vauva hoitoon vai?

Bubblemachine

Jäsen
19.04.2011
631
17
18
miten vanhoina teillä on menneet lapset hoitoon? Minulla selllainen tilanne että vauva on nyt 8kk ja mies on vanhempainvapaalla kun minä olen työtön ja ka käyn osa-aikatöissä.. kuukauden päästä alkaa miehellä koulu ja minun pitäisi lopettaa työt ja jäädä hoitovapaalle, se ei kuitenkaan houkuta koska rahatilanne huononee.
Nyt tulot minulla 1500e (työtuloja n.800ekk, muut etuuksia.) Onko kokemusta jos laittaisi vauvan muutamana päivänä hoitoon, olisi silloin 9kk vanha. Korkeintaan 2-3 krt viikossa n.5tuntia.. Riippuu tietysti omista töistä ja miehellä liukuva koulu aikataulu, eli hoitoajat olisivat erilaisia riippuen onko miehellä tunteja.. Ja paljonko päivähoitomaksu on? Ja millainen hoitomuoto olisi paras?

Meillä vauva meni 9kk vanhana perhepäivähoitajalle ja hoitoaika oli juurikin tuon 2-3 pvää viikossa ja n. 5 tuntia kerrallaan. Maksua en juuri nyt muista, mutta pienempi oli tietysti kun täysistä tunneista.

Itse en laittaisi noin pientä päiväkotiin ja muutoinkin tärkeä, että hoitopäivät pysyvät mahdollisimman lyhyinä.

ajattelin ryhmäperhepäivähoitajaa ta perhepäivähoitajaa.. Mutta perhepäivähoitajaa mietin että onko fiksua noin pientä antaa sinne vai ehtivätkö he oikeasti vahtimaan lasta, montako lasta yhdellä hoitajalla on yleensä?

Ainakin meidän kunnassamme on niin, että yhdellä hoitajalla saa olla max. 4 lasta, joista vain yksi saa olla alle 2-vuotias. Eli kun vauvamme meni hoitoon, oli hoidossa hänen lisäkseen 2v., 4v. ja 5v. Lapsilla saattoi olla myös vapaapäiviä hoidosta, joten aina ei ollut edes sitä neljää kerralla.

Meille sattui aivan ihana vanhempi nainen hoitajaksi ja uskalsin hyvin jättää vauvan hänen hoidettavakseen.

Yhteistyössä