I
"Itku"
Vieras
Siltä ainakin tuntuu. 2,5kk ikäinen, ja päivät yhtä huutoa ja itkua. Tuntuu ettei sen tarvitse kuin vilkaista minua niin jo alkaa itku, johon ei tehoa mikään rauhoittelu tai keinuttelu. Ei viihdy sylissä muuten kuin syönnin ajan, sitten alkaa vääntelehtimään ja huutamaan. Sitteriin laitettaessa rauhoittuu joskus. Tuntuu muutenkin että kaikki mitä teen vauvan kanssa kahdestaan menee pieleen, vaunulenkeillä huutaa kuin syötävä eikä mikään auta, ei siis huvita enää lähteä edes ulkoilemaan. Isänsä kanssa tekevät vaunulenkkejä joiden aikana ja jälkeen nukkuu kuin tukki.
Syö hyvin ja yöt nukkuu, tuntuu että se helvetti alkaa aina aamulla ja päättyy vasta kun mies tulee kotiin, jolloin olen itsekin jo niin rikki ja väsynyt siihen itkun kuunteluun, että tahdon vain paeta samalla oven avauksella.
On paska ja syyllinen olo, jotain niin kamalaa minussa on kun saan pelkällä läsnäolollani huutokonsertin aikaiseksi, tuntuu välillä vaikealta rakastaa tuota lasta kun tuntuu että se vihaa mua.
Syö hyvin ja yöt nukkuu, tuntuu että se helvetti alkaa aina aamulla ja päättyy vasta kun mies tulee kotiin, jolloin olen itsekin jo niin rikki ja väsynyt siihen itkun kuunteluun, että tahdon vain paeta samalla oven avauksella.
On paska ja syyllinen olo, jotain niin kamalaa minussa on kun saan pelkällä läsnäolollani huutokonsertin aikaiseksi, tuntuu välillä vaikealta rakastaa tuota lasta kun tuntuu että se vihaa mua.