A
auttakaa :(
Vieras
Mulla on täysimetetty 2,5kk ikäinen vauva. Tyytyväinen ja hyväntuulinen, ei itkeskele juurikaan. Kasvanut todella hyvin. Syö öisin maksimissaan yhden kerran. Nyt parin viikon ajan on ollut joitakin päiviä, että on kieltäytynyt rinnasta ja imetysvälit on tulleet tosi pitkiksi, ja imetyskertoja on ollut silloin tietysti aika vähän. Seuraavana päivänä on aina sitten syönyt "normaalisti". Viimeiset pari päivää ei ole syönyt juuri mitään, vuorokaudessa on ehkä kolmisen kertaa imenyt kunnolla ja lisäksi pari kertaa olen sanaut huijaamalla rinnalle, mutta on lopettanut imemisen lähes heti ja sylkenyt maidot pois... Mulla saattoi olla tässä niukat menkat jos ei ollut jotain jälkivuodon jäkivuotoa
D), mikä saattaisi selittää sen ettei vauva halua maitoa, jos maku on muuttunut.
Nyt tuntuu, että maitoa ei enää edes tule riittävästi vaikka vauva olisi halukas syömään
Pumppasin viimeyönä yhden kerran maitoa (vajaa desi puolen tunnin pumppaamisella...) ja mies antoi sen pullosta aamulla. Nyt on siis syönyt näin:
Eilen 19 aikoihin onnisunut imetys ennen yöunia
Tänään aamulla n. 7.30 onnistunut imetys
8.30 vauva nälissään ja suostui syömään, mutta maitoa ei tullut kovin paljon ja vauva kyllästyi imemään "tyhjää" rintaa, mies antoi 90ml pullosta, vauva nukahti tyytyväisenä
Herumisen käynnistymiseen menee välillä tosi kauan ja vauva ei jaksa odottaa vaan haluaa lopettaa koko touhun. Ei ole koskaan viihtynyt pitkiä aikoja rinnalla, vaan on aina syönyt nopeasti eikä ota sen jälkeen rintaa suuhun, eli ei ime "huvikseen".
Ahdistaa, kun esikoisen kanssa imetys loppui kamaliin rintaraivareihin ja lakkoiluun ja vauvan laihtumisen takia oli pakko antaa korviketta, pulloa saatuaan ei enää ikinä suostunut rinnalle enkä saanut pumpattuakaan mitään. Nyt saan maidon vaihtelevasti herumaan pumpulle, välillä tulee hyvin ja välillä ei yhtään.
Mitä mä teen?
Nyt tuntuu, että maitoa ei enää edes tule riittävästi vaikka vauva olisi halukas syömään
Eilen 19 aikoihin onnisunut imetys ennen yöunia
Tänään aamulla n. 7.30 onnistunut imetys
8.30 vauva nälissään ja suostui syömään, mutta maitoa ei tullut kovin paljon ja vauva kyllästyi imemään "tyhjää" rintaa, mies antoi 90ml pullosta, vauva nukahti tyytyväisenä
Herumisen käynnistymiseen menee välillä tosi kauan ja vauva ei jaksa odottaa vaan haluaa lopettaa koko touhun. Ei ole koskaan viihtynyt pitkiä aikoja rinnalla, vaan on aina syönyt nopeasti eikä ota sen jälkeen rintaa suuhun, eli ei ime "huvikseen".
Ahdistaa, kun esikoisen kanssa imetys loppui kamaliin rintaraivareihin ja lakkoiluun ja vauvan laihtumisen takia oli pakko antaa korviketta, pulloa saatuaan ei enää ikinä suostunut rinnalle enkä saanut pumpattuakaan mitään. Nyt saan maidon vaihtelevasti herumaan pumpulle, välillä tulee hyvin ja välillä ei yhtään.
Mitä mä teen?