vauva itkee autossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vappu74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vappu74

Uusi jäsen
02.10.2008
8
0
1
Moi, onko kellään konstia mitä voisin kokeilla kun meidän 6kk vanha tyttö huutaa hysteerisenä autossa, on tehnyt sitä pienestä asti ja ei tunnu loppuvan. Lyhyet matkat onnistuvat n.10min mutta sen jälkeen huutaa aivan hysteerisesti oli matka sitten kuinka pitkä tahansa. Viikonloppuna käytiin kylässä ja matka kesti 11/2h ja tyttö huusi koko matkan ja kun nostat autosta ulos niin on itse aurinko. Olisi niin mukava käydä vähän reissussa mutta näitten automatkojen takia aika moni pitempi reissu jää tekemättä !

Meillä on ihan sama juttu (tyttö 7,5 kk) eikä näytä mikään auttavan, ehkä muutaman minuutin pääsee eteenpäin laulamalla / mieluista lelua näyttämällä / antamalla maissinaksun mutusteltavaksi. Luulen että touhutyttöä harmittaa kun ei pääse liikkumaan eikä tekemään mitään. Ollaan suosiolla luovuttu automatkoista ja siirrytty junaan.

Onko teillä käytössä vauvakaukalo vaiko turvaistuin? Meillä vauva huusi aina kaukalossa, mutta sit kun 6kk ikäisenä siirrettiin se turvaistuimeen, niin autossa huutaminen väheni huomattavasti tai loppui melkein kokonaan.

Meidän neiti (1v2kk) ei myöskään ole koskaan ollut oikein "autoihmisiä".. Kaupunkialueella nyt jotenkuten vielä kyydissä viihtyy, mutta jos isommille teille lähdetään ajamaan, missä nopeuskin toista luokkaa, niin jossain vaiheessa alkaa kitinä ja sitä kestää sinne saakka kunnes perillä ollaan ja siellä sitten ei mikään hätä enää olekaan :o
Yhden kerran kävi silleen kesällä että kun perille päästiin, niin neiti lähestulkoon heti oksenti, eli matkapahoinvoinnista oli siinä kysymys ja tuo on varmasti yleinen "sairaus".
Olen kuullut että helpottaa mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa ja siinä vaiheessa kun matkustaa kasvot menosuuntaan päin.

Moikka, meillä poika huus tasan siihen asti autossa kunnes täytti 4kk. Mutta tais olla reppanalla liian kuuma. On nimittäin tosi kuumaverinen kaveri. Mutta enhän mä sitä sillon viime talvena tajunnu. Jälkeenpäin tuli vaan mieleen. Kaukalossa oli kokoajan, mutta huuto loppu kun seinään, kun täytti 4kk ja ilmeisesti vaatteet keveni sen verran. Vaikkei kauhiast päällä ollu talvelakaan autoillessa. Se istuin nimittäin hiostaa kans jonkuu verran.... Toivottavasti teillä rupee autoilut sujumaan :)

Nyt kun on 1v., niin hattu, käsineet ja kengät lähtee melko pian, kun oon laittanu pojan autoon.... :laugh:

meillä kans teki samaa pienenä -nyt loppunut ikää kohta 6kk. Onko sulla leluja näkyvillä? Toki ei sekään pienenä auttanut. Onko jo isompi istuin käytössä -se voi auttaa. Meillä ei enää kaukaloa ja hyvin viihtyy. Ehkä se menee ajan kanssa ohi. meillä meni ainakin.

Meillä on leluja roikkumassa ja useampi millä pystyy itse leikkimään, korvalääkärissä käyty korvat puhtaat. Itsekin olen miettinyt tuota matkapahoinvointia kun on huutanut ihan pienestä lähtien. Vaatteitakin olen vähentänyt mutta ei auta sekään. Nyt pitää sitten vaihtaa tuo istuin jos vaikka se auttaisi, harmi kun ei vielä saa kääntää kasvot menosuuntaan se varmasti auttaisi jos on matkapahoinvointia. Kiitos kovasti vastauksista =)

Myös meillä on takapenkillä antiautoilija. Hetkellinen apu voisi olla vauvan kasvoihin puhalteleminen. Se on toiminut ainakin meillä ja vauvamme serkkutytöllä. Itsellä vaan on hyperventilointi lähellä, jos kauan joutuu puhaltelemaan. Mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi... "Puh, puh, puh, puh, puhuri!" ja iloista ilmettä naamalle! =)

Minä siirsin vauvan repsikan paikalle istumaan kuukausi sitten, kun oli vähän sitä vikaa myös, että yli 15 min matkoilla alkoi takaa kuulua itkua ja kypsymistä. Se auttoi, kun vauva näkee minut ja voin laittaa tutin suuhun. Tietty turvatyyny piti kytekä pois päältä siltä puolelta.

