Vauva ei enää syö yöllä (2kk ikää) ja maito vähenee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
olen huomannut että nyt kun vauva nukkuu putkeen klo 22-6 rintamaidolla, niin mun maidontulo on vähentynyt selvästi. heruminen on hitaampaa ja vauva on aika kauan rinnalla. voiko tästä seurata että joutuu korvikkeelle?

voi. Mulle kävi ekan kanssa niin. Se vaan alkoi heti nukkumaan piiiitkään. Ja imetys ei vaan pelittäny.

Toka sitten heräili ja maitoa riitti.

Kolmas tulossa, en tiedä alanko herättelemään jos ei tämä heräile?

Lisään vielä että olen yrittänyt pumpata lisäksi ja ennen sain pumpattua lyhyessä ajassa 125 milliä yhdestä rinnasta mutta nyt tulee vain 50 milliä molemmista! ja tunnen herumisen selvästi rinnoissa ja sitä on tapahtunut vähemmän.

vauva on nukkunut yönsä kokonaan jo viikon verran ja päivä päivältä tuntuu että maito vähenee :(

pumppaaminen on kyllä aika työlästä hommaa (siis ennen ei ollut, tuli kunnolla), tänään yritin pumpata ja sain puolessa tunnissa sen 50 milliä. josko koittaisin herätä sitten pumppaamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
voi. Mulle kävi ekan kanssa niin. Se vaan alkoi heti nukkumaan piiiitkään. Ja imetys ei vaan pelittäny.

no et kyl rupee toista herättämään!!! voi ziisus! pumppaat sen maidon pihalle!

mieheni siskolla vauva nukkui 7vkoisesta täydet yöt ja silti hän kevyesti imetti miltei 9kk. ei se, että heruminen on hidasta tarkoita välttämättä sitä, että maidon tulo loppuisi. kunhan muistat syödä hyvin ja juoda paljon nestettä ja vaikka lisäksi imetysteetä ja kotikaljaa niin luulisi auttavan.

jos vauvan paino nousee normaalisti ja vaippat kastuvat reilusti niin maitoa tulee tarpeeksi, mutta voit toki koittaa tuota yöllä pumppaamistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:

ziisus ittelles, pumppaaminen ei auta. Ni täytyy nyt ziisustella ja kattella, ehkä tääkin heräilee itekseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pumppaaminen on kyllä aika työlästä hommaa (siis ennen ei ollut, tuli kunnolla), tänään yritin pumpata ja sain puolessa tunnissa sen 50 milliä. josko koittaisin herätä sitten pumppaamaan...

joistain apteekeista saa vuokrata sähköpumppuja niin pumppaus käy helpommin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mites jos otat yöllä vauvan viereen, silittelet, ja herutat maitopisaran. Voisi maito maistuakin? Kokeile ainakin. Yömaito ylläpitää maidontuloa niin hyvin.

ei todellakaan kannata alkaa herätteleen vauvaa!! vauva herää syömään yöllä jos on nälkä, ei vauvaa kannata turhaan herätellä, siinä vaan kaivaa omaa hautaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:

Mä en edes jaksa kattoa sun profiilia, mutta kommenteistas päätellen oot kyl aivan varmasti joku 17-vee.

Meillä tyttö alkoi nukkumaan yöt n.4 vko:n iässä 23-8 ja täys imetin likkaa 5kk ja imetys lopetettiin 1v5kk iässä. Vaikkei sitä maitoa riittänyt pumpattavksi, mutta likan tarpeisiin tosi hyvin (oli pulska vauva)
Pojan kanssa sama juttu, mutta 5kk iässä lopetti kokonaan tosin oli osittain pulloruokinassa(lypsettyä maitoa joi pullosta)

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mites jos otat yöllä vauvan viereen, silittelet, ja herutat maitopisaran. Voisi maito maistuakin? Kokeile ainakin. Yömaito ylläpitää maidontuloa niin hyvin.

ei todellakaan kannata alkaa herätteleen vauvaa!! vauva herää syömään yöllä jos on nälkä, ei vauvaa kannata turhaan herätellä, siinä vaan kaivaa omaa hautaansa.

Kyllä vauva herää, jos on nälkä. Mutta 3 lasta pitkään imettäneenä totean, että jos rinnoissa on täyden tunnetta, niin aivan hyvin voi ottaa pienen ihokontaktiin ja tarjota maitoa, myös yöllä. Pumpaamalla kaikki ei saa maitoa tulemaan, on työlästä, kun on uninen itsekin. Tsemppiä, usein alkaa sujua hyvin, kun ekat kuukaudet jaksaa! =)

Yhteistyössä