vauva ja linja-auto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä*****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä*****

Vieras
Ollaan lähdössä laivalle 4 kk ikäisen vauvan kanssa. Satamaan menemme linja-autolla, ja matkaa tulee yli 2 tuntia. Voiko sinne ottaa turva-istuimen mukaan, vai matkustaako vauva kätevimmin vaan meidän sylissä???

Kysy linja-autoyhtiöstä. Mun logiikan mukaan, jos bussissa on tilaa, niin miksi ei saisi ottaa? Tiestysti voi olla, että kun vauva ei maksa matkaa, niin ei saa omaa paikkaa, jonka turvaistuin vie. Teille mukavampi, jos vauva voi olla bussissa kaukalossa, ei tarvitse koko ajan pitää sylissä.

Lentokoneeseen saa ottaa turvaistuimen mukaan, jos tilaa on, sillä silloin usein antavat vauvalle ""oman paikan"" (ei onnistu yleensä lomalennoilla, mutta isoihin koneisiin voi tilata vauvakaukalon).

Toki vauva kaukalossa mukaan vaan! Jos linja-auto on ihan täynnä, voitte tilapäisesti laskea vauvan vaikka käytävälle.

Riippuu tietysti missä istutte, eli pysykö kaukalo ""lattialla"" tukevasti tai onko tilaa.

Mutta mikäli auto ei ole täynnä, kaukalo sopii hyvin ikkunapaikalle jos itse istut käytäväpaikalla. Tuskin kuski alkaa vonkaamaan lisämaksua. Voithan sanoa että vauva on sylissä ja laittaa kaukalon matkatavaroihin, jos niin vaikeaksi menee ettei asia järjesty.

Kuinkahan matkustaminen mahtaa sujua bussissa ja junassa 8kk vauvan kanssa. Vähän aikaa sitten vasta oppi itse istumaan. Matkan kesto olis pari tuntia. Neuvoja? Kaukaloon ei mahdu enää.

menimme laivalle linja-auto kyydityksellä ja meillä oli oma turvaistuin mukana oli helpompi syöttää ja nukkui päikkärit myös siinä. Varasin mukaan myös peiton niin kölli vierellä välillä.
eikös junissa ole lastenvaunuja?

Yhteistyössä