vauva 7kk, syo huonosti, paino ei nouse, mulla menee hermot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja non appetit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

non appetit

Vieras
vauva siis todella huono syomaan kiinteita. tissia sen sijaan soisi vaikka koko ajan. nalka siis on mutta soseet ei oikein kelpaa. todella hyvana paivana syo ehka yhteensa n. yhden purkin sosetta yhteensa ja vahan puuroa paalle. paino on viime aikoina noussutkin todella vahan ja "neuvolassa" (en asu suomessa) sanottiin eilen etta pitaisi saada syomaan runsaskalorisia valipaloja ja annettiin lahete ravintoterapeutille. en tieda milloin sinne paastaan, mutta mita merkitysta millaan ravintosuosituksillakaan on jos vauva ei suostu syomaan?
mutta mulla menee hermot. ruokailut kiristaa pinnaa (kun muutenkin on vasynyt, vauva syo edelleen tissia yolla kahden tunnin valein). usein vauva alkaa kanisemaan jo kun alan laittamaan ruokalappua tai nakee ruokakupin /purkin. pari lusikallista saattaa hyvalla tuurilla ottaa. sitten napsauttaa suun kiinni ja alkaa kanisemaan. ei auta mikaan. kohta on sitten huutamassa tissia nalkaansa. olen myos kokeillut imettaa ennen kiinteiden antamista mutta silloin ei uppoa sen paremmin.
miten pysya itse rauhallisena noissa ruokailutilanteissa. tekisi mieli hakata paata seinaan.

Kuulostaapa tutulta. Meillä auttoivat yövieroitus ja paloina annettava ruoka. Paloina voi antaa kaikenlaista pehmeää suoraan lapsen suuhun: pieniä banaaninpaloja, avokadoa, siinä ainakin pari runsasenergistä ruoka-ainesta. Lapsi alkaa pian myös itse pistellä eteensä laitettuja paloja suuhunsa.

niin, musta tuntuu etta kestaa viela pitkaan ennen kuin meidan sihtikurkku alkaa mitaan paloja popsia. mietin jo, etta rupeanko antamaan teelusikalla kasvioljya muutaman kerran paivassa, sais edes kaloreita...

Meillä oli samaa tuolta 7 kk asti tähän kun täytti 8 kk. Kuukausi kitistiin ruoan kanssa; mikään muu ei oikein mennyt kuin maito(meillä pullolla). Paino oli alakäyrällä edellisessä neuvolassa; sanoivat vaan että tippuu kun lähtee liikenteeseen. Sitten likka oli mummulla hoidossa yhden vuorokauden ja sen jälkeen on syönyt kuin hevonen. Hermostui vissiin näihin äidin syöttämisiin, joten piti saada siihen hommaan joku muu hetkeksi. Oletteko kokeilleet, jos vaikka isä syöttäisi välillä? Meillä vaan tämän syömisinnon takia tuli takaisin myös yösyöminen; toivottavasti kuitenkin vain hetkeksi.......

Yhteistyössä