Vauva laskeutunut, silti iso sf- mitta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Mulla rv 39+3 neuvolassa sf- mitta vähintään 37( terkkarin mukaan jopa yli 38cm jos ei vedä mittaa aivan todella tiukalle). Vauva on kuitenkin laskeutunut jo useampi vko sitten, mutta sf- mittaan tämä ei ole ainakaan vaikuttanut. Mitta vain kasvaa tasaisesti.
Onko muilla kokemusta samanlaisesta? Neuvolassa eivät ota mitään kantaa tuohon mittaan, mutta itseäni mietityttää kun aiemmissa raskauksissa mitta on ollut korkeintaan 34cm.

Mulla on viikkoja yks päivä enempi eli lauantaina la. :) tänään nlassa mittasi eri terkka sf-mitan ja sai että olis kasvanut viikossa 3cm. Tuohan ei oo mitenkään muuten selitettävissä kuin että vauvan asento oli eri...meiän poitsu työntää tuota pyllyä ylös päin vähän väliä ja jos sattuu olemaan just ylä-asennossa niin ainakin 40cm olis tuo mitta. Minun mielestä hyvin epäluotettava...

Ole huoleti! minullakin pompsahti mitta loppuvaiheessa hurjasti (mielestäni) koska kohtu oli todella pitkään kallellaan taaksepäin ja vasta aika loppumetreillä kallistui eteenpäin,sillon myös luonnollisesti sf-mitta kasvoi :)

Yhteistyössä