vauva ei saa kakkaa ulos

13.11.2007
290
0
16
Pikaisesti oisiko apuja antaa ?

meillä 3 vk vanha vauva, joka naama punaisena yrittää tingata kakkaa ulos. Itkuun pärähtää kun ei saa mitään ulos !

Olen kokeillut neuvolatädin neuvosta mallasuutetta, vatsahierontaa. Mutta mikään ei auta !

Mulle joku joskus neuvoi avittamaan vähän kuumemittarin päällä, en oo onneks koskaan joutunut kokeilemaan. Me kakatettiin meidän kovavatsaista sylissä istuvassa asennossa pieneen kippoon, niin siinä asennossa tuli helpommin ulos.

Ja miä oon itse joskus "auttanut" kakkaa kuumemittarin päällä ja rasvalla tai pumpulipuikolla ja rasvalla varovaisesti. Meillä neiti huusi suoraa huutoa jos ei joka päivä kakka tullut.

Joskus noille isommille lapsille neuvottiin lämmintä kylpyä avuksi

Niin miä tein ja käytin rasvaa rutkasti. Varovaisesti pyörittelin mittaria. Kakka alkaa tulemaan aika nopeasti jos on tullakseen (ainakin meillä). Joskus lisäsin sitä rasvaa jos ei meinannut irrota. Onnea matkaan ja toivotaan että pieni saisi tarpeet tehtyä =)

Tuo Tops-tikkukeino on ihan yleisesti käytössä hyväksi todettu keino, rasvaa vaan tikkuun ja sitten tikku parin sentin syvyyteen ja hieman sillä pyörittelee ja ärsyttää suolta. Kakka tulee heti jos on tullakseen eli laita alle vaippa tms. Mekaaninen ärsytys saa suolen supistelemaan, siihen se perustuu. Vauvaa ei satu yhtään, sitä ei tavitse pelätä =)

löysin vinkin, että t-lusikallinen keitettyä ( jäähdytettynä ) vettä jeesaa... oon antanut tänään pari kertaa ja JEE JEE !!!!!!!!

ja arvatkaapas vaan, nyt kakkaa tullut monta vaipallista pitkän ummetuksen jälkeen. Ja vauva piereskelee onnellisena !!! Ihan eri vauva nyt kuin aamulla !!! Tällä jatketaan !

Meillä auttoi noin pienenä kun aloin hieroa joka aamu tytön päästä varpaisiin, eli aineenvaihdunta kiihtyi ja tytöstä tuli paljon 'kiltimpikin'. Ja siihen ei mennyt kuin 5 minsaa. Aamulla siksi kun masu tyhjempi eikä puklaa niin paljon.
Mallasuute laittoi masun meillä kipeäksi.

Mä annoin kans mallasuuteetta jossain 4 kk iässä kun yhtäkkiä 8 kertaa/ vrk kakkaava vauva ei kakannut viikkoon! ja annoin sitä kyllä reilusti yli sen suositusannoksen, sillä sain mahan toimimaan ilman kipuja. mutta sitä ei kyllä tarvittu kun kaksi kertaa ja nyt se iso mallasuutepullo mätänee kaapissa. :D

Yhteistyössä