vauva ei itke juurikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
onko ihan normaalia ettei 3 kk ikäinen vauvani itke juurikaan. silloin hieman kun nälkä mutta ei muuten. hymyilee ja jokeltelee kyllä. olen vain kuullut että vauvan kuuluu itkeä jopa pari tuntia yhteensä päivässä.

Hänellä on perustarpeet tyydytetty ja muuten sitten myös tyytyväinen vauva. Vielä jos kehitys on edennyt normaalisti niin en pitäisi mitenkään outona. Mutta ymmärrän ihmettelysi, yleensähän ne vauvat tuppaa itkemään edes jonkin verran.
Tietysti voi olla sellainen tilanne ettei vauvan tarpeisiin koskaan vastata niin vauva ei enää edes yritä hakea vanhempaansa vuorovaikutukseen, siis itkemällä, sehän se on ainoa keino ilmaista mitä vauva milloinkin haluaa. Sinun tilanteesi on kuitenkaan tällainen.

[QUOTE="vieras";23865045]onko ihan normaalia ettei 3 kk ikäinen vauvani itke juurikaan. silloin hieman kun nälkä mutta ei muuten. hymyilee ja jokeltelee kyllä. olen vain kuullut että vauvan kuuluu itkeä jopa pari tuntia yhteensä päivässä.[/QUOTE]

Ei munkaan lapset, varsinkaan esikoinen itkeneet juuri ollenkaan. Heitä kyllä kannettiin paljon, annettiin maitoa usein ja nukutettiin vieressä, en tiedä oliko sillä tekemistä asian kanssa vai onko se luonnekysymys. Ole vaan onnellinen asiasta:)

Mä olin vakuuttunut jo sairaalassa että meidän vauvassa on jotain vikaa kun se ei itkenyt koskaan :) Naapurisängyssä rääyttiin yötä päivää (niksat), mutta meillä rääkästiin vain pari kertaa lujasti muttei kertaakaan itketty kolmen päivän aikana.
Ja siis ihan terve lapsi on kyseessä, ei kaikki vauvat vaan kauheesti itke.

Meidän kolmas lapsi oli juuri tuollainen...ja jostain kun pitää äidin aina huolehtia, niin mietin sit että onko normaali, kun ei juurikaan itke!! NO ekat 6kk tuota "itkuttomuutta" kesti ja kyllähän tuo on oppinu itkemään, nyt 5v onkin oikein mestarivinkuja ;)

näin arvelinkin, kiitos vaan vastauksista! Sitä on vaan vähän hysteerinen kun ensimmäinen lapsi kyseessä. tosiaan muuten kehitys lapsella ihan normaalia, syö hyvin ja kasvaa. iloisen oloinen ja
ainoa paikka missä oikein kunnolla huutaa on neuvola:)

Meidän mimmi oli vähän reilun viikon ikäinen, kun kuulin hänen itkevän ekaa kertaa, jos ei lasketa sitä ekaa parkaisua synnytyssalissa. On ollut aina muutenkin tosi tyytyväinen ja itkemätön paitsi silloin, kun oli kipeä. Perhepäivähoitajakin sanoo, että se ei itke turhista, että heti kun oli itkuisempi päivä, niin osasi seurata, että onkohan jotain vinossa ja soittikin mulle sitten heti päikkäreiden jälkeen, että lapsi on sairas ja tulenko hakemaan kotio.

Eli ei todellakaan ole välttämätöntä itkeskeleminen vauvana.

Ei oo todellista, onko tommosiakin vauvoja olemassa?? :D Omani parkui pää punaisena aina kun joku oli vähänkin vinossa. Millaistahan vauva-aika olisi ollut "vaatimattoman" vauvan kanssa...?

[QUOTE="vieras";23865045] olen vain kuullut että vauvan kuuluu itkeä jopa pari tuntia yhteensä päivässä.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä vauvan pitäisi itkeä noin paljon? Silloinhan hänen perustarpeitaan ei tyydytetä, hänen tarpeisiinsa ei vastata tai hänellä on kipuja tms. epämukavaa oloa. Jos vauvalla on kaikki hyvin, miksi hänen pitäisi itkeä?

Ei meilläkään tyttö itkenyt vauvana juuri koskaan. Nälänkin ehdin yleensä päiväsaikaan tunnistaa sellaisestä jännästä "narinasta" ja levottomuudesta, ehdin sitten imettämään ennen kuin tuli itku päälle. Mahavaivoja meillä ei oikein ollut missään vaiheessa, paitsi silloin ihan vastasyntyneenä ja itse kun ei vielä tunnistanut vauvan tarpeita, niin itki tietysti enemmän kuin mitä sitten 1kk vanhasta eteenpäin. Märkää vaippaa ei itkenyt vaikka olis ollu selkäkakat :) Pukemisesta ja riisumisesta ei tykännyt koskaan, silloin aina itkettiin. Yöaikaan saattoi myös itkeä, milloin yksinäisyyttä, milloin nälkäänsä. Neuvolassa myös enimmäkseen itki, kun piti riisua/pukea tai rokotettiin. Muuten vain hymyili ja jutteli omia juttujaan :)