vauva ei potki ollenkaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neonilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
et sitten ottanut yhteyttä äitipolille heti kun huomasit ettei liikkeitä tunnu? entäs jos nyt onkin jo liian myöhäistä?

Älä syyllistä

Kuinka kukaan voi sanoa noin?! :o Ei tuu paljoa mietittyä mitä kirjoittaa... :(

pitäisikö sitten vauvan syntymänkin jälkeen odottaa kolme päivää jos vauva ei hengitä ja sitten vasta alkaa miettiä että onkohan jotain vialla?

Just joo!!! Lueppa itsekkin vielä pariin kertaan kuinka uskomatonta tekstiä tuotat!

soitin synnytyspolille ja ne kehotti mut tulemaan aamulla aikasin sinne ei yötä vasten. käski syödä makeaa ja olla vain rauhassa. toivottavasti kaikki selviää. olen ennen aina tuntenut vain pari kertaa päivässä vauvan liikkeet. mut tämä on jo kolmas päivä kun en ole tuntenut mitään. täytyy mennä nukkumaan pian. ja syödä ensin makeaa ja sitten kokeilla jos vaikkka jotain tuntuisi.

et sitten ottanut yhteyttä äitipolille heti kun huomasit ettei liikkeitä tunnu? entäs jos nyt onkin jo liian myöhäistä?

Älä syyllistä

pitäisikö sitten vauvan syntymänkin jälkeen odottaa kolme päivää jos vauva ei hengitä ja sitten vasta alkaa miettiä että onkohan jotain vialla?

Just joo!!! Lueppa itsekkin vielä pariin kertaan kuinka uskomatonta tekstiä tuotat!
kai nyt hyvänen aika ihmisillä pitää jotain vastuuta olla lapsistaan kun niitä kerran aletaan tekemään?

Alkuperäinen kirjoittaja neonilla:
soitin synnytyspolille ja ne kehotti mut tulemaan aamulla aikasin sinne ei yötä vasten. käski syödä makeaa ja olla vain rauhassa. toivottavasti kaikki selviää. olen ennen aina tuntenut vain pari kertaa päivässä vauvan liikkeet. mut tämä on jo kolmas päivä kun en ole tuntenut mitään. täytyy mennä nukkumaan pian. ja syödä ensin makeaa ja sitten kokeilla jos vaikkka jotain tuntuisi.

Hyvä kun soitit! Uskotaan, että kaikki varmasti hyvin ja vauva ollut vaan pieniliikkeisempi ja rauhallisempi. =)

Älä syyllistä

Voi pyhä yksinkertaisuus
:headwall: :headwall:

Tee se liikelaskenta ihan rauhassa ennen nukkumaankäymistä. Ja yritä ennenkaikkea saada nukuttua! Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut jossain vaiheessa vauvat tosi vaisuja, mutta kyllä niitä liikkeitä on ollut kun niihin vaan keskittyy. Tsemppiä huomiseen!

Toivotaan, että kaikki on ok!
Mulla oli myös tollasia hiljaisempia kausia, kävin useampaan kertaan kuunteluttamassa sydänäänet. Istukka oli edessä, vaimensi tehokkaasti liikkeiden tuntemista. Voisko sulla olla vastaavaa?

Monilla on ollut hiljaisempia päiviä aina silloin tällöin, vauva on vielä kuitenkin aika pieni, onko sulla istukka mahdollisesti etuseinässä, se voi vaimentaa mahdolliset liikkeet todella hyvin, varsinkin jos vauva on vaihtanut asentoa viime päivinä.

Ja syyttelijät menkää itseenne, tuollainen ei auta yhtän mitään mihinkään. Ja aiheuttaa turhaan pahaa mieltä, varsinkin kun kaikki todennäköisesti on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Berit:

Toivotaan, että kaikki on ok!
Mulla oli myös tollasia hiljaisempia kausia, kävin useampaan kertaan kuunteluttamassa sydänäänet. Istukka oli edessä, vaimensi tehokkaasti liikkeiden tuntemista. Voisko sulla olla vastaavaa?