Turvaistuin on myös aika hiostava, monesti on selkä märkä, kun noustaan pois autosta. Kannattaa myös kiinnittää huomiota millainen lakki on päässä, esim. sellaiset kaulan alta narulla solmittavat voivat vetää pipon vinon ja kiristää ikävästi. Moni lakki muutenkin siirtyy silmille, niin ei ole ihmekään, että tulee huuto.

Meillä on tällaisia ongelmia ollut ja nyt menee autoilukin ok kun "viat" on korjattu :)

meillä kumpikaan lapsista ei ole vauvana tykännyt autoilusta. esikoisella se kyllä loppui tuossa vuoden iässä, sen jälkeen on autoillut iloisena. tosin meillä ei ole omaa autoa joten voipi johtua siitäkin että harvoin kyytiin pääsee :whistle:

niin ja esikoinen kärsii matkapahoinvoinnista hyvinkin herkästi.

Alkuperäinen kirjoittaja LMK:
meillä laitettiin autoon dvd-soitin ja muumit pyörimään, neiti 6kk katsonut mennen tullen kaikki jaksot, toimii!

Kannattaa vaihtaa pikkuhiljaa vaikka Nalle Puhiin.. Muumithan on tutkitusti yksi pelottavimmista lasten sarjoista mörköineen ja myrskyineen. ;)

Meillä näin yleisesti ottaen viihdytään autossa, mutta pari kertaa kun on menty kylmään autoon haalari päälle niin itku ja raivo on alkanut siinä kohtaa kun auto on alkanut lämpeemään. On siis ihan ollut kyse siitä, että herralla on vähän hiki.

Jos on ollut mahdollsita lämmittää autoa jo vähän etukäteen niin olen niin tehnyt ja laittanut pojan sitte autoon haalari auki ja vain kevyet tumput ja kevyt myssy päässä. Meillä on ainoat autorähinät sattunut tosiaan kun on ulkovaatteissa menty autoon ja hiki päässyt yllättämään.

Hyvä keino on mielestäni kanssa ollut se, että olen pukenut pojan aika kevyesti ja laittanut sitte päälle huovan, joka on helppo repästä pois hänen päältään kun tuskaähinät alkaa takapenkillä.

Meillä on nyt vaihdettu kaukalo istuimeen mutta eipä toiminut sekään. Alkaa tuntua jo ihan toivottomalta kun lapsi huutaa 5min jälkeen hysteerisenä, on leluja roikkumassa ja millä voi itse leikkilä, nyt talvella auto lämmitetty valmiiksi ettei tarvi paksuja toppavaatteita jotka hiostavat, hatun otan pois pitemmillä automatkoilla. Kasvoihin puhaltaminenkaan ei auta, on hiljaa vain sen hetken kun osuu silmiin ja sitten haukkoo henkeään niin ei sitäkään oikein raaski tehdä. Kyllä se taitaa olla vain niin ettei meidän neitiä ole tehty autoihmiseksi, ehkä sitten joskus myöhemmin.... Jos jollain vielä hyviä konsteja niin vinkkejä otan vastaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vappu74:
Meillä on nyt vaihdettu kaukalo istuimeen mutta eipä toiminut sekään.

Onko istuin selkämenosuntaan vai kasvot? Jos sulla on selkämenosuuntaan niin kokeileppa vaikka edes yhdeksi matkaksi kääntää kasvot menosuuntaan. Jos kyse on matkapahoinvoinnista selkämenosuuntaan aiheutuvasta niin sen huomaa kerralla jos se loppuu ja syy on selvä.

Itse olen pienenä ollut matkapahoinvoinnin riivaamaana ja muistan vieläkin nyt yli 30 vuotiaani miten helvettiä oli matkustaa joka perjantai mökille 14km ja sunnuntaina mökiltä kotiin ja sitten vielä 20km mummolaan ja takas. Koko mummolassa olo meni ihan ohi ja mönkään kun koko siellä olo ajan joutui vaan maata sängyllä koska oli niin paha ja etoava olo. Monesti ihan yrjöskin ja tietenkin autoon..

Yhteistyössä