vauva jupinaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
mun on pakko purkautua,mun pitäisi olla ilonen kauniista vauvastani jota olen odottanut pitkään mutta nyt pari viikkoa on ollut todella rankkaa aikaa mulla on hermo todella tiukilla johtuen 4kk ikäsestä vauvasta.
vauva on todella itkunen ei viihdy yksin ollenkaan vaan sylissä pitää olla kaiken aikaa,päikkäritkin on todella hermoja koittelevaa suostuu vaan nukkuun vaunuissa ja vaunujen pitää olla liikkeellä heti kun lopetan heijauksen herää ja alkaa kitiseen.
nukuttaminen voi viädä jopa pari tuntia ja siiten nukkuu noin 30min -tunnin.
yö unille sama juttu sitten siirrän sänkyyn.
uniraivarit on kamalia pelkkää huutoa ja vääntelehtimistä ettei vaan nukahtaisi.
mä en enään voi edes kaupoille lähtee kun pelkään että vauva alkaa raivoaan kesken kaiken.
meneeköhän tämä vaihe koskaan ohi?
mä olen alkanut syyttään itseäni etten osaa hoitaa vauvaa oikein kun ei ole ollenkaan tyytyväisen olonen.
nyt tarvii mennä vauva heräsi

Niin tuttua niin tuttua... Hermoja raastaa mutta ohi meni meilläki tuo aika kuten varmaan jo sen tiesitkin et helpottaa ajallaan.. Nykysin uskallan jopa mennä kauppaan pojan kanssa kun "tunnen" sen paremmin, tiiän miten saa rauhottumaan tai sit juoksen kaupasta ja nopsaa :D

:hug: Ymmärrän sua kyllä hyvin, meillä oli myös vähän tuollainen tapaus. Ei viihtynyt missään muualla kuin sylissä. Heti kun alkoi oppia liikkumaan niin helpotti ja nyt yli 1-vuotiaana on oikein mukava tapaus. Tosin ei se tempperamentti mihinkään ole kadonnut, mutta tykkää liikkua.

Kaikki se menee joskus ohi..Tietenkään ei auta tähän hetkeen, mutta jonain päivänä se helpottaa (ja huomaat että tilalla on uudet murheet, kuten hammasitkut, muut yöheräilyt, uhmaikä jne jne..) :D

Apuwa. Tuloo mielehen aivan omien muksujen koliikit. Sillo tein niin pöljiä asioita välillä väsyneenä ettei tosikaan. Kahviin tuttelia ja aamutossuilla vaunuja työntähän pihalle. Jummijammi kun näin jälkeenpäin ajateltuna kun nukkuu yönsä jo suht hyvin että huh huh :flower:

Saat tottakai tuntea tollaisia tunteita, olematta silti huono äiti! Onhan joskus tehty tutkimus että lapsen itku on hermoja raastavin ääni (siis niistä tutkituista äänistä), joten ymmärrän väsymyksesi. saisitko lasta jollekin hoitoon, jotta saisit itse vaan olla?

Ja usko pois, toi menee ohi! :hug:

tuntuu kuin te pelkäisitte niitä vaavejanne jos ne huutaa ;) se on vaan vauvan itkua joka on heillä ainoa keino viestiä jostain tarpeesta.... Ei niitä tarvii tuntikausia heijata, jos ei yks juttu tehoa koitetaan toista eli vaippa, nälkä, asento ,lämpötila( kuuma/ kylmä) vaatetus ja peitto jne... ei joka kitinää tarvii ottaa niin vakavasti.Kun rauhallisen säännöllisen päivärytmin mukaan nukuttaa ( jättää nukkumaan) syöttää jne. niin kyllä sitä on tarpeeks hyvä äiti.Liiastakin hoidosta ja hössöttämisetä lapsi voi stressaantua ja huutaa vain sitä kun ei (o)saa rauhottua, eli kannattaa yrittää keksiä jotain rauhoittavaa nukkurättiä peittokapaloa tms. ja yrittää lakata liikaa paapomasta ja yrittämästä itteäs ihan uuvuksiin. :hug:

Tutulta kuulostaa.... :hug: Minä päästelen höyryt menemällä ulos,polttamalla tupakan ja kiroilemalla itsekseni niin perkeleesti. :kieh: Tämä parin minuutin tuulettelu helpottaa kummasti,ja onneks meillä ei ole lähinaapureita,saattaisivat ihmetellä... :laugh:

Paras neuvo mitä osaan antaa: älä edes odota, että olisi helpompaa, ajattele vaan, että tätä tää nyt on, ei voi mitään. Itselläni auttaa aina vaikeiden kausien yli juuri se, ettei odotakaan, että saisi nukkua tai että lapsi olisi aurinkoinen. Eipähän tule sitä jatkuvaa pettymyksen ja riittämättömyyden tunnetta kun toinen on vaan naama vinossa tai huutaa. Tämä siis jos tietää ettei vauva ole kipeä.

Ja joku tässä sanoikin, että liika yrittäminen on vaan haitallista. Jos vauvaa ei satu mihinkään ja se on kylläinen ja kuiva, niin kyllä se riittää että pidät sylissä tai olet muuten lähellä, vaikka paijaat kun vauva on sängyssä ja annat huudon lipua korvien ohi. Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu ja ainakin meidän tyttö on alusta asti saanut ison huudon aikaiseksi jo pelkästään tylsyyden takia.

ilmavaivoja ei enään ole maitoallerginen kylläkin huusi viisi viikkoa mahaansa ennenkun tajuttiin mistä kyse se meni ohi mutta nyt on alkanut uudestaan parin viikon aikana.
neuvolasta ei apuja olla saatu.
yötkin nukku hyvin mutta viime yö oli taas poikkeus huusi pää punasena pari tuntia.

Yhteistyössä