Vauva ei kakkaa kunnolla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nöökö

Vieras
10 kk vauva ei ole nyt kahteen päivään kakannut kunnollista satsia vaan pari sellaista pientä pikkurillin pään kokoista nokaretta. Näin oli aiemminkin eli oli kaksi päivää kakkaamatta sitten tuli kunnolla. Ennen tuli kunnon iso täysvaipallinen joka päivä. Vauva on muuten iloinen ja normaali, eikä mikään ole mielestäni muuttunut paitsi, että vauva oppi konttaamaan niin voiko olla että kuluttaa kaiken eikä kakattavaa jää?
Onko normaalia vai pitääkö huolestua. Luumua annan kaks kertaa päivässä. Kuinka nopeasti sen pitäisi vaikuttaa?

meillä ainakin mustikka on sellaista, mikä saa mahan toimimaan... Ja siinä on se hyvä puoli, että mustikkakakan tunnistaa :D tietää mikä on ruoan läpikulku aika mahassa :D

[QUOTE="vieras";28376737]Mä oon kuullu et mustikka kovetta vatsaa...[/QUOTE]

Piti ihan googlettaa ja niinpäs sanotaan vähän joka linkissä. Tosin yhdessä jutussa oli, että mustikalla on ennen vanhaan parannettu niin ummetukset kuin ripulitkin.

Meillä ainakin mustikka on nopeuttanut sekä mulle että lapsilla mahan toimintaa, joten sillä mutulla oman vasstaukseni annoin. Ehkei ap:n sitten kannata mustikkaa heti ekana tarkota vauvalle..

Minä en ole luumusta koskaan saanut mitään apuja... Onkohan minulla jokin "vanhankansan" maha? :D

Vauvahan voi olla kakkaamatta vaikka viikon, ja sekin on ok.. Ihan varmasti ja jos on muuten normaali ja iloinen, mun mielestä ei ole aihetta huoleen. Mutta varmista nesteen saanti.

[QUOTE="mmm";28376847]Vauvahan voi olla kakkaamatta vaikka viikon, ja sekin on ok.. Ihan varmasti ja jos on muuten normaali ja iloinen, mun mielestä ei ole aihetta huoleen. Mutta varmista nesteen saanti.[/QUOTE]

Ei noin iso vauva voi olla viikkoa kakkaamatta. Huh mitä ohjeita.

Pelkällä rintaruokinnalla oleva vauva voi käyttää ruokansa niin tehokkaasti, ettei kakattavaa paljon jää.
Isompi lapsi, joka syö jo kiinteitä, ei voi.¨

Ei tuo aloittajan vauvan tilanne nyt vielä kamalan vakavalta kuulosta, seurattavalta toki.¨
Anna paljon nesteitä ja kuituja. Lisää vaikka sen luumun määrää jonkin verran. Jos tilanne ei tasoitu, soita neuvolaan loppuviikosta.

Ootko alottanu jotain uusia ruokia? Maitotuotteet, juustot jne voipi ummettaa ainakin suurissa määrin, myöskin korvike jos sitä menee yli litra päivässä. Vettä kannattaa tarjota, pitkiä kylpyjä ja sitä luumua. Tarvittaessa levolaccia jos oikeen pitkäksi menee kakkaamisväli.

[QUOTE="Vieras";28377024]Ootko alottanu jotain uusia ruokia? Maitotuotteet, juustot jne voipi ummettaa ainakin suurissa määrin, myöskin korvike jos sitä menee yli litra päivässä. Vettä kannattaa tarjota, pitkiä kylpyjä ja sitä luumua. Tarvittaessa levolaccia jos oikeen pitkäksi menee kakkaamisväli.[/QUOTE]

Ei ole mitään uusia ruokia tms. Ainoo uus on toi konttaaminen ja lujaa menee koko ajan et voisko sit vaan kuluttaa niin paljon enemmän..?

Ei kaikki kakkaa päivittäin ja sinunhan kakkaa. Vasta sitten alkaisin huolestua jos kakkaamisväli pitenee huomattavasti tai selvästi kakkaaminen tekee kipeä. Nyt lapsellasi tulee kakkaa joka päivä, ei sen määrän tarvitse olla sama päivittäin.

Yhteistyössä