Vauva kuumeessa mutta eskarilainen on eskariin vietävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appee

Vieras
Eli miten te useamman lapsen äidit ootte toimineet jos vauva on kipeä? Oletteko silti vieneet normisti eskarilaisen eskariin ja kerholaisen kerhoon jne? Meillä vauva 9kk jälleen kerran kuumeessa ja nuhassa, mutta silti on pakko hoitaa kaikki arjen juoksevat asiat. Eskarilainen eskariin ja takas, kerholainen kerhoon ja takas. Ruokakaupassakin on pakko tänään käydä kun pyhien jäljiltä on yks ja toinen tavara loppunu. Ajattelin mennä kauppaan (matkaa 400m) sitte kun vauva nukkuu vaunuissa. Kun ei kerran enää oo tulipalopakkasia vaan ulkona yhtä lämmin ku sisällä niin kaipa se on ihan sama että nukkuuko se vauva vaunuissa kotona vai käynkö samalla kaupassa?? TUli tämä vaan mieleen kun mulla on kavereita jotka ei liiku neljän seinän sisältä mihinkään niin kauan kun vauva vähänki köhii ja on vähänki lämpöä+ yks kuumeeton päivä päälle, mutta meidän arki ei kyllä sillä viisiin suju mitenkään. Ja ennenku kukaan ehtii vetää miestä tähän väliin, että miksei se mee ja tee, niin se on töissä iltayhdeksään asti, on ennen kymmentä illalla kotona vasta. Ja mummo asuu 400km päässä.

Sori sekava sepustus mut onko siis muita jotka toimii kuten minä?Vai pitäiskö mun joka kerta soittaa eskariin että en pääse tuomaan lasta sinne kun toinen on kipeä?

Ei ulkoilu ole mitenkään pa asia lapselle jos istuu/pötköttelee rattaissa. Raitis ulkoilma tekee vaan hyvää nuhanenälle. Eri asia vanhemmilla lapsilla jotka yleensä ulkona innostuvat riehumaan.

No miksi ei näillä keleillä voisi vähän kuumeista lasta vaunuissa kuljetella? Siinähän lapsi on paikallaan ja lepää paremmin kuin kotona, jossa varmaan haluisisi liikkua ja siten rasittaisi itseään.

niin kyllä mä eskarin eskariin veisin kipeen vauvan kans yms (maalaisjärkeä käyttäen), mutta en jättäisi yksin kun mitä tahansa voi tapahtua joko kotona tai itselleni siinä pikkuruisella kauppamatkalla... se on vaan MUN periaate ja toimintatapa, ei ehdoton totuus..

[QUOTE="minä";23653260]No miksi ei näillä keleillä voisi vähän kuumeista lasta vaunuissa kuljetella? Siinähän lapsi on paikallaan ja lepää paremmin kuin kotona, jossa varmaan haluisisi liikkua ja siten rasittaisi itseään.[/QUOTE]

Tuota mäkin mietin justiin että paremmin tämä konttaileva vauva lepää jos on rattaissa kuin jos ollaan kotona ja konttailee pitkin lattioita. Ja kun nukkuu vaunuissa niin eikai se sieltä päin ketään edes voi tartuttaa ellei joku mee työntämään päätänsä vaunuihin (niitäkin tyyppejä on kyllä nähty :D ) . Ja kun ei enää oo pakkasta, en tokikaa -25 pakkasella lähtis vaunuilla ulos viemään, mutta nyt on melkein saman verran plussaa. Silti sitä miettii, kai se perisuomalainen ollaansisälläkunnesollaanterveitäjamaataansängyssä-meininki on niin tiukassa... :D

[QUOTE="tinttu";23653273]niin kyllä mä eskarin eskariin veisin kipeen vauvan kans yms (maalaisjärkeä käyttäen), mutta en jättäisi yksin kun mitä tahansa voi tapahtua joko kotona tai itselleni siinä pikkuruisella kauppamatkalla... se on vaan MUN periaate ja toimintatapa, ei ehdoton totuus..[/QUOTE]

Juu sama periaate mullakin on. En ees postilaatikolla uskalla käydä niin että jättäisin vauvan ilman valvontaa sisälle (asutaan kerrostalossa ja meillä on tuolla parkkialueen kupeessa postilaatikot).

Vauvan kanssahan on helppoa, sillä kipeä vauva menee vaunuissa mukana ( ellei satu olemaan kamala pakkanen). Vaikeampaa on sitten kun se pienempi sisar on jo isompi ja kipeänä.

Yhteistyössä