Vauva hiljaiseksi vaikka halolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lem
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lem

Vieras
Millainen äiti hyväksyy, että hirviö pahoinpitelee vauvaa? Miksi ihmeessä tuo nainen suojelee tuollaista raivohullua?

"Isä tukki vauvan suun

Iltalehti Perjantai 28.1.2011 klo 15.36

Käräjäoikeus tuomitsi miehen sakkoihin.

Espoolaismies ei sietänyt kolmekuukautisen tyttövauvan jatkuvaa itkua. Hän tukahdutti lapsen itkun voimakonstein, muun muassa työntämällä lapsen suuhun paperirullan ja villapaidan tupsun.

Lisäksi mies puristeli lapsen poskia ja ravisteli tätä. Tilanne toistui useita kertoja loppuvuodesta 2008. Tapaukset tulivat viranomaisten tietoon, kun turvakotiin mennyt lapsen äiti teki asiasta rikosilmoituksen.

Äidin mukaan hän ei "uskaltanut mennä väliin, koska pelkäsi miehen käyvän häneen käsiksi".

- Hän hoiti aluksi lasta, mutta hänen käytöksensä muuttui lapsen ollessa 3-4 kuukauden ikäinen. Minulle hän sanoi, että "lasta täytyy kurittaa, jotta tämä oppii olemaan hiljaa", nainen kertoi miehensä asenteesta.

Myöhemmässä kuulustelussa miehen kanssa takaisin yhteen muuttanut nainen perui puheensa. Hän kertoi tehneensä rikosilmoituksen, koska turvakodin työntekijä oli painostanut häntä siihen.

Syyte tuli Espoon käräjäoikeuden käsittelyyn vasta tänä talvena. Oikeudessa syytetty 26-vuotias mies kiisti rikokset. Hän myönsi joskus hermostuneensa lapsen itkuun ja tällöin puristaneensa lasta poskista - mutta ei voimalla eikä pahoinpitelytarkoituksessa.

Tuoreella päätöksellään Espoon käräjäoikeus tulkitsi teot pahoinpitelyiksi. Fyysisiä vammoja lapsi ei saanut, mutta silti oikeus katsoi, että pienokaiselle on aiheutettu jonkinasteista kipua.

26-vuotias sai 30 päiväsakkoa. Lapselleen miehen tulee maksaa 500 euron korvaus kivusta ja särystä.

PETRI ELONHEIMO
petri.elonheimo@iltalehti.fi"

Luin myös tuon uutisen ja karvat nousi pystyyn:( "Ei uskaltanut mennä väliin kun pelkäsi että mies kävisi häneen käsiksi"????Antoi pahoinpidellä vauvaansa???? Ja muutti vielä takaisin yhteen tuon miehen kanssa??????

Voi saatana mikä ämmä! On näköjään mies kuin puolijumala hänelle. Lapsensakin on valmis uhraamaan. No, pian saadaan lukea lööpeistä taas uusi surullinen uutinen, kun mies seuraavasta itkusta päättää vaientaa vauvan lopullisesti.

Siis oikeastikko Suomessa ei oteta vauvaa pois ihmisiltä, jotka pahoinpitelevät/sallivat pahoinpitelyn?? Sitten sossut jaksaa juosta ihmisten luona, joiden koti on sotkuinen. o_O

Alkuperäinen kirjoittaja miksi idiootit lisääntyy?;23016809:
Voi saatana mikä ämmä! On näköjään mies kuin puolijumala hänelle. Lapsensakin on valmis uhraamaan. No, pian saadaan lukea lööpeistä taas uusi surullinen uutinen, kun mies seuraavasta itkusta päättää vaientaa vauvan lopullisesti.

kai vauva on huostaanotettu niiltä, varsinkin jos nainen halus palata miehen kanssa yksiin? Eikai viranomaiset oo niin hulluja että antavat tollaseen paikkaan vauvan takas? Mä en ikinä vois elää tollasen äijän kanssa, lapsiin jos koskis mies tollee nii olis vipa kerta ku näkis mua ja lapsia. onneksi omalla miehellä on järki päässä.

[QUOTE="vieras";23016801]Pitääkö näitä juttuja kopioida tänne? Halutessaan jokainen voi lukea ihan itse ja minä en halua![/QUOTE]

Halutessaan voi jättää avaamatta otsikon perusteella. Jotku haluaa lukea ja jotku ei.

[QUOTE="joooo";23016831]Siis oikeastikko Suomessa ei oteta vauvaa pois ihmisiltä, jotka pahoinpitelevät/sallivat pahoinpitelyn?? Sitten sossut jaksaa juosta ihmisten luona, joiden koti on sotkuinen. o_O[/QUOTE]

Minä tiedän tapauksen, jossa alkoholistiäiti sai vauvan. Vauva oli kuolla 3 kertaa äidin "hyvässä" hoidossa ennen kuin oli 3kk ikäinen. Mutta ei, ei lasta otettu huostaan. Synnärillä jo tiedettiin alko ongelmista. Mutta siis vasta tuon kolmannen kerran jälkeen lapsi otettiin pois. Eli lapselle saa tehdä ihan mitä vaan.

Jotenkin oon saanut sen käsityksen mitä olen kuullut ja nähnyt, että lapsia otetaan huostaan pienistäkin syistä, mutta kun on todellisia ongelmia kuten yllä kerroin tai että isä yrittänyt tukehduttaa vauvan. Niin mitään ei tehdä.

