vauva 6kk ja polkupyörä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viima"

Vieras
miten saa pienen lapsen kiinnitettyä fillariin? onko jollakin kokemusta peräkärryistä noin pienelle? mikä olis hyvä merkki kun esim bilteman omissa se istuin on kyllä aivan ö-luokkaa. vai pysyykö tuon ikänen jo istumes?
 
Eipä hättäillä. Me hommattiin juurikin tuo Bilteman kärry viime kesänä, ja oli ihan maailman paras ostos. Turvakaukalo siihen kii vaan ja menoksi - puolen vuoden ikäinen ei tiettykään voi niissä vöissä istua. Kaukalolle on siinä oma "turvavyö". Vauva tykkäs ihan hulluna, ja mamma tykkäs kun pääsi lenkille :)
 
Muotoilit aloituksesi väärin. Olisit kirjoittanut: Mitä vittua! Eikö muka puolivuotias ole kypsä istumaan pyörän perässä peräkärryissä? Saatana!
 
Meillä on Hamaxin istuin sellainen, jota saa kallistettua vähän taaksepäin. Kiinnitetään adapterilla ja sellaiset löytyy sekä mun että miehen pyörästä, on siis helppo siirtää ja irroittaa.

Sen ikärajasta en ole varma eli milloin saa aloittaa käyttämisen. Mut ollaan kyllä oltu tähän tosi tyytyväisiä ja niin myös tyttö.
 
Olen nähnyt jossain sellaisen kärryn mihin saa turvakaukalon kiinni, Se oli kyl niin hinnakas että unohdin saman tien missä sen näin :D Siis hinta oli nelinumeroinen. Joo en laittais noin pientä istuimeen, Siinä retkahtelee tosi helposti, ja kun vauvoilla on vielä taipumus nukahtaa siinä, iinn noin pieni ei kyllä yleensä vartaloaan vielä hallitse. Sitten vasta kun osaa istua itse tuetta täysin eikä enää siinä kaatuile. Kypärän käyttökin on vähän ristiriitaista Yks lastenlääkäri sano iettä alle 1-vuotaiaan niskat onn iin hennot että kypärän paino onettomuustilanteessa vain pahentaa niskaan kohdisuvaa rasitetta.. tiedö sitt eonko sen käyttö järkevää vai ei.
 
Kokeilisin kaukaloa sinne kärryyn. Meillä on Bilteman kärry ja se on osottautunut aivan loistavaksi. Hinta-laatusuhde on hyvä. En laittais kypärää, vaan kaukalo kiinni vöihin.
 
Niin jajoko voin viedä 8kk.ikäisen laskettelemaan, pysyy omilla jaloillaan jotenkuten mutta voinko ottaa sen rinteeseen mukaan ja pitääkö suksien olla jotain erikoislaatua tuon ikäiselle?
 
[QUOTE="aloittaja";23341225]Niin jajoko voin viedä 8kk.ikäisen laskettelemaan, pysyy omilla jaloillaan jotenkuten mutta voinko ottaa sen rinteeseen mukaan ja pitääkö suksien olla jotain erikoislaatua tuon ikäiselle?[/QUOTE]

:D Mikset samalla hommaa sille omaa pyörää? Mitä turhia minkään kärryn kaa, suoraan polkemaan vaan...
 
[QUOTE="aloittaja";23341225]Niin jajoko voin viedä 8kk.ikäisen laskettelemaan, pysyy omilla jaloillaan jotenkuten mutta voinko ottaa sen rinteeseen mukaan ja pitääkö suksien olla jotain erikoislaatua tuon ikäiselle?[/QUOTE]

Jep. Osta semmoset leikkaavat curverit. Sitten vaan menette ja nautitte laskusta. Pysyy pystyssä, kun hankkii riittävän isot monot.
 
[QUOTE="Jenis";23341235]:D Mikset samalla hommaa sille omaa pyörää? Mitä turhia minkään kärryn kaa, suoraan polkemaan vaan...[/QUOTE]

Sähkömopoa olen ajatellut mutta se ei varmaan talvella kulje samaa vauhtia itseni kanssa tai ainakin olen niin ymmärtänyt että kun on pakkasta niin sähkömopot ei toimi kunnolla, olisiko se kovin huono idea jos laittaisin narulla kiinni omaan pyörään sen sähkömopon?
 
katsos kyl täältä sai vastauksen tähänkin. eli koppa mukaan ja takas biltemaan, viimeks vain ihmettelimme et miten pikkuinen voi siin istua, jos edes kunnol osaa viel toukokuussa. meinasinkin et tuossa kaukalos olis viel paras kuljettaa. vuoden pääst sitten katotaan sinne ritsille köyttämistä.

ah, mulla on päähieronta samalla.....
 

Yhteistyössä