetty. Ei vaan ole ikinä viihtynyt vaikka istutaan vieressä. Mahalta kääntyy selälleen kun kaatuu vahingossa, kiukuissaan kun on mahalleen laitettu. Tämä lapsi on jo kolmas ja samallalailla pidetty muitakin lattialla, ja tykännet ovat, tämä on vähän kiukkuisempi tapaus. Sitä huutoa on vaan raastava kuunnella kun ei viihdy niin ei.

Yhteistyössä