Vauva herää jopa 7 kertaa yössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
Millä kummalla saisi vauveliinin nukkumaan pitemmät yöunet..kun herää yössä jopa 7 kertaa..Syö hyvin myös illalla vielä puurot ja juo hyvin..mutta yöllä ei nuku millään.Päiväunet lyhyet ottaa päivällä, mutta ei muuten ja ollaan pihalla jne.. Ja vauvalla ikää 8kk.. Niin yöllä yleensä rauhoittuu tissille..

Mutta nyt ruppee äitee väsymään joten pikkuisen jos apuja saisi, että mikä tähän helepottas..

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Unikoulu tai se ns. tassuhoito varmaan ois kohdallaan teillä, ihan oman jaksamisesi takia...

Ja mistä sellaiset ohjeet saa että voi tuollaista kokeilla?En ole koskaan kuullutkaan.. Oma jaksaminen tosiaan tiukalla kun on 8kk heränny 6-7 kertaa yös..

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Unikoulu tai se ns. tassuhoito varmaan ois kohdallaan teillä, ihan oman jaksamisesi takia...

Ja mistä sellaiset ohjeet saa että voi tuollaista kokeilla?En ole koskaan kuullutkaan.. Oma jaksaminen tosiaan tiukalla kun on 8kk heränny 6-7 kertaa yös..

http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

Tiedän mimmosta on herätä usein, meillä kun tyttö roikku yli vuoden kaiket yöt tissillä, ja kun tissi suusta irtos, se heräs ja huusi... olin TODELLA loppu.

Meillä poika vasta 4kk, mut samanlailla heräilee öisin. Viime yönäkin 7 kertaa tissillä. Ja eipä paljon mitkään tassuttelut auta, eikä tutit ja tuttipullot. Poika ei ole koskaan vielä huolinut tuttia eikä pulloa, kauheen raivarin saa, kun niitä yritetty. On kokeiltu erilaisia pulloja ja tutteja. Välillä ite menen sohvalle nukkumaan ja mies yrittää nukuttaa poikaa. Mutta joudun kuitenkin palaamaan sänkyyn antamaan rintaa pojalle, kun huuto vaan muuten yltyy (eskarilainen nukkuu samas huonees, nii ei oikeen viitti sitäkin valvottaa). Välillä aika epätoivonen olo, kun ei saa ite nukuttua. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan, vaikka kaikenlaista ollaankin jo yritetty. Kiinteät ruuat aloitettu ja ehkäpä pitäisi koittaa aloittaa vellin anto nokkamukista iltaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen väsynyt:
Meillä poika vasta 4kk, mut samanlailla heräilee öisin. Viime yönäkin 7 kertaa tissillä. Ja eipä paljon mitkään tassuttelut auta, eikä tutit ja tuttipullot. Poika ei ole koskaan vielä huolinut tuttia eikä pulloa, kauheen raivarin saa, kun niitä yritetty. On kokeiltu erilaisia pulloja ja tutteja. Välillä ite menen sohvalle nukkumaan ja mies yrittää nukuttaa poikaa. Mutta joudun kuitenkin palaamaan sänkyyn antamaan rintaa pojalle, kun huuto vaan muuten yltyy (eskarilainen nukkuu samas huonees, nii ei oikeen viitti sitäkin valvottaa). Välillä aika epätoivonen olo, kun ei saa ite nukuttua. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan, vaikka kaikenlaista ollaankin jo yritetty. Kiinteät ruuat aloitettu ja ehkäpä pitäisi koittaa aloittaa vellin anto nokkamukista iltaisin.

missä asennossa nukutat vauvaa?

4kk on viä niin pieni, ettei unikoulut tehookkaan, vastahan niitä sais puolenvuoden iässä kokeillekin...
Voisko miehes koittaa nukkua vauvan vieressä, ja antaa pullosta maitoo. Vauva monesti herää herkemmin äidin kuin isän vieressä!

Kysy neuvolasta ohjeita unikoulun pitämiseen ja sairaalan lastenosastot järjestävät myös unikouluja. Tiedän hyvin kuinka raastavaa tuo herääminen on. Lapseni herää vieläkin useita kertoja yöllö vaikka on jo kohta kolme.

Oon kokeillu lopettaa imettämistä yöll,mutta niin kauhee huuto tulee ettei voi..
Olisiko mahdollista että isä suorittaisi unikoulun? Lähtisit eskarilaisen kanssa evakkoon yöksi. Olen pitänyt unikoulun vuoden ikäiselle tyttärellemme joka söi kahden tunnin välein.. Ihan vaan syömisen ilosta. Tytöllä on kova luonne joten meillä kesti viikon verran ennen kuin tyttö vihdoin antoi periksi.

Oon kokeillu lopettaa imettämistä yöll,mutta niin kauhee huuto tulee ettei voi..

:hug:
Meillä kanssa puolivuotias heräili n.kahden tunnin välein syömään, tosin en imettänyt, mutta tehtiin täysi lakko maidon antamisesta yöllä.
Pidettiin poika meidän välissä nukkumassa muutama yö ja ainakun heräsi, annettiin tuttia, siliteltiin tai tarjottiin pullosta vettä.
Itkua tuli paljon ja pahalle tuntui, mutta kun tuo on tehtävä "kerrasta poikki" menetelmällä, niin pakko oli vain jatkaa
Neljäntenä yönä taisi nukkua jo yli 4 tuntia kerrallaan (varmaan ensimmäisen kerran elämässään) ja siitä unet vain piteni

Suosittelen siis :D

Huutahan se joo hetken aiva ku sikaa tapettas,mutta voin kertoa että muutama sinnikäs yö tuottaa tulosta. meillä tyttö oli ja on aina tosi tarkkana syömisen kans,sitä pitää olla just eikä hetken päästä... Mutta pulloa on myös osannu vauvasta asti myös syödä,joten ku tissittely lopetettiin (lopetin kaiken kerralla)
tarjosin vaan tuttipulloa tai tuttia. Ekana ja tokana yönä huus tovin,ei huolinu tuttia ei pulloa,huus ja huito ja repi mua tukasta... :kieh: Sit lopuks suostu ottaan pullon ku ei muuta tullu,3. yö meni jo normaalista ja nukkuu aina siitä pullosta aamuun asti,siis herää enää kerran. ens viikolla tulee 11kk,pian siirrytään vesipullo linjalle,alkaa iltapuuroannoksetki olla jo tarpeeks suuria ja nälkä pysyy pois koko yön. Ei muuta ku sovitte oikein miehes kans että näin nyt tehdään,kumpikin jaksaa tsempata kunnolla!
Ja tosta piti vielä sanoo,tyttö oli siis 8 ja puol kuukautta ku lopetin imetyksen,osa syy oli mielettömän huonot yöt,se ois halunnu nukkua vaa tissi suus ja mä nukuin sitte huonosti kans. Toisekseen,se ei kovasti enää ees syöny,nassutteli vaan tutin sijasta.

Lopeta tuo tissin anto,tuon ikäinen ei yöllä sitä tsrvii kuin tavan vuoksi.Ota itseäsi niskasta kiinni ja ole vkon ajan antamatta ja kuuntele kitinät niin huomaat että kannatti ja saat yösi takaisin.Itse olet tavan opettanut joten opetappa nyt siitä pois.ei vaadi kun päättäväisyytä.

Yhteistyössä