Mulla oli myös istukka edessä ja kätilö sanoi, että istukka toimii sellaisena patjana, etteivät liikkeet tunnu välttämättä hyvin vielä noilla viikoilla.

kävin aamulla synnytyspolilla :) vauvan sydän äänet kuuluivat hyvin ja vauvalla on kaikki hyvin. ei antanut mitään erikoista selitystä sille ettei se ole potkinut, vaan sanottiin vain että se halus vaan lepäillä siellä. käski edelleen aina välillä syödä makeaa että tunnen sen potkut. en ole kuitenkaan kauhea makean ystävä mut kaippa sitä pitää sitten alkaa syömään makeaa. olin aika itku tunnelmissa eilen. mutta nyt hyvällä mielellä töihin...

kiitos teille muille <3 tämä on minun ensimmäinen raskaus niin en ollut varma onko se normaalia, mutta onneks pääsin pian synnytyspolille.

kävin aamulla synnytyspolilla :) vauvan sydän äänet kuuluivat hyvin ja vauvalla on kaikki hyvin. ei antanut mitään erikoista selitystä sille ettei se ole potkinut, vaan sanottiin vain että se halus vaan lepäillä siellä. käski edelleen aina välillä syödä makeaa että tunnen sen potkut. en ole kuitenkaan kauhea makean ystävä mut kaippa sitä pitää sitten alkaa syömään makeaa. olin aika itku tunnelmissa eilen. mutta nyt hyvällä mielellä töihin...

kiitos teille muille <3 tämä on minun ensimmäinen raskaus niin en ollut varma onko se normaalia, mutta onneks pääsin pian synnytyspolille.

Hieno juttu =)

no minusta kyllä jos joka päivä tuntee liikkeet, niin minusta normaalisti äiti huolestuu jo siitä jos ei ole yhteen vuorokauteen tuntenut yhtään mitään, en minä odottais 3vuorokautta ja ihmettelen suuresti mikä saa jonkun odottamaan niin kauan. mutta hyvä että ei ollu mitään ihmeellistä

kiva että kaikki hyvin =)

ite kävin tayssissa aikoinaan tihestikkin kuunnettumassa sydänäänet sillä joskus rv 34-35 ne väheni saatoin äippäpolilla käydä 1-3x viikossa olisivatsisään ottanut mutta en saanut kahta pienempää mihinkään eli ravasin sitten polilla aina kun vaan hoksasin että nyt ei oo kuulunut.. kotilaskuissakaan en saanut ikinä montaa potkua tuntiin vaikka join mehua tai kahvia. äippäpolillakin ei aina saatu sitä.. sitten rv 38 käynnistettiin ja pikkuinen poika syntyi =)

Älä syyllistä

Sinä jos tulisit kadulla vastaan, ei pitäisi odottaa hetkeäkään, vaan antaa pataan että tuntuu. Mene pois ihmisten keskustelupalstalta, antikristus.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
no minusta kyllä jos joka päivä tuntee liikkeet, niin minusta normaalisti äiti huolestuu jo siitä jos ei ole yhteen vuorokauteen tuntenut yhtään mitään, en minä odottais 3vuorokautta ja ihmettelen suuresti mikä saa jonkun odottamaan niin kauan. mutta hyvä että ei ollu mitään ihmeellistä

Ja juuri tuollaisten sinun kaltaistesi ihmisiä pelottelevien luulosairaiden takia Suomessa ei ole varaa kuin yhteen ultraääneen/raskaus ja vanhukset kuolevat hoitojonoihin, kun terveet ihmiset juoksevat lääkärillä

minä olisin saanu juosta kymmeniä kertoja turhaan polilla jos olisin uskonut tuota liikelaskemista. kerran kävin kun liikkeitä ei olut tuntunut päiviin. kaikki oli kuitenkin hyvin. lääkärikin sanoin että vauva näyttää olevan rauhallinen, mutta kaikki ok. senkään jälkeen en tuntenut liikkeitä päivittäin, mutta opin vauvasta että rauhallinen tapaus on. (enää ei ole =D)

Mitähän ap:lle kuuluu?

Mut tiiättekö mitä? Silloin kun minä 4. sitten odotin esikoisia (kaksoset), sanottiin, ettei liikelaskentaa enää harjoiteta!!! Onko se sitten muka tullut takaisin. Tuolloin sanottiin vaan, että se saattaa turhaan stressata. Toki sai laskea jos olis ollut ennestään tuttua. Sen verran tuli ohjetta, että jos päivään ei tunnu potkuja eikä niitä ärsyttämälläkään saa aikaiseksi, voi käydä tarkisutksessa. En myöskään kaiken aikaa erottanut kaksosten potkuja toisistaan, joten melko turhaa olisi ollutkaan laskea.

mua kiinnostas tietää, että mikä ero siinä näitten morkkaajien mielestä loppupelissä on, meneeko sinne polille päivän hiljaiselon jälkeen, vai kolmen? Siis jos on rv 24? Jos kuuluu äänet, niin kuuluu, ja jos ei kuulu, niin se on ihan sama todetaanko se päivän vai kolmen perästä.

Yhteistyössä