Vauva ei nuku päiväunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Juuri 4kk täyttänyt vauva ja ei ole noin kuukauden ikäisestä nukkunut kunnon päiväunia. Puolentunnin tissitorkkuja noin kolme kertaa päivässä. Joskus ulkona vaunuissa 20min tai jos esim. kaupungilla olen ja vaunut liikkeessä, niin silloin saattaa nukkua jopa pari tuntia, muuten tämmöistä torkkuilua. Mitä pitäis tehdä, saako noita unia millään paremmaksi? Te, kenellä samanlaista ollut, niin onko päiväunet pidentyneet jossain vaiheessa? Yöt vauva nukkuu hyvin parilla-kolmella syötöllä.

Esikoinen nukkui pitkiä päiväunia, joten olen ollut vähän ihmeissäni tästä nukkujasta.

Nukkuuko lapsesi pitkiä yöunia? Kaverin kanssa juttelimme just ja vertailimme kokemuksiamme ja hänellä just sunkaltainen tilanne mutta lähes 12 h yöunet, meillä taas pitkät päikkärit ja lyhyemmät yöunet.

Meillä kanssa vauva nukkui lyhyitä päikkäreitä alkuun, koskaan ei tiennyt nukkuuko 30min vai tunnin. Oli myös tosi herkkäuninen ja heräsi heti jos vaunut pysähtyivät tai lähtivät liikkeelle. Mutta n. 7kk iästä alkoi nukkua selvästi pidempiä unia. Nyt nukkuu kahdet 1.5 tunnin unet, välillä kaksikin tuntia. Osittain johtui ehkä siitä että ilmat syksyllä viilenivät, joten ulkona oli parempi nukkua. Vauva alkoi myös nukkua sikeämmin eikä herännyt jokaiseen risahdukseen (myöskään iltaisin sisällä). Meilläkin esikoinen veteli 2-4 tunnin unia, olisi sillon pitänyt ottaa kaikki ilo irti :)

mä kävelin parhaillaan sen 3 tuntia päivässä vaunuja työntäen kun meillä neiti ei olisi muuten nukkunut kuin mini lyhyitä unia, ja kun ei nukkunut öisinkään mitenkään pitkiä pätkiä niin halusin suoda lepohetken neidille, ainut ongelma oli se ettei pystynyt nukkumaan itse sit päivälläkään. ajan kanssa tilanne muuttui. ekan kokonaisen yön neiti nukkui viime yönä ja ikää nyt 9,5 kk. eli tsemppiä kovasti tuohon vaiheeseen.

Meillä tyttö ei nukkunut pienenä muualla kuin sylissä päikkärit.Muutenkin nukkui huonosti yöt ja oli tosi vähä uninen.Alkoi nukkumaan päiväunia vasta joskus 7kk ikäisenä kunnolla.

Meillä oli just tollaista, aika auttoi. Joskus 8-9 kk:n iässä alkoi nukkua yhdet pidemmät torkut, ja vuoden ikäisesta eteenpäin jo tosi hyvin, 1,5-3h unet per päivä. Yritettiin vaikka mitä kommervenkkiä noiden unien pidentämiseksi, mutta tosiaan vain aika siihen sitten auttoi. Ne risapäivät oli tosi ankeita aluksi, ei saanut oikein hetkeäkään omaa aikaa mihinkään.

Kiitos vastauksista!

Olen jo miettinyt, onko ees normaalia, että vauva ei nuku kummoisia päiväunia. Nla:ssa otin puheeksi, niin terkkari totesi, että "mitäs sitä nyt päivällä nukkumaan", että tällasta täällä...

Jospa meidänkin pikkunen oppis jossakin vaiheessa nukkuu kunnon päikkärit, tietysti nyt on pääasia, että yöt nukkuu hyvin. :)

Luoja sentään, meillä oli ton likan kanssa samanlaista! Mä sain istua tissit tyrkyllä aamusta iltaan ja likka nukkui vaan sylissä pikku torkkuja.. Yöt nukkui onneksi hyvin alusta alkaen. Luoja että oli rassaavaa aikaa se! Sit helpotti vähän noi päiväunetkin kun siirryttiin antamaan lisämaitoa pullosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri 4kk täyttänyt vauva ja ei ole noin kuukauden ikäisestä nukkunut kunnon päiväunia. Puolentunnin tissitorkkuja noin kolme kertaa päivässä. Joskus ulkona vaunuissa 20min tai jos esim. kaupungilla olen ja vaunut liikkeessä, niin silloin saattaa nukkua jopa pari tuntia, muuten tämmöistä torkkuilua. Mitä pitäis tehdä, saako noita unia millään paremmaksi? Te, kenellä samanlaista ollut, niin onko päiväunet pidentyneet jossain vaiheessa? Yöt vauva nukkuu hyvin parilla-kolmella syötöllä.

Esikoinen nukkui pitkiä päiväunia, joten olen ollut vähän ihmeissäni tästä nukkujasta.

Meillä ihan samanlaista,vauva 5kk :(. Ei nuku oikein yölläkään. Nukahti yöunille klo21 ja kahdesti jo käynyt tutittamassa. Raskasta.

Yhteistyössä