Vauva 8kk, ei huoli enää tuttelia, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
huolis kyllä lehmänmaitoa...ollaan vähän annettu maistaa.
Kuinka ehdoton se on että lehmänmaitoa saa antaa vasta 1-vuotiaalle?

Kun olen käsittäny, että se äidinmaito tai tutteli olis tässä vaiheessa vielä tosi tärkeetä, mut kun vauva ei huoli niin ei huoli, mitä tässä pitäs tehdä.

Neuvolassa asiaan ei oikein sanottu mitään.

tutteli vai siis korvike ihan kokonaan?

Ehdoton ei varmaan ole, mutta kai ne suosituksetkin on ihan jonkin syyn takia annettu. En jaksa etsiä mitään faktaa, mutta kuvittelisin liittyvän jotenkin allergioiden kehittymisiin, vielä kestämättömään vatsaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mistäköhän nisäkkäästä se tutteli on lähtöisin?

Tätä peesaten..... korvikkeet on lehmänmaitopohjaisia ja niihin on sitten lisätty hirmuisesti kaikennäköistä, jotta vastaisivat edes jollain tapaa äidinmaidon ravintopitoisuutta. Tuskin tuo kovin iso virhe on tavallista maitoa antaa....johan tuossa iässä saa "kunnon ruokaakin" antaa. Omalle pojalle aloitettiin tavallisen maidon maistelu tuossa iässä ja 9kk ikäisestä saanut pelkästään sitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huolis kyllä lehmänmaitoa...ollaan vähän annettu maistaa.
Kuinka ehdoton se on että lehmänmaitoa saa antaa vasta 1-vuotiaalle?

Kun olen käsittäny, että se äidinmaito tai tutteli olis tässä vaiheessa vielä tosi tärkeetä, mut kun vauva ei huoli niin ei huoli, mitä tässä pitäs tehdä.

Neuvolassa asiaan ei oikein sanottu mitään.

avaan ihan varmuudeksi sateenvarjon..
mä oon antanu noin 7kk ikäsestä lähtien tavallista rasvatonta maitoa kummallekin pojalle, isommalle koska sopi ainoastaan tietty tutteli jonka valmistus lopetettin , neuvolan suositus ja pienemmälle kun ei huolinu muutakaan. kumpikin ollut ihan terveenä aikaisesta "oikeesta" maidosta huolimatta.

Tää ei ole tarkotettu ap:lle, vaan ihan yleisesti tuli mieleeni lukemani juttu (eli tämä ei ole piikki kellekään ) : Äidinmaidolla ja ei-äidinmaidolla (korvike/tavallinen maito lehmästä tai muusta eläimestä ) on suurempi ero kuin korvikkeella ja tavallisella lehmänmaidolla. Siis vauvan kannalta.

Niin on. Juuri siksi ei kannata tavallista lehmänmaitoa aloittaa vauvalle liian aikaisin. Ehkä ap: n vauvalle tuo NAN maistuisi. Ihan erilaistahan se on kuin muut korvikkeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Tää ei ole tarkotettu ap:lle, vaan ihan yleisesti tuli mieleeni lukemani juttu (eli tämä ei ole piikki kellekään ) : Äidinmaidolla ja ei-äidinmaidolla (korvike/tavallinen maito lehmästä tai muusta eläimestä ) on suurempi ero kuin korvikkeella ja tavallisella lehmänmaidolla. Siis vauvan kannalta.

Niin on. Juuri siksi ei kannata tavallista lehmänmaitoa aloittaa vauvalle liian aikaisin. Ehkä ap: n vauvalle tuo NAN maistuisi. Ihan erilaistahan se on kuin muut korvikkeet.

Mä ymmärsin tämän taas niin, että koska ap on jo tuttelia vauvalle antanut, ei ero lehmänmaitoon ole enää niin suuri, kuin jos siirtyisi rintamaidosta suoraan lehmänmaitoon.

Yhteistyössä