Noita tapauksia työni kautta seuranneena voin lisäksi mainita, et asiat jotka tulee oikeuden käsiteltäväksi on noissa jutuissa vaan pintaraapaisu. Itku millaista kohtelua vauva raukka on joutunut kärsimään. Ja lastensuojelun tukitoimin seurataan liian pitkään tollasten perheiden touhuja ennen lapsen huostaanottoa. Lisäksi vielä tollaset yleensä lisääntyy aina vaan lisää...

Vauvan äiti ei luonnollisestikaan ole kykenevä tarjoamaan lapselleen turvallista lapsuutta.

Artikkeli järkytti syvästi. Tuntuu todella pahalta tuon lapsen puolesta. Väkisinkin miettii, kuinka paljon näitä tapauksia on? Lapsia pahoinpidellään jo vauva-iästä lähtien. Tuo äiti ei ole mielestäni kelvollinen huolehtimaan lapsestaan. Itse menisin väliin jos lastani pahoinpidellään tai edes retuutellaan. Niin pelottavaa ihmistä ei olekaan, joka tämän estäisi.

meidän lapsi huus 3 kuukautta yötä päivää, ja välillä teki mieli paiskata seinään, kun oli aivan finaalissa. On kuulemma normaalia tuntea niin, kunhan ei tee sitä. Enkä tehnyt, vaikka monta kertaa oli aika lähellä. Menin sitten viereiseen huoneeseen tai ulos huutamaan hetkeks.

Epäilisin että vauvan äiti elää jatkuvassa pelossa, ehkä miehen uhkailujen takia perunut ilmoituksen ja ottanut ukon takasin.. sääliksi käy vauvan äitiäkin.. vaatii todella rohkeutta päästä eroon tuollaisesta miehestä. Vähän aikaa sitten oli iltalehdessä juttu, kuinka joku mies oli vainonnut exäänsä ja lopulta murtautunut moottorisahan avulla exänsä taloon ja polttanut talon suuttuneena siitä, kun lähestymiskiellolla suojautunut nainen ei vastannut tämän puheluihin!

[QUOTE="äiti";23017189]meidän lapsi huus 3 kuukautta yötä päivää, ja välillä teki mieli paiskata seinään, kun oli aivan finaalissa. On kuulemma normaalia tuntea niin, kunhan ei tee sitä. Enkä tehnyt, vaikka monta kertaa oli aika lähellä. Menin sitten viereiseen huoneeseen tai ulos huutamaan hetkeks.[/QUOTE]

No on se kyllä erittäin huolestuttavaa ja epänormaalia, jos lapsen seinään paiskaaminen on ollut "lähellä". Mikset hakenut tilanteeseesi mitään apua? En kyllä pitäisi sinua luotettavana äitinä tälläkään hetkellä, kun vauvasi ei (ilmeisesti) enää huuda. Entäs sitten kun kohtaat myöhemmin uusia haasteita lapsesi kanssa? Tuletko silloinkin olemaan vähällä satuttaa lastasi? Ehkä kontrollisi tuleekin pettämään.

[QUOTE="joooo";23016831]Siis oikeastikko Suomessa ei oteta vauvaa pois ihmisiltä, jotka pahoinpitelevät/sallivat pahoinpitelyn?? Sitten sossut jaksaa juosta ihmisten luona, joiden koti on sotkuinen. o_O[/QUOTE]

tämä oli hyvin! On paljon vanhempia jotka eivät jaksa huolehtia no ns nyt niin epäoleellisista asioista,mutta jotka rakastavat lapsiaan yli kaiken ja ei koskaan satuttaisi heitä.Niitä sossut sit vahtaa...

Mutta tuohon tapaukseen....JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!!!! ja aivan kamala ämmäkin,olen sitä mieltä että lapsi heiltä pois,perheeseen jossa vauvaa rakastetaan.....

Tulipa vihainen olo,miksi tuollaisia kusipäitä on edes olemassa,todella etoa tehdä puolustuskyvyttömälle noin!!!!

[QUOTE="mama";23017217]Epäilisin että vauvan äiti elää jatkuvassa pelossa, ehkä miehen uhkailujen takia perunut ilmoituksen ja ottanut ukon takasin.. sääliksi käy vauvan äitiäkin.. vaatii todella rohkeutta päästä eroon tuollaisesta miehestä. Vähän aikaa sitten oli iltalehdessä juttu, kuinka joku mies oli vainonnut exäänsä ja lopulta murtautunut moottorisahan avulla exänsä taloon ja polttanut talon suuttuneena siitä, kun lähestymiskiellolla suojautunut nainen ei vastannut tämän puheluihin![/QUOTE]

tuskimpa! nainen taitaa rakastaa moista paskakasaa... järkevä nainen toimii lapsensa edun puolesta varsinkin kun joku pahoinpitelee lastaan.

Ja sitten kun suomessa vielä ollaan just sellasia että mistään ei ilmoiteta, naapurit kuulee avunhuutoja eikä soita poliisia vaan laittaa telkkarin kovemmalle...
Kaikkea saa tapahtua omien seinien sisäpuolella eikä siihen ole kellään oikeutta muka puuttua.

Aivan järkyttävää, vielä surullisempaa on että nainen on lähtenyt turvakotiin mutta PALANNUT!? Hänellä oli mahdollisuus paeta ja pelastaa lapsensa mutta hän mieluummin uhraa viattoman lapsensa kuin itsensä...

Toivon sydämestäni, että vauva otettaisi pois tuollaisesta kodista. Minä vaikka kuolisin lasteni puolesta. Menisin vaikka luotien eteen. En voi uskoa, että äiti on antanut miehen pahoinpidellä vauvaa ja raukkamaisesti katsonut sivusta. Ei siis niin kun mitään myötätuntoa tuollaiselle naiselle!

Yhteistyössä